Skip to main content

Slechte wifi 10 meter van het modum

• 19 februari 2025
  • 34 reacties
  • 279 Bekeken

Toon eerste reactie

34 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1489 reacties
  • 22 februari 2025

Het is soms moeilijk om te vinden of een switch IEEE1905.1 voor de backhaul ondersteund. Maar bij de specs van Netgear staat het er niet bij dus je kunt in ieder geval de Deco's niet in serie op de switch aansluiten. Maar dat die je dus ook niet. 

De switch zelf zou wel gewoon internet door moeten geven. Dus daar lijkt wel iets mis te gaan. Kun je eens gewoon een computer direct op poort 2 van de hoofd Deco aansluiten? Werkt dat dan wel?

Ik neem aan dat de hoofd Deco in Router modus staat. Want dan is poort 2 echt gewoon een LAN aansluiting.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 22 februari 2025

Heb hem nu rechtstreeks in de pc gedaan, hij blijft eerst op identificeren staan en daarna onbekend netwerk.

De fout die Windows geeft is dat er geen dhcp server is gevonden.

Dus mischien staat daar nog iets verkeerd.

De.deco staat idd in router modus.

De foto is een screenshot van de dhcp setting in de deco

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1489 reacties
  • 23 februari 2025

Je zou verwachten dat als de wifi goed werkt en daar gewoon IP adressen uitgedeeld worden (7 stuks zie ik daar) dat dat voor de LAN poort ook moet werken.

Je kunt nog de netwerk probleemoplosser erop los laten. Die vind niet zo vaak de oplossing maar soms helpt het (eerste stukje op deze pagina https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/onbekend-netwerk-geen-internet-foutmelding/) Maar die zal dan misschien ook gewoon aangeven dat er een probleem met de DHCP server is.

Even de boel restarten?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 23 februari 2025

Ik ben inderdaad bang dat de probleemoplosser ook weinig aangeeft.

Ik heb toevallig net alles herstart maar geen resultaat.

Ik  zou niet weten waar het nog aan kan liggen dan eerlijk gezegd.

Kan even de.dwco naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw instellen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1489 reacties
  • 23 februari 2025

Ben even aan het snuffelen en kom wel tegen dat dit vaker voorkomt.

Beide poorten zouden dus WAN/LAN poorten zijn met auto-detectie of het WAN of LAN is. Daar zou dus wat mis kunnen gaan.

For Deco Mesh system, it would have more than 2 units and each unit has at least 2 Ethernet ports;

It would be time-consuming and confusing to find out which port should be connected to the internet modem;

So Deco products support the WAN/LAN auto-sensing feature;

The current issue is related to this feature on the Deco;

When the main Deco failed to detect the internet, both Ethernet ports on the main Deco would work as WAN ports;

So It is suggested that you could move the network switch behind one of the satellite Deco units.

Draai je de laatste firmware van de Deco's.

Meer info... 

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/273992

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1489 reacties
  • 23 februari 2025

Je hebt IPTV/VLAN toch niet aangevinkt? 

Ik zie dat als je dat doet, dat de LAN (2e poort) dus die IPTV bedoeld is. (Heb je een screenshot van die VLAN pagina?)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1489 reacties
  • 23 februari 2025

Ah. Ik zie het probleem dus al. Op de vorige pagina had je al een screenshot van die VLAN instelling.

Je hebt dat een willekeurig iets voor IPTV ingevuld. Maar als je de opmerking daaronder leest zie je dat als je IPTV invult dat je dan op poort 2 alleen die IPTV kunt gebruiken, dus niet voor internet.

Nu hebben andere Deco's normaal een vinkje om IPTV VLAN uit te schakelen. Maar die zie ik bij jou niet (wat dus vreemd is). En dat zorgt er dus voor dat jouw poort 2 niet werkt. Kun je daar misschien 0 invoeren (dat ie zo uitgeschakeld wordt en poort 2 wel internet heeft)? Anders moet ik even doorzoeken hoe ze dat bij TP-Link nu bedacht hebben 🤔

Kijk in ieder geval ook even of je de laatste firmware hebt. Misschien dat het vinkje voor IPTV met de laatste firmware wel aanwezig is.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 23 februari 2025

Inderdaad gisteren voor de firmwareupdate kon ik die niet uitschakelen en was ik verplicht iets in te vullen.

Na de firmware update kon ik deze wel apart uitschakelen.

Dat heb ik nu gedaan en alles herstart.

En het werkt.

Dus daar ben ik wederom blij mee.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1489 reacties
  • 23 februari 2025

Haha. Dus inderdaad klopt die zin die eronder stond. Ik zag op veel screenshots op internet dat schuifje staan. Gelukkig zat dat dus in de nieuwe firmware. Je moet het ook maar nÊt tegenkomen 😂

Helaas denk ik dat de Netgear geen IEEE 1905.1 ondersteund dus kun je de 2e Deco daarop niet bedraad aansluiten (denk ik) maar gelukkig pakt die via wifi het signaal ook goed op.

Fijn dat het nu werkt 😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen