Skip to main content

Regelmatig geen Wifi

Dag, Sinds een aantal weken hebben we regelmatig (zo’n 10 keer per dag geen wifi. Zowel bekabeld als draadloos blijkt onze smart woning opeens levensloos. Ik las dat de T50 modem dit vaker veroorzaakt. Onze beveiliging geeft ook aan dat de verbinding niet stabiel is en niet veilig meer. Kan ik de meest moderne en nieuwe moden ontvangen ter vervanging?

Uitgelichte reactie

27 februari 2025

Hi ​@SanderD, ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is met je verbinding! Daarnaast is trouwens de Zyxel T-50 end of life. Ik wil je dan ook met liefde een nieuw modem toesturen, zodat je de nieuwste apparatuur in huis hebt! Echter komt je geboortedatum in je community profiel niet door de verificatie heen. Wil je je geboortedatum er correct in zetten en een seintje geven in dit topic zodra je dit gedaan hebt? Dan kan ik meteen je abonnement erbij pakken en voor je aan de slag! 

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 24 februari 2025

Hallo ​@SanderD 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wordt het werelbolpetje even rood als er geen internet is?

• Auteur
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@SanderD 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wordt het werelbolpetje even rood als er geen internet is?

Dag, We hebben glasvezel en de lampjes worden niet rood. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 24 februari 2025

@SanderD 

Je kan eventueel de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen om te kijken of het voor verbetering zorgt. Wat heb je allemaal bekabeld op de router aangesloten, misschien zit er een boosdoener tussen?

• Auteur
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Ik heb alle kabels al vervangen en heb elk apparaat (Google Home, Philips HUe en de Orbi) afzonderlijk losgekoppeld om te kijken of er een boosdoener tussen zit. Ik heb regelmatig gereboot, alle firmware geupdate en meerdere hard resets gedaan. Het probleem blijft bestaan. Voor de duidelijkheid., soms heb ik ‘gewoon’ internet en dan periodes helemaal niet. Ik krijg op mijn apparatuur wel de melding dat het internet niet veilig is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 24 februari 2025

@SanderD 

Misschien dan toch een nieuwe router proberen, staat de Orbi in AP mode? Je kan de Orbi ook op de mediaconverter aansluiten ipv de Zyxel. Pas deze instelling toe:

• Auteur
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Dag, ik heb een andere router geprobeerd. Zoals je leest is de nood hoog. We werken grotendeels vanuit huis met 4 personen en we liggen er regelmatig allemaal uit. Hoe kan ik een andere modem krijgen die nieuwer is en veiliger is? Ik lees dat andere dit probleem ook weleens hebben en een vervanging krijgen voor de T50?

• Auteur
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Is er iemand van ​@Odido bv. ​@Cheyenne van Odido zag ik in een ander bericht reageren

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 24 februari 2025

@SanderD 

Je hebt de Orbi toch? Voer even bovenstaande uit, sla het op en herstart de mediaconverter. Een moderator zal reageren zodra jouw topic aan de beurt is 

• Auteur
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Ik heb dit reeds gedaan… Eerst met de Orbi op de converter. Daarnaast ook nog met mijn oude router en een router van de buurman die nieuwer was. Het internet is ‘t meest stabiel op de huidige manier. Meest stabiel betekent dan dat ik nu nog af en toe wel verbinding heb. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 24 februari 2025

@SanderD 

Hmm, als het met andere routers ook zo is dan lijkt een nieuwere router van Odido niet de oplossing. Ben je toevallig aangesloten via het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT?

• Auteur
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025
Waqqas schreef:

@SanderD 

Hmm, als het met andere routers ook zo is dan lijkt een nieuwere router van Odido niet de oplossing. Ben je toevallig aangesloten via het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT?

Dat zegt me niets. Ik heb zover ik weet niets met KPN lopen. IK hoop dat Odido snel reageert met een oplossing

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@SanderD, ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is met je verbinding! Daarnaast is trouwens de Zyxel T-50 end of life. Ik wil je dan ook met liefde een nieuw modem toesturen, zodat je de nieuwste apparatuur in huis hebt! Echter komt je geboortedatum in je community profiel niet door de verificatie heen. Wil je je geboortedatum er correct in zetten en een seintje geven in dit topic zodra je dit gedaan hebt? Dan kan ik meteen je abonnement erbij pakken en voor je aan de slag! 

• Auteur
  • 7 reacties
  • 28 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Dag, ik heb mijn geboortedatum toegevoegd. Ik weet echter dat al vanaf de T-mobile periode mijn geboortedatum niet goed staat geregistreerd. Die staat nl. op 1 dag eerder. Is dit zo voldoende? Of wellicht is de geboortedatum van mijn vrouw gebruikt?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 4 maart 2025

@SanderD Super, dankjewel voor het toevoegen van je geboortedatum, de verificatie is compleet. Ik help je graag verder aan een nieuw modem! 😀

Ik heb het nieuwe modem gelijk jouw kant opgestuurd. Je ontvangt hierover nog een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. Het oude modem hoef je niet te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt ♻ bij jou in de buurt. 

Betreft jouw geboortedatum. Goed dat je dit aangeeft! Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu de foutieve geboortedatum hebt doorgegeven die bij ons bekend is of dat dit echt jouw geboortedatum is. Mocht het zo zijn dat het verkeerd in ons systeem staat, wil je mij dan een kopie van je ID/paspoort sturen in een privébericht? Je kunt hiervoor een WeTransfer link gebruiken. Ik pas het dan gelijk voor je aan! Op deze website van de Overheid lees je hoe je dit veilig kan doen: Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar!  

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen