Skip to main content

Hi,

 

sinds een week heb ik nu internet en tv van Odido. Ik ben overgestapt van Ziggo. 

De router is geïnstalleerd door de Guidion. 

Helaas merk ik dat het bereik van de T 56 router echt beduidend minder is dan die van Ziggo. Ook is het internet minder stabiel. Internet/ Wifi lijkt regelmatig weg te vallen. 

Op de plek waar ik een Wifi versterker van Ziggo had, heb ik nu de versterker van Odido hangen, maar deze geeft aan niet genoeg signaal te hebben. Terwijl dit maar een overbrugging van diagonaal 6 meter is op de eerste verdieping (bij Ziggo hier nooit een probleem mee gehad). Op de eerste verdieping is er geen betere plek en eerlijk gezegd zitten hier ook niet veel dikke muren tussen. Het is bijna een opentrap verbinding. 

Bereik op de zolder heb ik het nog niet over, daar heb ik nu een UTP kabel besteld om een kabel te trekken. 
 

Is dit een bekend verhaal of zijn er nog mogelijkheden voor verbetering? 
 

Alvast heel erg bedankt!!

 

Groeten Lawrence 
 


 

 

 

 


 


 

 


 

 

Hallo @Lawrencevdm 

Heb je met het bekabeld internet ook problemen of is dit alleen via de WiFi?

Kijk ook eens of de Wifi op de begane grond van de router wel stabiel is op een telefoon of tablet bijvoorbeeld.

Het internet lampje op de router wordt niet rood?


Hi @Waqqas,

Bedankt voor je reactie. De melding dat er een reactie was kwam in mijn spam, vandaar mijn late reactie, excuses. 

Internet is nu stabiel gelukkig.

Inmiddels is er een monteur langs geweest, het grootste probleem is dat het wifi+ punt niet dichtbij genoeg kan staan (terwijl het wifi signaal wel gewoon sterk is daar).

 

Nu heb ik een kabel naar de zolder getrokken en daar het wifi punt aan gekoppeld. Nu is het goed, maar liever een wifi punt gehad op de eerste verdieping. 
 

Groeten Lawrence 

 

 

 


Fijn om te horen dat je verbinding weer stabiel is @Lawrencevdm


Reageer