Skip to main content
Beantwoord

slechte verbinding wifi 1 Gbit/s

  • 15 June 2024
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Ik heb sinds kort (3dagen terug) gebruik kunnen maken van Odido internet. Ik merk tijdens het gamen dat de game zwakke verbinding ontvangt en steeds blijft haperen. Zelfs heb ik een wifiversterker aangevraagd en aangesloten op de juiste manier (router zit in de meterkast) dit heeft ook weinig tot geen effect op mijn snelheid en versterking

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wifi in een woning is altijd eene uitdaging. Bekabelde LAam verbindingen is altijd aan te bevelen. Ook bij het aansluiten van een wifi plus node is het aanbevolen dit met een kabel op de router te doen. Want als dit ook draadloos gebeurt dan is de wifi plus node ook weer afhankelijk van de draadloze backbone. Mocht je echt goed wifi willen, koop dan een los wifi mesh systeem. Zoals bijvoorbeeld een Deco set en plaats op meerdere plekken een node. Deze "praten' met elkaar.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SilvinoSP20 

Misschien wat ook kan helpen is een langere internetkabel vanaf de mediaconverter in de meterkast aanleggen naar een plek buiten de meterkast waar je de router kan aansluiten, dit kan voor betere WiFi zorgen.

Reputatie 2

Je kan wifi niet vergelijken met bekabeld internet.

 

Ik heb hier een 500Mbps glasvezelsnelheid, icm een wifi 6 mesh router en 2 mesh wifi-repeaters.

De laptop haalt rond de 550Mbps up en down

TAB S8, pixel 8 en philips tv halen middels een speedtest wisselende snelheden, varierend van 300 - 500 mbps down en 300 - 400 mpbs up.

 

Alleen de NAS, bekabeld aan de router, haalt met bv downloaden makkelijk de 500Mbps

 

Vanachter een VPN is het nog erger.

 

Foto indiceert mijn actuele snelheid

 

 

Beste Silvino,

 

Wat vervelend dat uw internet niet zo snel is als u zou willen, Om de internetsnelheid te verhogen, kunt u overwegen om het netwerk via coax te laten lopen. Hiervoor heeft u speciale apparaatjes nodig, zoals deze:

https://www.bol.com/nl/p/hirschmann-inca-1g-usb-set-shop-gigabit-internet-over-coax-set-wit/9200000116852134?referrer=socialshare_pdp_androidapp

 

Deze apparaatjes zorgen  ervoor dat u 100% van uw snelheid krijgt.

 

Ik wens u nog een fijne dag. Indien u verder nog hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kyomi

Reageer