Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant met een Zyxel T56 router. Voorheen bij KPN, kon prima met mijn Remarkable (digitaal notitieblok) connecten met wifi. Sinds de overstap naar Odido lukt dat niet meer. Alle andere apparaten (iOS en Macbook, windows laptop, Apple TV) kunnen prima verbinden en functioneren, alleen de Remarkable weigert dienst. Device vindt wel het kanaal (SSID) maar kan niet verbinden.
De wifi-functie doet het: op het werk geen probleem, Het lijkt dus een communicatie-probleem tussen Remarkable en het modem te zijn.

Twee vragen:
1. Iemand een suggestie welke standaard-instelling van het modem de boosdoener kan zijn?
2. Is er een (goedkope) extender/access point die functioneert met de router? Ik kreeg de suggestie van iemand dat dit wel zou kunnen werken zonder diep in de instellingen te hoeven duiken.

Met dank,
Bas
 

Helaas … vandaag een reMarkable2 aangeschaft en een halve avond zitten puzzelen (en vloeken) om 'm op m'n Odido WiFi netwerk aangemeld te krijgen. Aanmelden op hotspot van iPhone werk zonder problemen.

Eerst de FAQ van reMarkable zelf doorgewerkt (2.4 en 5GHz in- en uitgeschakeld, WPA2 en WPA3 geprobeerd … niks), uiteindelijk eens in het NL's geGoogle'd en wat schetst mijn verbazing: dit draadje komt als eerste naar boven.

Nog nooit zo'n spijt gehad van een overstap als die van KPN glasvezel naar Odido 😞 Dit is het zoveelste dat tegenvalt.

Excuses voor de weinig inhoudelijke reactie, maar ik volg dit draadje graag    


Meld je even aan in deze draad:
 

(ik had hier nog een heel verhaal met uitleg getypt, maar toen ik het verstuurde was het “something has gone wrong” en was ik alles kwijt. Fijn. Maar misschien ook maar beter.)


@Tommie van Odido heeft nieuwe firmware naar mijn modem gepushed. Daarmee is bij mij het probleem met de Remarkable verholpen.

Succes allen!


@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?


@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?

Ik heb nu  V5.70(ACEA.0)T56C_b10 in het systeem staan.

Kan je hier iets mee?

Bas


Jazeker - merci! Heb deze firmware versie gisteren ook gepusht gekregen en inmiddels krijgt reMarkable2 wel verbinding met wifi 👍🏽


Ik heb sinds vorige week ook Odido glasvezel internet en ik heb hetzelfde probleem met mijn net aangeschafte reMarkable en evenmin krijg k mijn robot stofzuiger aangesloten. Ik hoop dat ze bij mij ook de nieuwe firmware willen installeren… bellen naar de service desk en ze proberen uit te leggen wat er aan de hand is, is geen onverdeeld succes.

 


@FernandoE 

De beste reacties, zowel onder Odido vakmensen als zeer kundige andere klanten vind je altijd hier, niet telefonisch of via chat! In het weekend kan het wel iets langer duren!


@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!


@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!

Yep dat stemt mij hoopvol op een hopelijk binnenkort succesvolle koppeling met mijn reMarkable


@Sven-Odido Wil je de update ook uitsturen naar @FernandoE? Alvast bedankt! 


@Teresa van Odido @Sven-Odido ik heb ook problemen met het verbinden van mijn google nest deurbel en oorzaak is hetzelfde als hier beschreven. Ik zou ook graag de nieuwe firmware update willen.


Ha @Nusret Tas, welkom op onze Community!

Ik heb je aan de lijst toegevoegd. De update zal snel gepushed worden naar het modem. Bedankt voor het aangeven. 


@Teresa van Odido 

@Sven-Odido 

ik heb ook problemen met het verbinden van mijn harman soundbar en oorzaak is hetzelfde als hier beschreven. Ik zou ook graag de nieuwe firmware update willen.


@Teresa van Odido

@Sven-Odido

ik heb ook problemen met het verbinden van mijn harman soundbar en oorzaak is hetzelfde als hier beschreven. Ik zou ook graag de nieuwe firmware update willen.

Update is gepushed! 


@Teresa van Odido @Tommie van Odido ook hier problemen met het verbinden van HK speaker. Kun je de firmware ook naar mijn modem pushen!


@harmputman Ik kan geen abonnement vinden op het klantnummer dat in je profiel staat. Weet je zeker dat het de juiste is? Tv-Klantnummer werkt eventueel ook ons. 


@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite


@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite

Top! Update is gepushed! 


@Sven-Odido @Tommie van Odido Kan de update ook naar mijn router gepushed worden? Nieuwe remarkable 2 krijgt geen verbinding met WiFi.

Alvast bedankt!


@rv71 update is gepushed


@Sven-Odido Bedankt voor de snelle reactie. Het werkt!


@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite

Top! Update is gepushed! 

Badankt voor de snelle service @Sven-Odido! Het werkt!


@Sven-Odido kan je mij ook alsjeblieft de update pushen? Ivm remarkable krijgt geen connectie met de wifi!


@Sven-Odido @Tommie van Odido hier ook problemen met het verbinden van HK speaker. Zouden jullie de firmware ook naar mijn modem kunnen pushen?

Alvast bedankt!


Reageer