Ik heb een standaard router van T-mobile. We hebben een 2.4 en een 5 Ghz netwerk. We hebben een Philips apparaat dat we willen koppelen met een Philips app om het te bedienen. Als we deze koppeling doorlopen krijg ik onderweg de melding dat het niet lukt omdat de router niet compatible zou zijn of niet goed staat ingesteld. We zouden de instellingen moeten zetten op “bg.mixed”. Ik heb gegoogeld en in de instellingen van de router gekeken, maar ik zie niets wat hierop lijkt. Kan iemand mij verder helpen?
Hoi
Welkom op de community en goed dat je hier aanklopt voor hulp!
Ik hoop dat we je binnen de community verder op weg kunnen helpen.
Alvast een paar vragen:
1 Gaat het hier om een glasvezel of ADSL-abonnement?
2 Welk Philips-apparaat probeer je te koppelen aan je netwerk?
We horen het graag van je :)
Hoi, dank je wel voor je reactie. Het gaat om een ADSL abonnement. Glasvezel ligt hier (nog) niet. Het Philips apparaat is een luchtreiniger met type 4000i.
Even gokje, zet de 5ghz frequentie even uit in het modem tijdens het koppelproces. Als de unit eenmaal gekoppeld is kun je het weet aanzetten.
Dank je wel voor je reactie. Het is helaas niet gelukt. Als het 5Ghz netwerk uitstaat, krijg ik nog dezelfde melding. Even wat meer info:
Hij doorloopt een proces met de volgende stappen:
- Verbinding maken met het toegangspunt van het apparaat V
- Wi-Fi-beveiliging naar apparaat verzenden V
- Verbinding maken met het thuisnetwerk V
- Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk V
- En dan gek genoeg nog een keer dezelfde stap: Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk, maar daar loopt hij vast. Ik krijg dan een scherm met de tekst:
Oeps er iets misgegaan
Error: Time-ut voor SoftAP-detectie
Dit betekent dat de Wifi verbinding thuis wel is ingesteld, maar niet is gevonden tijdens het zoeken naar een LAN. Dat kan zijn veroorzaakt door de volgende redenen:
- Uw telefoon is verbonden met een ander Wifi Netwerk dan uw thuisnetwerk (dit is niet het geval)
- De router is niet compatible of het wordt veroorzaakt door de routerinstellingen. Probeer de draadloze modus van de router in te stellen op bg.mixed””
Iemand die dit weet misschien? Zitten op dit forum ook medewerkers van T-mobile of moet ik dan op een andere manier contact opnemen?
- Verbinding maken met het toegangspunt van het apparaat V
- Wi-Fi-beveiliging naar apparaat verzenden V
- Verbinding maken met het thuisnetwerk V
- Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk V
- En dan gek genoeg nog een keer dezelfde stap: Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk, maar daar loopt hij vast. Ik krijg dan een scherm met de tekst:
Worden deze stappen weergegeven in de app, of op het apparaat zelf??
Oeps er iets misgegaan
Error: Time-ut voor SoftAP-detectie
Dit probleem komt voor zover ik heb gezien vaker voor, 4 maanden geleden was er een zelfde probleem bij de grote glasvezel-concurrent van T-Mobile. Ook daar werd gesproken over het betreffende probleem en heeft de persoon die problemen ondervond contact opgenomen met Philips.
Terugkomende op B/G-Mixed, in principe zijn de modems die T-Mobile levert minstens B/G-Mixed zei het dat de laatste versies zelfs van B/G/N-Mixed voorzien zijn. Ieder apparaat kan hierdoor op de hoogst mogelijke methode verbinding maken met het modem/router van T-Mobile. Als jou Philips 4000i dus maximaal B/G aan kan dan zal worden getracht om te verbinden via 802.11G.
Goedendag Georgette,
Helaas heb ik precies hetzelfde probleem en inmiddels alle stappen doorlopen.
Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?
Merci
Dat is het menu. Als je daarop klikt, kun je de stappen volgen die ik hierboven beschreven hebt. Ik hoor graag of het hiermee lukt.
Ik zie iets anders denk ik. Als ik inlog kom ik in dit scherm.
Excuses, ik ging er ten onrechte vanuit dat je het Zyxel-modem had, maar zo te zien heb je de Huawei. Die heb ik nu even niet paraat. Misschien dat er iemand anders is die kan kijken waar deze instelling zit. Als niemand me voor is, kijk ik binnenkort zelf even. Nogmaals sorry voor de verwarring.
Geeft niet hoor, ik ben al lang blij dat je meedenkt! Dank je wel ik ga zelf ook nog even door met zoeken. Als het me lukt, laat ik het weten, maar ik verwacht het niet.
Hi
Zeker dat hier ook medewerkers zitten! Ik heb direct aan de achterkant meegekeken en zie dat de bovenstaande instellingen weer terug zijn gezet naar de b/g-variant. Klopt dit of is het schakelen misschien niet goed gegaan? Mocht het zo zijn, dan wil ik je graag helpen om deze op deze manier in te stellen. We denken met je mee.
Hoi
Zie jij iets anders? Ik probeer hem zo nog een keer op b/g te zetten en te koppelen. En als hij het dan nog steeds niet doet (zoals ik verwacht) zet ik hem weer terug op b/g/n.
Heb je nog andere ideeën?
Groetjes
Hallo
Probeer eens bij de WLAN instellingen onder WLAN encryptie de beveiligingsmodus aan te passen naar iets anders.
Ik heb hem even van WPA-PSK/WPA2-PSK naar WPA2-PSK gezet en dat maakte geen verschil. Toen ik hem even op “geen” zette kreeg ik allerlei foutmeldingen en kon ik geen verbinding meer maken. Ik kan ook nog kiezen voor WEP, 802.1x, WPA2-Enterprise of WPA-Enterprise+WPA2-Enterprise. Enig idee of ik een van de andere zou moeten hebben?
De Huawei wordt omgeruild voor een Zyxel, deze ontvang je normaliter binnen maximaal vijf dagen. Je kunt de Huawei straks naar een milieustraat brengen, of bij het grofvuil zetten, deze hoeft niet langer teruggestuurd te worden.
Laat me weten hoe de verbinding straks werkt en als je hulp kunt gebruiken bij configureren/installeren, let me know!
Bedankt, ik laat het hier nog even weten.
Groetjes en een fijne avond
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.