Skip to main content

Hallo,

Sinds 5 juli hebben wij internet en tv van Odido,

Sinds die tijd meerdere keren (8 keer) gebeld en het enige wat er gebeurt is dat er wordt gezegd, we gaan resetten of we zetten het door naar de technische dienst, ondertussen hebben wij thuis erg slechte wifi en kan onze tv niet op de wifi en nog andere apparaten in de kamer vallen weg, het signaal is hier zeer slecht terwijl er een meter of 3 tussen modem en kamer zit met alleen een deur er tussen. 

In de woonkamer een speedtest gedaan, dit was download 46.6 mb/s en upload was 31.6 mb/s

 

Ik wordt er beetje moedeloos van en heb het gevoel dat ik niet geholpen word. 

 

Graag wil ik snel een oplossing wat dit is erg vervelend. 

Referentienummer van het laatste contact is 72415135

Hallo @Timvdkr8 

En als je iets bekabeld op de modem aansluit haal je daarop wel de juiste snelheid en valt de verbinding niet weg?

Indien bekabeld internet ook wegvalt zie je dan een rood lampje branden op de modem?

En wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de modem?


Goedemorgen,

Bekabeld zit uiteraard het tv kastje van jullie er op.

Verder nog 1 laptop.

Een klikaanklikuit smarthome en een thermostaat. 

Bekabeld werkt het allemaal goed. 

Het is echt puur de wifi dat problemen heeft. 

 

Groet Tim 


@Timvdkr8

Hmm, kan je voor de zekerheid eens alle bekabelde apparaten loskoppelen om te kijken of er misschien een boosdoener is?


Dit is allemaal al geprobeerd. Helaas werkt dat ook niet. 

 

 


@Timvdkr8 

Bij netwerkinstellingen > draadloos > Easymesh uitzetten en 2,4 GHz en 5 GHz andere inloggegevens gegevens geven zodat je elk apparaat met 2 band kunt verbinden ook al geprobeerd?


Hallo, dit niet geprobeerd..

 

Waar doe ik dit?

 

Ik heb het idee dat er gewoon een slechte wifi is omdat het bereik niet goed door komt. Misschien een extra wifi versterker? Alleen kost dit mij extra geld terwijl ik dat niet helemaal vind kloppen...


Hey @Timvdkr8, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Alle apparaten verbinding nu met het wifipunt wat je hebt aangesloten en niet met het modem. Kan je een schets maken van de situatie waar het modem en wifipunt staat met een kleine plattegrond van de woning? Wellicht kunnen we dan een oplossing vinden! 


Hoi. 

 

Hierbij een schets 

 


Hmm, je zou denken dat alle apparaten die beneden zijn gewoon verbinding maken met het modem @Timvdkr8. Echt al je apparaten die op wifi zitten pakken alleen het wifipunt. Kan je het modem en wifipunt eens resetten en opnieuw installeren? Graag de standaard instellingen behouden en dan kijken of je apparaten nu wel met de wifi van het modem verbinding maken. 


Resetten en opnieuw installeren is al meerdere keren geprobeerd. Dit had geen zin. Er is inmiddels een afspraak gemaakt met guidion. Dus we wachten dat even af. 


Hmm, wat gebeurt er als je het wifipunt uit zet @Timvdkr8? Heb je dan nog wel wifi? 


Dan valt de gehele wifi inderdaad direct weg. 


Dan lijkt het erop dat de wifi uitstaat op het modem @Timvdkr8, maar zover ik kan zien niet. Kan je eens in het modem kijken als je naar http://192.168.1.1/ gaat en dan Menu → Netwerk Setting → Wireless. Kan je checken of daar alles aan staat?


Zojuist gedaan. Alles staat aan in de instellingen.


Dan zit er nog een kans in dat het modem defect is @Timvdkr8, dan wachten we de monteur af. Als het goed is heeft hij een extra modem in de bus liggen om dit te testen. 


Oke bedankt! We wachten af! 


Reageer