Skip to main content

Hallo,

Ik ervaar al twee maanden grote problemen met mijn internetverbinding en het modem (Zyxel T-56) van Odido. Vanaf het begin van mijn aansluiting (ruim een jaar geleden) heb ik alleen maar problemen gehad en tot nu toe word ik niet goed geholpen door Odido. Hieronder een overzicht van de problemen:

De problemen die ik ervaar:

1. Internet hapert regelmatig op willekeurige tijdstippen.

• De verbinding valt met regelmaat weg. Dit gebeurt zowel bij gebruik via wifi als via een bekabelde verbinding.

2. Geen toegang tot de modem (192.168.1.1) ook niet via Odido webpagina.

• Ik krijg telkens een leeg scherm te zien, ongeacht het apparaat (laptop of mobiel) of de verbinding (wifi of bekabeld). Ook zijn verschillende browsers geprobeerd. Pagina wordt niet geblokt bij mijn weten.

• Het probleem is ook door de technische dienst van Odido bevestigd: zij kunnen het modem niet uitlezen.

Wat er al is geprobeerd:

• Twee keer een monteur op locatie gehad. Monteur heeft aangegeven dat ze niets meer kunnen doen en dat het Odido moet kijken naar het signaal.

• Een modemswap uitgevoerd.

• Meerdere keren een reset van het modem gedaan.

• Probleem doorgegeven aan de technische dienst van Odido, maar:

• Ticket werd afgesloten terwijl het probleem niet is opgelost. Er was geen verdere terugkoppeling met afsluit reactie.

• Communicatie is slecht; ik moet steeds zelf bellen en krijg weinig terugkoppeling.

Mijn ervaring met Odido:

Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop Odido met dit probleem omgaat. Ondanks mijn herhaalde pogingen om dit op te lossen, krijg ik geen effectieve ondersteuning. Ik voel me als klant niet serieus genomen en het lijkt alsof er geen verantwoordelijkheid wordt genomen voor deze aanhoudende problemen.

Vraag aan het forum:

• Heeft iemand soortgelijke problemen ervaren met Odido (vooral met de modem of internetverbinding)?

• Zijn er tips om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Welkom op onze community! 

Goed dat je ons hebt gevonden en een topic aanmaakt. Ik snap goed dat je graag optimaal gebruik wil maken van onze diensten. Sorry dat we dit nog niet hebben opgelost. Ik help je graag verder om de verbinding te verbeteren! 

Ik ben direct gaan kijken en vind de volgende informatie in het meest recente ticket van onze technische dienst. Zij vragen of je het nieuwe modem een factory reset wil geven. In dit topic lees je hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

Geef je mij een seintje als je dit hebt geprobeerd? Ik ga dan meteen kijken of ik het modem kan uitlezen. Mocht dit niet het geval zijn, ga ik dit natuurlijk gelijk doorgeven aan de technische dienst, zodat zij dit verder kunnen onderzoeken.

Heb je nog vragen of kan ik iets anders voor je doen? Laat het mij dan weten. Ik sta voor je klaar!  

Beste Teresa,

Ik wil je laten weten dat ik zojuist de modem een harde reset gegeven. Dit is inmiddels al meer dan 30 keer gedaan – zowel op eigen initiatief als op verzoek van de Odido klantenservice, technische dienst en monteurs. Het probleem blijft echter bestaan en ik verwacht nu een structurele oplossing.

Daarnaast zou ik afgelopen vrijdag om 15:00 uur worden teruggebeld. Dit is niet gebeurd, wat ik erg teleurstellend vind gezien de lange duur van dit probleem. Ik verwacht dat dit serieus wordt opgepakt en dat er direct actie wordt ondernomen om dit blijvend op te lossen.

Graag ontvang ik een reactie en een duidelijk plan van aanpak.

Met vriendelijke groet

@Iroh Heel erg bedankt voor de genomen moeite! Mijn excuses dat je niet bent teruggebeld, dat is niet hoe het hoort. Ik begrijp echt dat je hier graag een structurele oplossing voor ziet, ik ook. Ik ga er dan ook alles aan doen om dit te realiseren! 

Ik heb direct een nieuw ticket aangemaakt naar onze technische dienst met alle aanvullende informatie. Zij zullen jouw verbinding opnieuw grondig onderzoeken. 

Heb je in de tussentijd iets waar ik bij kan helpen of heb je vragen? Laat het mij vooral weten. Ik sta paraat om verder te helpen! 

Reageer