Hallo, ik heb een T50-modem van Zyxel en inmiddels ook 3 Wifi-punten. En een 100mbit-abo. Helaas zit de glasvezelaansluiting en het modem in de meterkast op de gang, geen ideale locatie, maar bekabeld aansluiten is geen optie. Op zich hebben we een prima wifi-bereik in de woonkamer, maar Google Stadia werkt daar via wifi niet zonder haperingen (niet stabel en snel genoeg voor 4K-gaming). Daarom heb ik een Wifi-punt naast de tv gezet en deze bekabeld aangesloten op mijn chromecast met Google TV. Dat gaat nu goed.
Op de 1e verdieping heb ik een wifi-punt op de slaapkamer en op zolder nog ééntje. Soms doen ze het goed en soms niet. Er lijkt weinig logica in te zitten, want het lampje is soms groen en soms rood of oranje. De app vanuit Zyxel is al helemaal waardeloos, want deze geeft constant onvolledige of foute informatie, kan geen wifi-punten vinden en zegt vaak dat de mesh down is. Terwijl dat niet zo is. Ik heb daarover contact gehad met de webcare van T-Mobile en die zeggen dat Zyxel de updates maakt en levert. Zyxel zegt dat T-Mobile de updates zelf moet doorvoeren op het modem en de wifi-punten.
Dit was mijn vraag aan Zyxel:
De app geeft steeds andere statussen weer van de 3 wifi-versterkers. De fysieke lampjes op het apparaat geven aan dat het allemaal goed werkt (groen), maar de app ziet de ene keer een versterker wel en dan weer niet. Soms gaat het dagenlang goed en dan is het lampje ineens rood terwijl er niks is veranderd in de setup.
De verbinding werkt meestal wel goed, maar apparaten lijken niet altijd de dichtstbijzijnde versterker te (kunnen) benaderen. T-Mobile zegt dat er een update komt vanuit Zyxel... En dat ze er niks aan kunnen doen.
Dit zegt T-Mobile Webcare:
De vraag is langs meerdere collega's gegaan, vandaar dat het iets langer duurde voordat ik deze reactie naar jou kon doorzetten. Een collega heeft aangegeven dat dit een app is vanuit Zyxel en niet vanuit T-Mobile. Als er een update voor is, dan komt dat dan ook vanuit Zyxel zelf. Hij gaf wel aan nog niks gehoord te hebben over een update de komende tijd, maar dat er nog wel steeds aan de app wordt gewerkt. Ik hoop dat jij zo wel iets meer duidelijkheid hebt gekregen. Hele fijne dag vandaag verder!
Dit is reactie van Zyxel:
Na controle, zijn dezelfde probleem niet gemeld bij ons door TMNL. Voor SP support, is het niet toegestaan om fw (of tool) te wijzigen zonder toestemming van ISP. Dus gelieve deze gebruiker te informeren om contact op te nemen met TMNL customer support. Als TMNL dit aan ons voorlegt, zullen wij dit met hen bespreken.
Van het kastje naar de muur heet dat toch?
Kortom: het grootste probleem zit hem dus in de MPro Mesh-app die niet functioneert. En ik las al meerdere berichten op het forum over mensen die het idee hebben dat de WAP6807 niet slim werkt en niet altijd verbinding maakt het dichtstbijzijnde apparaat (soms maakt de laptop op zolder een zwakke, trage verbinding met het modem beneden terwijl er op 2 meter een wifi-punt staat).
Klopt het dat er toch firmware-updates zijn, maar dat die niet verspreid worden over alle gebruikers?
Ik heb nu firmware V.5.50 (ABPY.1)b16-202 10525 voor de VMG8825-T50
En voor de wifi-punten V.1.00(ABTB.2)b19W_2 0210830