slimme apparaten

  • 23 February 2024
  • 8 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo, sinds ik vanmorgen odido heb, kan ik geen enkel smart apparaat meer connecten met m’n wifi, ik heb de gerbuikers naam en wachtwoord vervangen door hetgeen ik al jaren heb en dan zou je denken en zei de monteur ook dat al je apparaten dit herkennen en gelijk weer werken, niets is minder waar, hue, kaku, Tado, Google en tuya, niks doet het meer

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @fritswillem 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 willen gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij bebeiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Je kan ook in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fritswillem 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 willen gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij bebeiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Je kan ook in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

Hallo, 5g uitschakelen heb al tig keer geprobeerd, haalde niks uit, het wpa2 gedeelte heb ik nog niet gedaan, ik ga straks eerst alles loskoppelen en dan alles opnieuw installeren en dan kijken wat er gebeurd, dan zal ik opnieuw die 5g uitzetten en wpa2-pak kiezen.

Ook kan de Mpro mesh app de WiFi punten niet vinden, soms wel, maar meestal niet

Reputatie 7
Badge +15

@fritswillem 

Zijn de wifi punten bedraad aangesloten of draadloos? Indien draadloos hebben ze we/l een goede verbinding met de router?

Hallo, ik heb de modem in de woonkamer gezet, omdat het eerste wifi punt wel volledig contact maken als ze beide in de meterkast stonden, maar ja die deur gaat ook weleens dicht zeg maar, maar ik had al voorbereidingen getroffen en een utp kabel van de meterkast naar de plaats waar m’n kaku, hue etc ook hangen, dus daar heb ik nu de modem geplaatst en via een utp die daarvan naar de tv loopt heb ik het eerste wifipunt aangesloten, dit werkte ook, de overige 2 wifipunten werkten ook vrij snel en inmiddels werkt alles naar behoren, maar de guidon monteur had de wifipunten wel aangesloten, maar deze hebben nooit een mesh systeem opgezet, want in de mpro app stond mesh offline en ik had dus alleen wifi van het modem, nu staan alle wifipunten in de mpro app en staat er mesh online.

alle slimme apparaten op de voordeurbel na doen het nu weer.

Reputatie 7
Badge +6

@fritswillem Voor de bel kun je je melden in onderstaand topic. Dan kunnen ze een firmware-update naar je router sturen die ervoor zorgt dat ook de bel weer gaat werken.

 

De deurbel doet het inmiddels weer, na 120 verschillende pogingen is het me gelukt om hem te verbinden met Odido, op de gordijnen na werkt alles weer.

Reputatie 7
Badge +6

@fritswillem Dan geldt bovenstaande voor de gordijnen. Daar zou de firmware-update ook voor kunnen helpen.

Reageer