Skip to main content

Slecht wifi bereik vanuit Zyxel modem

  • 15 July 2024
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Ik had hier al eerder over gebeld bij Odido alleen toen werd er voor de zoveelste keer al verwezen naar dat ik: moet bellen wanneer het bereik slecht is. Terwijl ik dit al meerdere keren heb gedaan en nog steeds wordt er aangegeven dat er niks wordt gezien vanuit Odido.

Ik heb een zyxel VM8825-T50 bij het begin was deze prima alleen ik merk de laatste tijd dat het bereik vanuit het modem telkens slechter wordt. Ik snap wel dat mijn modem niet zomaar kan vervangen worden alleen het is soms echt niet om mee te werken.

 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Justapickle 

Is het alleen via de WiFi slecht of is het bekabeld ook slecht en heb je verder glasvezel of DSL?

Heb je bekabeld nog een switch/router/versterker aangesloten? Test de WiFi dan ook eens wanneer alles verwijderd is.

Hallo @Justapickle 

Is het alleen via de WiFi slecht of is het bekabeld ook slecht en heb je verder glasvezel of DSL?

Heb je bekabeld nog een switch/router/versterker aangesloten? Test de WiFi dan ook eens wanneer alles verwijderd is.

Het is zowel wifi als bekabeld ik werk zelf als netwerk engineer en heb ook al aardig wat testen gedaan maar soms dan lijkt het wel alsof hij hapert interne netwerk is prima werkt echt stabiel. Alleen dan is het bereik soms weer slecht of dan werkt de bekabeling niet terwijl alle kabels zijn getest. Ik heb gewoon een nieuw modem nodig want deze is aan zijn einde.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Justapickle, welkom op onze Community!

Ik heb voor de zekerheid het modem vervangen voor de T-56. Hopelijk lost dit het al voor je op. Kan je mij na de tijd een reactie geven over hoe het nieuwe modem werkt? Hopelijk is deze wel stabiel! Zo niet? Dan zal ik het verder voor je onderzoeken.

Reageer