Beantwoord

Ps5 lage upload snelheid

  • 8 February 2024
  • 35 reacties
  • 441 Bekeken

Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 9 February 2024, 14:27

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Cheyenne van Odido er is niks mis met de speedtest op het apparaat bij mijn vorige glasvezel provider had ik nergens last van. Het lijkt alsof er iets geblokkeerd word in de hardware die Odido leverd.

 

Hi @Paan83, goed dat je dit doorgeeft! We zien hier wat meldingen over, bijvoorbeeld ook op Tweakers. Er lijkt iets met de speedtest op de console te zijn. Ik wil gelijk starten met vragen of je een bekabelde speedtest wilt doen via de browser op de PS5. Je kunt dit doen door een privébericht via je PS5 te sturen naar een vriend met daarin de link www.speedtest.net. Als je op de link klikt via deze weg, kom je op de browser van de PS5 uit en kun je de speedtest via een andere weg volgen. De uitkomst hiervan moet goed zijn. 

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld deze Reddit pagina. Mijn collega Tommie is achter de schermen bezig dit uit te zoeken!

Hi @Cheyenne van Odido er is niks mis met de speedtest op het apparaat bij mijn vorige glasvezel provider had ik nergens last van. Het lijkt alsof er iets geblokkeerd word in de hardware die Odido leverd.

 

@Cheyenne van Odido 

 

Maar dit was het? Geen oplossingen en of hulp? Heb vrijdag 16 Feb contact gehad met de klantenservice ik ben goed geholpen er zou mij een nieuwe router gestuurd worden tot nu toe nog niks heb van de week nog gebeld ja meneer er is een ticket aangemaakt maar nig steeds geen router zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij iets opsturen. Als de nieuwe router niet de oplossing is dan zeg ik odido op jullie kunnen me niet leveren waar jullie mee adverteren. 

Maar dit was het? Geen oplossingen en of hulp? Heb vrijdag 16 Feb contact gehad met de klantenservice ik ben goed geholpen er zou mij een nieuwe router gestuurd worden tot nu toe nog niks heb van de week nog gebeld ja meneer er is een ticket aangemaakt maar nig steeds geen router zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij iets opsturen. Als de nieuwe router niet de oplossing is dan zeg ik odido op jullie kunnen me niet leveren waar jullie mee adverteren. 

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, op de speedtest zie je dat je de juiste snelheid behaald. Wat is nu nog het probleem? 

Hey @Paan83, op de speedtest zie je dat je de juiste snelheid behaald. Wat is nu nog het probleem? 

@Tommie van Odido Het probleem is nog steeds dat de upload snelheid laag blijft en dat merk je met online gamen. Dus omdat de speedtest via de browser goed is trekt Odido zijn handen er vanaf? Ik heb telefonisch contact gehad en er werd mij verteld dat ergens vanuit de wijkcentrale een signaal geblokkeerd word. We hebben telefonisch alles geprobeerd met instellingen in de router en met poorten open zetten maar niks helpt toen werd er gevraagd welke router ik heb en dat is de zyxel t-54 die is verouderd dus zou er een zyxel t-56 opgestuurd worden maar tot op heden nog niks binnen maar waarschijnlijk gaat dat ook niet de oplossing zijn want heb zelf 2 andere routers geprobeerd en dat gaf ook geen oplossing dus mijn vraag hoe nu verder hoe gaat dit opgelost worden want zeggen de speedtest was toch goed vind ik beetje te makkelijk en met andere woorden zoek het maar uit. 

 

Reputatie 7
Badge +9

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

@Tommie van Odido Nou ik merk wel degelijk verschil met online gamen het loopt niet soepel en heb heel vaak pakketverlies,en ik ben niet de enige als ik het zo allemaal lees hier. Kan je dan verklaren waarom ik bij me vorige glasvezel leverancier nergens last van had? Die Reddit site is allemaal leuk en aardig maar ook daar staan geen oplossingen en tevens zei @Cheyenne van Odido dat @Tommie van Odido achter de schermen bezig is dit uit te zoeken dan vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat het probleem niet bij Odido ligt. Ik kan geen pingtest doen want ik heb geen laptop/pc dan zou er een monteur langs moeten komen. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Paan83, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Hoi @Paan83, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

@Teresa van Odido reminder 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, ik heb echt een bekabelde speedtest en een pingtest nodig op een pc/laptop voordat er een monteur aangestuurd kan worden. Dit hele euvel komt waarschijnlijk door de bandbreedtebschikbaarheid die de PS5-testservers hebben waardoor je niet de juiste upload snelheid ziet. 

Hey @Paan83, ik heb echt een bekabelde speedtest en een pingtest nodig op een pc/laptop voordat er een monteur aangestuurd kan worden. Dit hele euvel komt waarschijnlijk door de bandbreedtebschikbaarheid die de PS5-testservers hebben waardoor je niet de juiste upload snelheid ziet. 

