Hi,
Sinds eind december 2024 hebben wij een glasvezel abonnement via Odido. Dat was de eerste 2 weken prima, maar sinds week 3/4 is de internetverbinding zeer slecht. Met zeer slecht bedoel ik regelmatig hele dagen 10 MB tot 50 MB bekabeld en sommige dagen max 300 MB (nooit meer de beloofde 1.000 MB). Het resetten van de router werkt niet en wifi boosters hebben ook 0 effect (logisch, blijkbaar komt er te slecht signaal binnen).
Er is op 21 januari 2025 een monteur langs geweest. Deze heeft de modem en het witte kleine kastje voor de glasvezel vervangen maar helaas had dit geen effect. De monteur heeft het probleem niet kunnen vinden en heeft een bericht achter gelaten voor Odido.
Op 4 februari 2025 ontvingen wij een mail dat het probleem opgelost zou zijn. Dat was echter niet het geval.. Na bellen bleek dat Open Dutch Fiber het 1 en ander gereset zou hebben en dat Odido dacht dat het probleem nu opgelost was. Helaas niet dus.
Wij wachten tot op heden nog steeds op een oplossing. Wij hebben Odido op 7 februari 2025 in gebreke gesteld en hen tot aanstaande vrijdag (termijn van 2 weken) gegeven. Ik heb er een hard hoofd in dat er een oplossing komt en wil graag van het abonnement af. Ik kan al bijna 1 maand geen gebruik maken van de diensten en ik ben nog niet eens 2 maanden klant..
Odido geeft aan dat zij in afwachting zijn van de aannemer (Guidion?), maar dit duurt inmiddels ook al even. Mijn thuiswerken is een drama en ik word erg moedeloos van het afwachten. Als tijdelijke oplossing probeert Odido mee te denken en hebben zij onze mobiele telefoonabonnementen opgehoogd en ons een router met sim-kaart toegezonden. Echter, met de mobiele abonnementen kunnen wij geen hotspot creëren op onze werklaptops, streamen naar de televisie gaat niet, de lampen kunnen niet bediend worden zolang de lampen geen verbinding kunnen maken, en de audio apparatuur is eveneens niet via de een app te bedienen als de apparatuur zelf geen stabiele verbinding heeft. De sim-kaart router geeft ook maximaal 50 MB en is geen oplossing (TV hapert met deze snelheid, werklaptop zeer trage verbinding).
Hoe regel ik de vroegtijdige beëindiging van het abonnement na de gegeven termijn van 2 weken? Hebben meer mensen deze problematiek?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groet,
Ilona