Skip to main content
Beantwoord

Ps5 lage upload snelheid

  • 8 February 2024
  • 78 reacties
  • 1353 Bekeken

Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.

 

78 reacties

Hi @Paan83, ik heb voor de zekerheid een reprovisie op het modem voor je uitgevoerd. De verwerking kan een aantal minuten duren. Hierdoor wordt de vebrinding herstart en lost ook vaak het probleem op als de upload of downloadsnelheid achterblijft. Wil je kijken of de upload straks een stuk beter is? Ik ben benieuwd!

@Demi van Odido het heeft niet geholpen. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Paan83, bedankt voor de informatie! Ervaar je dit nu alleen op de PS5 of ook op andere apparaten? Ik ontvang ook graag wat bekabelde snelheidstesten. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

Hoi @Paan83, bedankt voor de informatie! Ervaar je dit nu alleen op de PS5 of ook op andere apparaten? Ik ontvang ook graag wat bekabelde snelheidstesten. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

@Ishana van Odido  Voor die bekabelde snelheidtesten is 2 weken iemand van guidion aangestuurd om dit te komen testen omdat ik in een buiten gebied woon en zelf niet beschik over een laptop of pc en niemand in de buurt heb die dat wel heeft. Maar de guidion expert heeft alleen een normale speedtest gedaan van speedtest.net die heb ik zelf ook al 100 keer gedaan. De monteur heeft een nieuwe glasvezelkabel geplaats en de zyxel t-56 vervangen voor een nieuwe dit hielp ook niet nu heb ik zelf de fritzbox 5530 Fiber aangeschaft met gpon module en de klantenservice verzekerde mij dat dit het probleem geheid zou oplossen maar tevergeefs ook dit helpt niet. Hoe kan het toch dat niks lijkt te helpen wat het probleem oplost kan er gekeken worden in de wijkcentrale aub misschien ligt daar het probleem heb namelijk gelezen hier in de Community dat daar poorten gesloten zijn die gamers wel nodig hebben en dat door dat ook de probleem met de upload onstaan. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Paan83, goed dat je dit aangeeft! Ik zie dat de monteur na vervanging van de kabel wel de juiste snelheden heeft behaald. Mocht hier verandering in komen, hebben we wel echt nieuwe testen nodig om het onderzoek te herstarten. De technische dienst neemt het anders niet in behandeling. Lukt het misschien met een laptop van iemand anders? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido De monteur was ingeschakeld om een pingtest te doen met een laptop omdat ik geen laptop heb en ook niemand in de buurt ik woon in een buitengebied namelijk en ik heb de upload op de ps5 ook getest dat de monteur er nog was en die was nog steeds laag. De monteur gaf aan dat ie wegging omdat hij voor de rest niks voor me kon betekenen. Ik heb al van alles geprobeerd tot aan een nieuwe router a 180 euro niks helpt hoelang gaan jullie niet alleen mij maar iedereen die dit probleem ervaart aan het lijntje houden?

Reputatie 7
Badge +3

@Paan83 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat het probleem verholpen zou zijn. Hoe dan ook, help ik je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben gelijk gaan kijken in het systeem en ik zie in de terugkoppeling van de monteur staan dat er een up/down snelheid is gemeten van 900 Mbit/s. Dit komt alleen niet overeen met jouw verhaal. 

Wil je mij nog eens een bekabelde speedtest sturen? Dan ga ik meteen verder met mijn onderzoek! 

@Teresa van Odido Door hoeveel mensen word ik nou geholpen? Zoals je hierboven kan lezen kan ik geen bekabelde speedtest doen omdat ik in ene buitengebied woon en niemand in de buurt heb met een laptop vandaar dat er een monteur was aangestuurd alleen die heeft speedtest gedaan van speedtest.net en die heb ik zelf ook al meerdere keren gedaan en hij zou langskomen voor een pingtest dat heb ik ook aangegeven maar de monteur wist nergens van. Ik heb terwijl de monteur er nog was een test gedaan op de playstation en de upload was hetzelfde waarop hij niks meer kon doen dus puntje bij paaltje ik ben niks opgeschoten. Niks helpt heb alles al geprobeerd van nieuwe cat kabels tot nieuwe router niks helpt dus zeg het maar waar ligt het probleem en hoelang gaat odido er nog omheen draaien want ik ga zo niet verder en sta op het punt het contract te ontbinden heb ook al een klacht ingestuurd bij acm. 

