Skip to main content
Beantwoord

Sinds een week problemen met verbinding media box

  • 29 June 2024
  • 16 reacties
  • 117 Bekeken

Sinds ongeveer een week ondervinden wij problemen met de verbinding naar onze eigen media box. Op deze mediabox hebben wij youtube, odido tv, videoland apps staan. Deze is via wifi verbonden met het Zyxel modem van Odido. Sinds ongeveer een week ondervinden wij regelmatig problemen bij het opstarten. Het lijkt of het wifi signaal wat de mediabox zou moeten ontvangen steeds afgewezen wordt. Zeer iritant als je tv wil kijken. Na diverse malen (soms wel 5-6 keer) opnieuw opstarten van de mediabox lukt het uiteindelijk wel. Het wifi signaal is sterk genoeg, en we ondervinden op het moment van het niet kunnen verbinden met de mediabox geen problemen met andere apparaten in huis wat via wifi werken. Iemand wat een oplossing weet voor dit probleem ??

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @El-Sliepo 

Als het WiFi signaal zwak is op de plaats waar de mediabox staat dan zou je daar misschien een WiFi plus punt kunnen plaatsen om het WiFi signaal te versterken. Je kan ook kijken of het een optie is om de mediabox met een internetkabel aan te sluiten op de Zyxel.

Ik heb ook sinds een week dat you tube niet wil laden op de Mediabox. De mediabox is bekabeld aangesloten. Andere apps werken wel. Via de app op mijn tv of telefoon werkt YouTube wel?

Hallo @El-Sliepo 

Als het WiFi signaal zwak is op de plaats waar de mediabox staat dan zou je daar misschien een WiFi plus punt kunnen plaatsen om het WiFi signaal te versterken. Je kan ook kijken of het een optie is om de mediabox met een internetkabel aan te sluiten op de Zyxel.

Dat is nou net niet het probleem, het wifi signaal is uitstekend. Zoals ik al schreef lijkt het erop dat de verbinding op sommige momenten niet tot stand kan worden gebracht. Ik heb er geen verstand van maar lijkt op één of ander conflict.

Mediabox is aangesloten op de Zyxel met een ethernetkabel. Andere apps of tv geven geen probleem. You tube op een ander apparaat(via WiFi) geen probleem. Dus conflict vind plaats in zyxel dan wel tvbox lijkt me?

Mediabox is aangesloten op de Zyxel met een ethernetkabel. Andere apps of tv geven geen probleem. You tube op een ander apparaat(via WiFi) geen probleem. Dus conflict vind plaats in zyxel dan wel tvbox lijkt me?

Nog even voor de duidelijkheid:

Mijn mediabox is aangesloten via wifi. Het wifi signaal is zeer goed (beter kan bijna niet).

Bij opstarten mediabox heb ik dus sinds een week last dat het internetsignaal niet aankomt in de mediabox. Na meerdere malen opnieuw opstarten lukt het uiteindelijk wel. Alle andere  apps geven uiteraard ook een probleem, zowel youtube,videoland als de odido tv app. Dat is vrij logisch want de mediabox is op dat moment niet voorzien van internet signaal.

Reputatie 7
Badge +15

@El-Sliepo 

En als je de mediabox eerst voorziet van een reset door het resetknopje aan de achterkant voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

@El-Sliepo

En als je de mediabox eerst voorziet van een reset door het resetknopje aan de achterkant voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Mediabox heb ik al eens gereset, echter geen verandering.

Reputatie 7
Badge +3

@El-Sliepo Goed dat je dit meldt en fijn dat je al het 1 en ander hebt getest met @Waqqas

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Deze ziet er gelukkig uitstekend uit! 

Heb je de mogelijkheid om de verbinding op de Mediabox bekabeld te testen? Ik ben benieuwd of je dezelfde problemen ervaart. Daarnaast wil ik graag weten of je, wanneer de Mediabox volledig werkend is opgestart, zonder problemen TV kan kijken of valt de verbinding ook tussendoor weg? 

 

@GUAPPA Ook voor jou ben ik meteen het modem uit gaan meten. Ik krijg de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal wat binnen komt) te veel van elkaar verschillen. Dit heeft uiteraard ook effect op het TV signaal. 

Wil je de Mediabox van de stroom halen en het modem en het ONT (zwarte of witte kastje in de meterkast) op de volgende manier herstarten? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan kijk ik meteen weer met je mee!

