Skip to main content

Sinds enige maanden overgestapt naar Odido en heb dagelijks nare ervaringen waar ik vanaf wil of ik stap over.

Laptop

Connectie moeizaam, ziet wel netwerk en volle sterkte is verbonden maar geen netwerk. Laptop doe ik dan opnieuw opstarten wifi uitzetten en dan weer aan en dan doet hij het.

TV Samsung vrij nieuw ding. Moet altijd m’n tv resetten dus knop ingedrukt houden totdat deze reboot en dan heeft hij netwerk (bedraad)

Sonos Downloaden van de server van Sonos lukt niet foutcode 30.

Wat ik al gedaan heb:

2.4 GHZ alleen actief

kanaal 6 vastgezet

802.11 B/G/N mixed aan

alleen WPA2 

20 MhZ

Sonos compleet nieuwe aanmelden blijft vastlopen op foutcode 30 kan server Sonos niet bereiken.

Ben het wel een beetje zat aan het worden als ik eerlijk ben.

Bij de vorige provider had ik deze ellende allemaal niet.

Hi ​@Jaykay84 Super dat je zelf al wat stappen geprobeerd hebt! Ik help je graag verder. Wat betreft je laptop, zou deze eigenlijk gelijk moeten verbinden. Gek dat dit bij jou niet het geval is. Wat voor laptop heb je precies en maakt deze wel automatisch verbinding met onze wifi?

Voor de tv lees ik dat je deze bekabeld hebt aangsloten. Wanneer je de TV hebt aangesloten, komt deze uit standby of is de stroom er helemaal af? Het kan zijn dat het netwerk dan nog ingeladen moet worden. Zelf heb ik bijvoorbeeld met mijn Google TV Chromecast, dat deze wel de melding geeft over mijn netwerk, maar eigenlijk werkt het daarna wel gelijk en was ik soms iets te snel met het opstarten. 

Wat betreft de Sonos, hoe ver is de afstand tot het modem? Heb je daarnaast ook geprobeerd om deze bekabeld aan te sluiten? Als de update is voltooid, kan je deze weer verplaatsen. Ik heb deze informatie gevonden op deze website: Fout 30 bij het updaten van Sonos | Sonos. Hopelijk helpt dit!

Reageer