Reputatie 7
Badge +3

@Paan83 Op de community helpen wij als Moderators in topics waar nodig. We doen ons best om er voor te zorgen dat je zoveel mogelijk contact hebt met 1 van de Moderators, maar we willen ook graag tijdig helpen. Het kan dus zijn dat een collega van mij verder helpt. Weet in ieder geval dat wij elkaar op de hoogte houden, zodat jij zo goed mogelijk geholpen kan worden. 

Als ik jouw berichten lees, begrijp ik dat de problemen nog steeds spelen. Echter uit onderzoek van onze technische dienst en de monteur is gebleken dat de verbinding goed werkt. Zoals ik aangaf, wil ik graag nogmaals met je meekijken waar dit nou aan ligt. 

Zoals je aangeeft heb je zelf niet de mogelijkheid om dit bekabeld te testen met een laptop. Ik ga mijn best voor je doen om je toch zonder verder te helpen, gezien de situatie even niet anders is.

Ervaar je buiten de lage upload snelheid op de PS5 ook problemen op andere apparaten?

Wil je eens proberen om de UPnP (Universal Plug and Play) aan te zetten? Dit kun je aanpassen in de instellingen van het modem. Je kan ook gebruik maken van handmatig portforwarding. In dit topic lees je precies hoe je dit aanpakt: Port Forwarding voor dummies | Odido community. Houd er rekening mee dat je 1 van de 2 opties kiest, je kunt niet tegelijk gebruik maken van UPnP en handmatig portforwarding. Hierdoor kunnen er interne netwerkproblemen ontstaan. 

Mocht dit niet de uitkomst zijn, kan je proberen om de upload snelheid te verbeteren door een andere DNS (Domain Name Server) te gebruiken, bijvoorbeeld Google DNS. Je kunt dit aanpassen in de instellingen van de PS5. Je doet dit als volgt: Instellingen > Netwerk > Internetverbinding toevoegen > Geavanceerde instellingen > DNS instellingen. 

 

 

@Paan83 Op de community helpen wij als Moderators in topics waar nodig. We doen ons best om er voor te zorgen dat je zoveel mogelijk contact hebt met 1 van de Moderators, maar we willen ook graag tijdig helpen. Het kan dus zijn dat een collega van mij verder helpt. Weet in ieder geval dat wij elkaar op de hoogte houden, zodat jij zo goed mogelijk geholpen kan worden. 

Als ik jouw berichten lees, begrijp ik dat de problemen nog steeds spelen. Echter uit onderzoek van onze technische dienst en de monteur is gebleken dat de verbinding goed werkt. Zoals ik aangaf, wil ik graag nogmaals met je meekijken waar dit nou aan ligt. 

Zoals je aangeeft heb je zelf niet de mogelijkheid om dit bekabeld te testen met een laptop. Ik ga mijn best voor je doen om je toch zonder verder te helpen, gezien de situatie even niet anders is.

Ervaar je buiten de lage upload snelheid op de PS5 ook problemen op andere apparaten?

Wil je eens proberen om de UPnP (Universal Plug and Play) aan te zetten? Dit kun je aanpassen in de instellingen van het modem. Je kan ook gebruik maken van handmatig portforwarding. In dit topic lees je precies hoe je dit aanpakt: Port Forwarding voor dummies | Odido community. Houd er rekening mee dat je 1 van de 2 opties kiest, je kunt niet tegelijk gebruik maken van UPnP en handmatig portforwarding. Hierdoor kunnen er interne netwerkproblemen ontstaan. 

Mocht dit niet de uitkomst zijn, kan je proberen om de upload snelheid te verbeteren door een andere DNS (Domain Name Server) te gebruiken, bijvoorbeeld Google DNS. Je kunt dit aanpassen in de instellingen van de PS5. Je doet dit als volgt: Instellingen > Netwerk > Internetverbinding toevoegen > Geavanceerde instellingen > DNS instellingen. 

 

 

@Teresa van Odido Je weet dat ik een andere router heb hoop dat je dat gelezen hebt in andere berichten hiervoor. En tevens heb ik alle dingen die je benoemd geprobeerd niks helpt. Nee de lage upload is alleen op de ps5 er word ergens wat gedowngrade door odido dat kan niet anders bijna alle gamers die odido hebben ervaren dit probleem het internet staat vol met klachten. Ik ben al vanaf het moment dat me abonnement is ingegaan ermee bezig en ben er nu wel helemaal klaar mee om maar aan het lijntje gehouden te worden dus ik ga opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Opzeggen mag altijd, maar als de monteur heeft vastgesteld dat de lijn gewoon werkt zal dit niet kosteloos zijn.