Het is al opgelost maar ik ga modem en de onu herstarten. En dat doe ik nu.

@El-Sliepo Goed dat je dit meldt en fijn dat je al het 1 en ander hebt getest met @Waqqas

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Deze ziet er gelukkig uitstekend uit! 

Heb je de mogelijkheid om de verbinding op de Mediabox bekabeld te testen? Ik ben benieuwd of je dezelfde problemen ervaart. Daarnaast wil ik graag weten of je, wanneer de Mediabox volledig werkend is opgestart, zonder problemen TV kan kijken of valt de verbinding ook tussendoor weg? 

 

@GUAPPA Ook voor jou ben ik meteen het modem uit gaan meten. Ik krijg de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal wat binnen komt) te veel van elkaar verschillen. Dit heeft uiteraard ook effect op het TV signaal. 

Wil je de Mediabox van de stroom halen en het modem en het ONT (zwarte of witte kastje in de meterkast) op de volgende manier herstarten? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan kijk ik meteen weer met je mee!

 beste Teresa van Odido,

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb het nu bekabeld getest en dat werkt gewoon goed.

Wat je vraag betreft over tussentijds wegvallen, dat is niet het geval.

Als alles volledig werkend is opgestart valt de verbinding ook niet meer weg.

Het probleem ligt echt bij het verbinden met de wifi van de mediabox.

Zoals ik al zei speelt dit nu ongeveer een dikke week.

Voorheen geen problemen gehad.

 

Reputatie 7
Badge +3

@GUAPPA Super om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost. Is dit vanzelf over gegaan? Wellicht dat @El-Sliepo dezelfde stappen als jou kan volgen. Wil je deze met ons delen?

Ik heb jouw verbinding ook opnieuw uitgelezen en gelukkig ziet deze er nu goed uit. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@El-Sliepo Wil je ook nog eens proberen om de Mediabox van de stroom te halen en het modem en het ONT een herstart te geven? Daarnaast ben ik benieuwd of je iets hebt aan de tip van @GUAPPA

Reputatie 7
Badge +3

@GUAPPA Super om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost. Is dit vanzelf over gegaan? Wellicht dat @El-Sliepo dezelfde stappen als jou kan volgen. Wil je deze met ons delen?

Ik heb jouw verbinding ook opnieuw uitgelezen en gelukkig ziet deze er nu goed uit. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@El-Sliepo Wil je ook nog eens proberen om de Mediabox van de stroom te halen en het modem en het ONT een herstart te geven? Daarnaast ben ik benieuwd of je iets hebt aan de tip van @GUAPPA

@GUAPPA Super om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost. Is dit vanzelf over gegaan? Wellicht dat @El-Sliepo dezelfde stappen als jou kan volgen. Wil je deze met ons delen?

Ik heb jouw verbinding ook opnieuw uitgelezen en gelukkig ziet deze er nu goed uit. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@El-Sliepo Wil je ook nog eens proberen om de Mediabox van de stroom te halen en het modem en het ONT een herstart te geven? Daarnaast ben ik benieuwd of je iets hebt aan de tip van @GUAPPA

 

Ik heb alles, zowel modem, mediabox en ONT herstart maar het probleem blijft.

Pas verbinding na 6 of 7 keer, terwijl dit voorheen meteen goed ging.

Reputatie 7
Badge +3

@El-Sliepo Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Kan je een foto van de melding die je krijgt, plaatsen in dit topic? Ik ga dit dan gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst voor verder onderzoek.

@GUAPPA Super om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost. Is dit vanzelf over gegaan? Wellicht dat @El-Sliepo dezelfde stappen als jou kan volgen. Wil je deze met ons delen?

Ik heb jouw verbinding ook opnieuw uitgelezen en gelukkig ziet deze er nu goed uit. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@El-Sliepo Wil je ook nog eens proberen om de Mediabox van de stroom te halen en het modem en het ONT een herstart te geven? Daarnaast ben ik benieuwd of je iets hebt aan de tip van @GUAPPA

Excuses voor de late reactie.

Na meerdere malen herhaaldijk resetten van modem, ONT en mediabox, is het probleem ogenschijnlijk verholpen. Ik zal het verder in de gaten houden en anders meld ik me wel weer.

In ieder geval bedankt voor de reacties en de hulp.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @El-Sliepo, super fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer