Skip to main content

Al meer dan een week internet wat vaak wegvalt. Router al vaker aan en uit gezet. Is dit een blijvend probleem want we hebben dit wel nodig?

Hoi @RikkertKort, heel fijn dat je aan de bel trekt, ik zie inderdaad dat het misgaat met je internetlijn en ik wil hier graag samen met je wat aan doen! Ik heb je lijn uitgebreid onderzocht en het blijkt dat er een zogenaamde 'bridged tap' is. Dit betekent dat er ergens een aftakking in of achter jouw aansluiting is die voor een onstabiele verbinding en snelheidsverlies zorgt. Dit kan zowel in de aansluiting zitten, maar het kan ook zijn dat je twee aansluitingen in huis hebt waarvan de tweede een verlenging is van de eerste. Als je een tweede aansluiting hebt, bijvoorbeeld in de meterkast, dan raad ik je aan om de tweede aansluiting uit te proberen. Ook raad ik je aan om dit topic te lezen: 

Hier leggen we alles rondom de bridge tap en wat je kunt zo duidelijk mogelijk uit, hiermee kan je het snel oplossen!


Reageer