Opzeggen mag altijd, maar als de monteur heeft vastgesteld dat de lijn gewoon werkt zal dit niet kosteloos zijn.

De monteur heeft geconstateerd dat de uploadsnelheid bleef dat hebben we meerdere getest. Als ik ergens voor betaal wil ik ook dst alles werkt en niet de 1 wel en de ander niet 

Reputatie 7
Badge +3

@Paan83 Ik begrijp echt heel goed dat jij gewoon lekker wil gamen en als ik dit zelf voor je had kunnen oplossen had ik niet ook meteen gedaan. 

Als ik het goed begrijp werken de door mij benoemde stappen niet/niet voldoende. In de notitie van de monteur lees ik dat de gemeten snelheid (± 900 up/down) goed is. Voor nu weet ik ook niet hoe ik dit voor je kan veranderen. 

Ik vind het niet leuk om te lezen dat je wil opzeggen, maar ik snap jouw keuze als je dit euvel blijft ervaren. Natuurlijk help ik je graag om dit in orde te maken als je dit echt wil. 

Houd er wel rekening mee dat je nog (een maand) in je contractperiode zit. Als ik het abonnement nu opzeg, wordt er een koopsom in rekening gebracht. Daarnaast gebeurd de opzegging ook per direct. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Paan83 Ik begrijp echt heel goed dat jij gewoon lekker wil gamen en als ik dit zelf voor je had kunnen oplossen had ik niet ook meteen gedaan. 

Als ik het goed begrijp werken de door mij benoemde stappen niet/niet voldoende. In de notitie van de monteur lees ik dat de gemeten snelheid (± 900 up/down) goed is. Voor nu weet ik ook niet hoe ik dit voor je kan veranderen. 

Ik vind het niet leuk om te lezen dat je wil opzeggen, maar ik snap jouw keuze als je dit euvel blijft ervaren. Natuurlijk help ik je graag om dit in orde te maken als je dit echt wil. 

Houd er wel rekening mee dat je nog (een maand) in je contractperiode zit. Als ik het abonnement nu opzeg, wordt er een koopsom in rekening gebracht. Daarnaast gebeurd de opzegging ook per direct. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido En op wat voor bedrag zou ik dan uitkomen mocht ik vandaag opzeggen dan kan ik erover nadenken je mag het ook in een privébericht sturen. 

@Paan83 Ik begrijp echt heel goed dat jij gewoon lekker wil gamen en als ik dit zelf voor je had kunnen oplossen had ik niet ook meteen gedaan. 

Als ik het goed begrijp werken de door mij benoemde stappen niet/niet voldoende. In de notitie van de monteur lees ik dat de gemeten snelheid (± 900 up/down) goed is. Voor nu weet ik ook niet hoe ik dit voor je kan veranderen. 

Ik vind het niet leuk om te lezen dat je wil opzeggen, maar ik snap jouw keuze als je dit euvel blijft ervaren. Natuurlijk help ik je graag om dit in orde te maken als je dit echt wil. 

Houd er wel rekening mee dat je nog (een maand) in je contractperiode zit. Als ik het abonnement nu opzeg, wordt er een koopsom in rekening gebracht. Daarnaast gebeurd de opzegging ook per direct. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido En op wat voor bedrag zou ik dan uitkomen mocht ik vandaag opzeggen dan kan ik erover nadenken je mag het ook in een privébericht sturen. 

@Teresa van Odido En??? 

Ik weet niet of je hier al van op de hoogte bent maar de weergegeven uploadsnelheid van de PS5 speedtest is niet correct. Als ik mijn snelheid op deze manier test dan kom ik bijvoorbeeld uit op 891 down en 23 up. Via speedtest.net in de PS5-browser is het 935 down en 921 up. Het lijkt er dus op dat de weergegeven uploadsnelheid niet correct berekend wordt.

 

Ik heb het overigens ook getest via mijn Ziggo-aansluiting. En wederom hetzelfde verhaal. Uploadsnelheid met ingebouwde speedtest is 20 en via speedtest.net 62 (uploadsnelheid van abo is 60). Het lijkt dus niet provider gerelateerd. Lees hetzelfde euvel bijvoorbeeld ook op een KPN forum.

