Skip to main content

Vanaf start problemen met glasvezel,

uiteindelijk is nu de modem, Huawei kastje en alle kabels vervangen. Bleek te hoge demping en lek in glasvezel kabel, deze zijn nu ook vervangen. Top! Zou je denken …eindelijk goed internet en ps5 spelen. Nu die ps5 zal mij een zorg zijn, maar drie zeikende tieners in mijn nek is net of de wereld vergaat (al maanden). Eerst haperde hij en te traag, nu helemaal geen verbinding dus…. Er staat letterlijk geen verbinding met internet want te zwak signaal. Ik woon niet in een bunker of een kast van een huis, staat op gelijke verdieping ongeveer 6 meter ervandaan. En nee, ik wil geen kabels door mijn woonkamer (niet raar toch).

 

wat nu, ben het helemaal zat….

Hallo @Jolanda Soares 

Werkt het internet op alle andere apparaten in huis wel naar behoren zonder weg te vallen? 6 meter verderop op dezelfde verdieping zou het probleem niet moeten zijn of zitten er nog muren tussen de router en PlayStation? Powerline adapters kan misschien een oplossing bieden als je geen kabels wilt aanleggen.


Nee, werkt op meer apparaten niet goed. Maar lang wachten of even blijven hangen is over het algemeen vervelend maar, op de pS5 niet te doen. En hij verbind niet eens. 


@Jolanda Soares 

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of het dan beter gaat?

Heb je iets bekabeld aangesloten? Dat zou stabiel moeten werken en daarna kan je naar de WiFi kijken.


Gedaan, werkt ook niet. Odido gebeld overgezet ander kanaal, werkt ook niet. Ps5 kan geen verbinding maken.


Hi @Jolanda Soares, ik neem aan dat dit om een wifi verbinding gaat? Komt de PS5 wel online als je hem met een kabel verbindt? Heb je toevallig het MAC-adres van de PS5? Dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem.


Mijn MAC adres (wifi) is 80:60:b7:62:f5:e6

 

overigens heb ik met mijn telefoon ook maar een snelheid van rond de 40 (wifi) . 


@Jolanda Soares Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat er nog een ticket openstaat bij onze technische dienst. De monteur heeft namelijk na het vervangen van alle apparatuur, toch opgemerkt dat de verbinding wegvalt. Dit is doorgegeven aan onze technische dienst en zij zijn nu aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit op te lossen. 

Ik weet zeker dat wanneer het onderzoek is afgerond, de verbinding weer optimaal werkt en er weer fijn van de diensten gebruik kan worden gemaakt! 😀

Gezien het weekend is, kan ik nu geen navraag doen, maar ik heb dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda. Morgen ga ik gelijk vragen of er al meer bekend is, zodra ik meer weet, laat ik je dit gelijk weten in dit topic. 


Dat zou fijn zijn, want inmiddels moeten we allemaal weer op de 4g om online iets te kunnen doen (filmpje kijken, inloggen op werksysteem of spelletje spelen). Ps5 kan helemaal geen verbinding maken, enkel tv kunnen we wel kijken. 


Maar je bedoeld ODF? Want die heeft ook alles al vervangen. 


@Jolanda Soares Ik stuur je sowieso een aantal voucher codes, zodat niet al jullie 4G internet verbruiken. 

Het klopt inderdaad dat de netwerkbeheerder ODF is. Ik weet niet of zij deze keer ook weer de apparatuur gaan vervangen als oplossen. Ik vermoed dat ze verder onderzoek zullen doen, omdat dit dus niet heeft gebleken te werken. 


@Jolanda Soares Daar ben ik weer! Ik heb nog geen concrete update, omdat mijn collega’s van de technische dienst nog bezig zijn met het onderzoek. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?


ODF is weer geweest en heeft alles goed bevonden. Hun hebben ook de snelheid gemeten en was rond de 40. Zij hebben Odido gebeld om aan te geven dat de snelheid die Odido doorlaat geen 1000 is etc maar degene aan de andere kant leek het niet te begrijpen. Ik heb ze zelf gebeld en staat wederom een ticket uit naar de technische dienst en ik heb speedtest screenshots gestuurd van de afgelopen dagen. Variërend van 7 tot 60 geloof ik. Kan je niks mee als je met 5 bent. 
 

jolanda 


Reageer