Skip to main content

Een paar dagen geleden was er een storing met ons internet. Bleek een in een centrale kast per ongeluk en kabelknik te zijn ontstaan. Het hele systeem lag dus plat, maar gelukkig heeft odido dit snel hersteld. Helaas lijkt alles terug te zijn gezet naar fabrieksinstellingen en hierdoor hebben wij opnieuw hetzelfde probleem als eerder, met het koppelen van ons warmtepomp. 
Ik zou het fijn vinden om op korte termijn weer de nieuwe V10 (en andere essentiële wijzigingen) op mijn router te ontvangen zodat ik mijn Daikin warmtepomp opnieuw kan verbinden met mijn internet. 

Begrijp uit je verhaal, dat Odido instellingen heeft aangebracht in je router?

Bij de fabriek reset, worden alle Wifi signalen weer gekoppeld naar 1 SSID. Tevens gaat het security level waarschijnlijk naar WPA3, voor je eigen veiligheid.

Probleem wat daarbij ontstaat, is, dat devices niet goed om kunnen gaan met gecombineerde Wifi signalen. Of dat een mobile device niet in staat is, om de WPA3 security standaard te verwerken.

Zal even @Waqqas meenemen, want die kan je denk ik wel beter uitleggen waar je in de router moet zijn om wat aanpassingen te doen.(heb namelijk geen actieve router van Odido)


Hallo @AR1976 

Dit zijn enkele instellingen die voor de WiFi verbinding kunnen werken:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Om WiFi 6 uit te schakelen ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Hopelijk helpt bovenstaande.


Waarschijnlijk ligt het aan een bug op de huidige firmware en vervanging door een de B10 net zoals de vorige keer, door jullie, op de modem gezet worden. 


Reageer