@Tommie van Odido Dat gaat hem niet worden ik heb geen pc en of laptop zoals ik al eerder vermeld heb maar voel de bui al hangen nu ik dit niet kan doen kan niet verder geholpen worden. Ik heb gister contact gehad met playstation network en het probleem ligt niet bij hun en dat klopt ook wel want bij me vorige glasvezel aanbieder had ik ergens last van. Vandaag krijg ik een zyxel t-56 router misschien dat dat het probleem oplost maar ik heb er een hard hoofd in. 

@Tommie van Odido De zyxel t-56 geeft niet de gewenste oplossing. Moet de zyxel t-56 nog een firmware update krijgen zoja zou je mij dan op de lijst kunnen zetten aub. 

Reputatie 6
Badge +2

@Paan83 Fijn dat je het nieuwe modem hebt ontvangen! Ik vermoed inderdaad dat de firmware update nog niet is uitgerold. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem gevraagd of hij dit na het weekend gelijk oppakt. 

Mocht je dit nog zien @Sven-Odido, wil je de update dan uitsturen? Alvast super bedankt!

@Paan83 Fijn dat je het nieuwe modem hebt ontvangen! Ik vermoed inderdaad dat de firmware update nog niet is uitgerold. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem gevraagd of hij dit na het weekend gelijk oppakt. 

Mocht je dit nog zien @Sven-Odido, wil je de update dan uitsturen? Alvast super bedankt!

@Teresa van Odido is dit al opgepakt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Paan83, ik ben op pad gegaan en heb dit getest op zowel het KPN Netwerk al op Ziggo. Ook hier is dit zelfde issue aan de hand. Meer dan dit kan ik niet doen en zoals je ziet op de speedtest in je browser behaal je de juiste uploadsnelheid.  

@Tommie van Odido ik stuurde een reminder voor de firmware update!! Prima dat je dingen getest hebt maar zoals in de voorgaande gevallen komt het altijd op het punt uit dst het niet aan odido ligt en dat vind ik toch wel frappant. Ik heb contact gehad met playstation network en die zeggen wel degelijk dat het aan de kant van de aanbieder ligt. Maar zoals ik al eerder zei ik gaf een reminder voor de firmware update misschien dat dat de oplossing geeft. 

Reputatie 7
Badge +9

De nieuwste firmware staat al op je modem @Paan83

@Tommie van Odido waarom word dit dan gezegd?

 

@Tommie van Odido Dus nu is het klaar en laten jullie niet alleen mij maar al die andere die hetzelfde probleem hebben stikken? Waarom word het niet opgelost? Ben ook een topic tege gekomen met hetzelfde probleem bij diegene is er een monteur langs geweest en die monteur heeft aangegeven het probleem te kennen en wist te zeggen dat er wel degelijk een poort of poorten gesloten worden gehouden en die gamers wel nodig hebben. Ik heb zelf contact gehad met playstation network die zeggen zelf ook dat het probleem bij odido ligt. Dus aub kom met een oplossing en niet aankomen met de speedtest in de browser haal je de snelheden wel en ook niet dat ik een ping test moet doen alleen maar om uit proberen te sluiten dat het probleem niet bij odido ligt. Dus aub los het op het frustratie level is al hoog genoeg. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dit zelf thuis ook @Paan83, daarom ben ik dit op andere netwerken gaan testen en Ziggo en KPN hebben allebei hetzelfde issue. Ik kan hier echt niks aan veranderen omdat het niet bij ons ligt.  

Ik heb dit zelf thuis ook @Paan83, daarom ben ik dit op andere netwerken gaan testen en Ziggo en KPN hebben allebei hetzelfde issue. Ik kan hier echt niks aan veranderen omdat het niet bij ons ligt.  

@Tommie van Odido En waar ligt het probleem dan wel volgens jouw? 

Reputatie 7
Badge +9

Bij Playstation Network zelf @Paan83. Zoals je ziet krijg je wel de gewenste upload bij een speedtest op speedtest.net. 

Bij Playstation Network zelf @Paan83. Zoals je ziet krijg je wel de gewenste upload bij een speedtest op speedtest.net. 

@Tommie van Odido Gast ben je nou serieus hoevaak ga je dat nog zeggen over die speedtest? Alleen maar om het probleem niet bij jullie zelf te zoeken. Ik heb contact gehad met playstation network bij hun ligt het probleem niet en hun geven zelf aan dat het probleem bij de aanbieder ligt odido dus. Dus los het op en wees gewoon eerlijk en zeg dat het probleem bij jullie ligt ipv mij elke keer van het kastje naar de muur te sturen. Dus los het op!!!  anders ga ik verdere stappen ondernemen. 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je PSN ook al de speedtest van speedtest.net laten zien @Paan83? En hoe verklaar je dat KPN en Ziggo, beide, dit euvel ervaren? Sorry maar ik kan hierin niks voor je betekenen omdat dit issue niet bij ons ligt.  

Reageer