Skip to main content
Beantwoord

Slimme apparaten kunnen niet verbinden met wifi

  • 26 June 2024
  • 9 reacties
  • 156 Bekeken

Gisteren is de monteur geweest om de wifi aan te sluiten. Alles doet het: tv, internet (wifi) op telefoon/laptop, etc. Behalve al mijn slimme apparaten (ring videodeurbel, camera’s, thermostaat, etc.), deze kunnen niet verbinden met het wifi netwerk. Ik heb de klantenservice gebeld maar die kunnen niks voor me doen, volgens hun ligt het aan de apparaten (terwijl dit allemaal verschillende merken zijn en allen gloednieuw dus resetten is ook geen oplossing). De klantenservice gaf aan dat er opnieuw een monteur van Gideon langs moet komen, waar ik zelf voor zou moeten betalen, maar Gideon geeft aan dat zij niks anders kunnen doen dan wat de monteur gisteren al heeft gedaan en dat het probleem bij Odido ligt. Ik wordt inmiddels behoorlijk gek van het heen en weer gestuur en zwaar gefrustreerd dat niks werkt. Kan iemand mij alsjeblieft helpen??

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Evabrink, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! Ik wil er graag voor zorgen dat je ook je slimme apparaten kan laten verbinden met het netwerk. Ik zie dat je de bandsteering al hebt uitgezet en nu een 2.4 GHz verbinding en een 5 GHz verbinding hebt. Slimme apparaten kunnen wel eens moeite hebben om met het 5 GHz netwerk te verbinden, vandaar dat het vaak helpt om de apparaten handmatig met het 2.4 GHz netwerk te laten verbinden. Aangezien dit niet heeft geholpen, heb ik nu Wifi 6 uitgezet op het modem. Het kan zijn dat je jouw telefoon opnieuw moet laten verbinden met het netwerk. Laat je het me weten of het nu wel gelukt is om de slimme apparaten te verbinden?  

Hi @Evabrink, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! Ik wil er graag voor zorgen dat je ook je slimme apparaten kan laten verbinden met het netwerk. Ik zie dat je de bandsteering al hebt uitgezet en nu een 2.4 GHz verbinding en een 5 GHz verbinding hebt. Slimme apparaten kunnen wel eens moeite hebben om met het 5 GHz netwerk te verbinden, vandaar dat het vaak helpt om de apparaten handmatig met het 2.4 GHz netwerk te laten verbinden. Aangezien dit niet heeft geholpen, heb ik nu Wifi 6 uitgezet op het modem. Het kan zijn dat je jouw telefoon opnieuw moet laten verbinden met het netwerk. Laat je het me weten of het nu wel gelukt is om de slimme apparaten te verbinden?  

Hoi Nora,

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost door een gast netwerk aan te maken. Maar nu doet de tv het opeens niet meer, kan dat komen doordat Wifi 6 is uitgezet?…

Reputatie 7
Badge +3

@Evabrink Geweldig om te lezen dat je de slimme apparaten zelf hebt weten te verbinden! Ik heb meteen wifi 6 voor je uitgezet om te testen of het hier aanligt. 

Laat je mij weten of je weer gebruik kan maken van de TV? Anders kijk ik meteen met je mee! 😊

@Evabrink Geweldig om te lezen dat je de slimme apparaten zelf hebt weten te verbinden! Ik heb meteen wifi 6 voor je uitgezet om te testen of het hier aanligt. 

Laat je mij weten of je weer gebruik kan maken van de TV? Anders kijk ik meteen met je mee! 😊

Werkt nog steeds niet… De tv geeft ook geen beschikbare netwerken aan om mee te verbinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Evabrink, welke smart tv heb je precies of gaat het hierbij om de Mediabox die niet werkt? Vaak werkt een smart tv alleen op de 2.4 GHz. Zo te zien heb je wel de bandsteering op het modem weer aan staan. Je kan deze uitzetten op het modem en de tv dan enkel met de 2.4 GHz te verbinden. Met bandsteering is het zo als de tv niet werkt op de 5 GHz en het modem schakelt automatisch over door de bandsteering van 2.4 GHz naar 5 GHz, dan werkt dit niet meer. Ik ben benieuwd!

Hi @Evabrink, welke smart tv heb je precies of gaat het hierbij om de Mediabox die niet werkt? Vaak werkt een smart tv alleen op de 2.4 GHz. Zo te zien heb je wel de bandsteering op het modem weer aan staan. Je kan deze uitzetten op het modem en de tv dan enkel met de 2.4 GHz te verbinden. Met bandsteering is het zo als de tv niet werkt op de 5 GHz en het modem schakelt automatisch over door de bandsteering van 2.4 GHz naar 5 GHz, dan werkt dit niet meer. Ik ben benieuwd!

Het probleem ligt denk ik bij de mediabox. Toen de monteur was geweest deed alles het namelijk prima op de tv. Nadat er geklooid is met het netwerk om de slimme apparaten te verbinden doet de tv helemaal niks meer. Ik kan geen enkel netwerk vinden om mee te verbinden, dus ik kan niet kiezen voor 2.4 of 5 ghz. Een netwerk handmatig toevoegen lukt ook niet. Bandsteering staat nu uit maar dat maakt geen verschil zolang ik niet eens het netwerk kan vinden om mee te verbinden.

Reputatie 7
Badge +3

@Evabrink Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb meteen een ticket naar onze technische dienst aangemaakt om dit verder te onderzoeken. 

Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

@Evabrink Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb meteen een ticket naar onze technische dienst aangemaakt om dit verder te onderzoeken. 

Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Even een update voor mensen met hetzelfde probleem: zojuist is er een monteur langsgeweest en die heeft het modem vervangen, blijkbaar zat er een fabrieksfout in de oude modem. Het ligt dus niet aan de apparaten en het is ook niet nodig om je netwerk te splitsen oid! Misschien handig als de klantenservice van Odido ook van dit soort problemen op de hoogte is, had een hoop frustratie gescheeld. Ik ben in ieder geval helemaal blij want alles doet het weer!

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Evabrink, super om te zien dat het vervangen van het modem het probleem voor jou heeft opgelost! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je hier altijd een topic voor kan opstarten. Ik wil je een hele fijne dag wensen! 

Reageer