@MarioJC Ik had bij mijn vorige glasvezel provider(tweak) nergens last van dat terwijl odido hun heeft overgenomen dacht ik dat het wel goed zat maar integendeel. Daarbij heb ik mijn ps5 meegenomen naar familie die ziggo hebben daar getest op de ps5 en nergens last van. Verdiep je hier eens in https://vpnproxy.nl/kb/internet-service-provider-isp-throttling/

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paan83, Teresa is vandaag niet aanwezig. Maar ik heb voor je nagekeken en ik denk dat ze niet helemaal goed heeft gekeken. Ik zie namelijk dat je contract loopt tot 30-01-2025. Als je nu het abonnement zou opzeggen dan zou je voor de resterende maanden een afkoopsom krijgen. Dit is dan ongeveer 7 maanden x het maandbedrag van de laagste snelheid (incl kortingsperiode).  

Hi @Paan83, Teresa is vandaag niet aanwezig. Maar ik heb voor je nagekeken en ik denk dat ze niet helemaal goed heeft gekeken. Ik zie namelijk dat je contract loopt tot 30-01-2025. Als je nu het abonnement zou opzeggen dan zou je voor de resterende maanden een afkoopsom krijgen. Dit is dan ongeveer 7 maanden x het maandbedrag van de laagste snelheid (incl kortingsperiode).  

@Demi van Odido En kan dat in delen betaald worden? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Paan83 ,

Als je maandelijks wilt betalen, dan moet je het abonnement laten doorlopen. Als.je het afkoopt komt er een eindfactuur met het hele bedrag wat in 1 keer betaald moet worden.

Hoi @Paan83 ,

Als je maandelijks wilt betalen, dan moet je het abonnement laten doorlopen. Als.je het afkoopt komt er een eindfactuur met het hele bedrag wat in 1 keer betaald moet worden.

@eric zou je voor mij kunnen nakijken op welk bedrag ik nu uitkom? 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, andere klanten kunnen niet in jouw klantgegevens. Maar er is altijd 1 maand opzegtermijn voor het volledige bedrag en dan de resterende maanden voor de laagste snelheid, een 100/100. Maar als je nog 7 maanden moet, neem dan je maandbedrag x 7, dat is het maximum afkoop.bedrag. Als je geen hele snelle aansluiting hebt, maar nu al een 100/100 , dan zal het bedrag ook daarop uitkomen.

een snelheid btw van maximaal 20Mbps up is op de ps5 normaal sony capt soms als dat nodig is (denk aan server load/tijdstip van de dag ) de snelheid zolang de download maar conform je abbonnement is

heel veel upload heb je ook niet nodig tijdens gamen (hoe meer upload hoe beter het streamen van games naar de buitenwereld gaat denk aan twitch , dit doet niks met de latency/ping etc )

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Paan83, ik heb het hele topic doorgelezen alleen las ik nergens specifiek waar je last van hebt tijdens het gamen. Blijft het beeld staan, of duurt het laden van een game lang? Ik neem aan dat de je ping & latency in-game in orde zijn? Zoals @MR_CHIP@MarioJC, en Tommie aangeven is de uploadsnelheid eigenlijk niet echt van belang voor een Playstation en ik lees dat ook zij allemaal een beperking op de uploadsnelheid specifiek op de Playstation ervaren. Als je kan aangeven waar je last van hebt tijdens het gamen, dan kunnen we daar mogelijke oplossingen voor bedenken. Ik neem overigens aan dat je dit bij meerdere spellen ervaart?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag zorgeloos genieten van je Playstation!

Hoi @Paan83, ik heb het hele topic doorgelezen alleen las ik nergens specifiek waar je last van hebt tijdens het gamen. Blijft het beeld staan, of duurt het laden van een game lang? Ik neem aan dat de je ping & latency in-game in orde zijn? Zoals @MR_CHIP@MarioJC, en Tommie aangeven is de uploadsnelheid eigenlijk niet echt van belang voor een Playstation en ik lees dat ook zij allemaal een beperking op de uploadsnelheid specifiek op de Playstation ervaren. Als je kan aangeven waar je last van hebt tijdens het gamen, dan kunnen we daar mogelijke oplossingen voor bedenken. Ik neem overigens aan dat je dit bij meerdere spellen ervaart?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag zorgeloos genieten van je Playstation!

@Cal van Odido  Dan heb je niet alles gelezen :) heb namelijk aangegeven dat ik lag ervaar en hoge latency. Of de upload nou wel of niet van belang is ik betaal er voor dus wil ik ook dan het werkt.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Paan83, excuses hiervoor. Mocht je nog van gedachte veranderen en niet willen opzeggen, staan wij hier altijd voor je klaar! Het enige wat we nodig hebben voor het onderzoek zijn de speedtesten en de informatie of het op meerdere apparaten speelt. Groetjes, Ishana

Reageer