Wij zijn overgestapt naar tmobile met alleen internet en geen tv. Op alle apparaten werkt de WiFi echter op de tv kan hij geen verbinding maken met het modem. Met de kabel werkt het internet wel. Echter willen we graag weer zonder kabel internet hebben. De helpdesk kon helaas niet helpen. Wat is hiervoor de oplossing ?
Misschien is de wifi dekking ter plaatse onvoldoende? Of ondersteund de tv alleen 2.4 ghz. Dan eerst in het modem even het 5 ghz signaal uitzetten. Na koppeling kan dat weer aan.
Hallo Evelien1993,
Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.
Je kan twee dingen proberen:
De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.
Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)
Mvg. Marcel
Hallo Evelien1993,
Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.
Je kan twee dingen proberen:
De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.
Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)
Mvg. Marcel
Het is opgelost. Heel erg bedankt !
Super dat het opgelost is, mooie oplossing!
Hallo Evelien1993,
Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.
Je kan twee dingen proberen:
De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.
Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)
Mvg. Marcel
Het is opgelost. Heel erg bedankt !
Was het met WPS gelukt?
Hallo Evelien1993,
Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.
Je kan twee dingen proberen:
De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.
Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)
Mvg. Marcel
Het is opgelost. Heel erg bedankt !
Was het met WPS gelukt?
Ja het lukte met de Wps maar hij onthoud dit niet. Wanneer de tv uitgeschakeld is geweest moet ik opnieuw inloggen op de modem en wps doen
Hey
Hey
Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken : staat aangevinkt en daaronder staat dit bericht:
'Houd 2.4G en 5G hetzelfde' kan niet worden uitgeschakeld wanneer EasyMesh actief is
Hoi
Mocht het te veel hocus pocus zijn, geen zorgen ook ik regel het graag voor je! Zal ik in dat geval “_5ghz” achter je orginele netwerknaam zetten voor het 5 GHz netwerk?
Het ging een aantal dagen goed maar nu ligt het internet er weer af. Via de wps krijg ik nu ook geen verbinding meer ♀️
Hi
Over welk typenummer tv hebben we het? Misschien dat we met die informatie je verder kunnen helpen :)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.