Skip to main content

Hi, 

Ik heb een Samsung UE43TU8000 waar de draadloze netwerkverbinding steeds van onderbroken wordt. De ene dag blijft hij verbonden, en dan ligt hij er weer uit.

Wanneer dit gebeurt, kan het geen enkele draadloze verbinding meer vinden. Via de WPS knop lukt het niet. 

Alle andere apparaten (mobiele telefoon, laptop, Adaptive wifi pods) blijven wel verbinden. Ik heb sinds kort glasvezel van Odido, ik heb dit probleem bij mijn vorige provider niet meegemaakt. 

Ik heb meerdere threads over dit probleem gevonden en de volgende zaken al geprobeerd;

- Via 192.168.1.1 ingelogd en de band op 2.4 ghz gezet

- de beveiliging naar WPA2-PSK gezet

- de televisie terug gezet naar fabrieksinstellingen 

Maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb een Zyxel T56. 

 

Hallo @E-wienk 

Wat je verder nog kan proberen is WiFi 6 uitschakelen. Log in via 192.168.1.1 en in het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Is er verder geen mogelijkheid om de tv bekabeld aan te sluiten?


Dank @Waqqas voor je snelle reactie. Ik heb de instelling aangepast, maar zonder success. De TV met een kabel aansluiten gaat lastig worden. Mijn voorkeur heeft om gewoon via WiFi geconnect te zijn.

Is dit een router probleem? 


@E-wienk 

Dit zou geen probleem met de router moeten zijn, kan de tv wel verbinden met een mobiele hotspot bijvoorbeeld?


@Waqqas de tv vind geen enkele andere draadloze verbinding (ook niet van de buren), weet niet of dat een indicatie is waar we iets mee kunnen? 


@E-wienk 

Dan lijkt het aan de tv te liggen en aangezien een fabrieksreset ook niet helpt lijkt er een defect te zijn.


Om dit topic af te sluiten: ik heb contact gehad met de klantenservice van Samsung. Meedere dingen gecheckt, uiteindelijk kon het probleem verholpen worden door alle gekoppelde apparaten (Soundbar, Playstation) te ontkoppelen van de Tv, weer verbinding maken met een draadloos netwerk, en de apparaten weer koppelen. Vreemd, maar het werkte wel! 


@E-wienk Super fijn dat je de oplossing hebt gevonden samen met Samsung! Top dat je het ook hier wilde delen met ons. Zo kun je andere klanten die tegen hetzelfde aanlopen helpen! 😊


Reageer