Skip to main content
Beantwoord

Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam !

Toon eerste reactie

82 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 augustus 2025

Dag ​@Teresa van Odido 

Ik heb de Google nest via de hotspot wijze kunnen activeren.
Echter blijft het apparaat in de Google Home App nu op offline staan.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Gelieve niet meer het modem te resetten, dit heb ik al gedaan.
Het lijkt dat het ook met het Odido netwerk te maken heeft, de hotspot mocht niet aangemaakt worden met een Odido netwerk, dan deed deze het sowieso niet.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 augustus 2025
Teresa van Odido schreef:

@Hendrik V. Ik kan mij voorstellen dat je jouw Google-apparatuur graag verbind met ons netwerk. Ik help je hier graag bij! 

Heb je al eens geprobeerd om je netwerken te splitsen en de Google apparatuur aan te sluiten op het 2.4.GHZ netwerk? In dit topic lees je precies hoe je inlogt op het modem: Inloggen op het modem | Odido community

Mocht je hier niet helemaal uitkomen, laat het mij dan weten. Ik regel dit graag voor je! Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, ga ik gelijk voor je aan de slag!

@Angelo76 Super, dankjewel! Ik heb meteen voor je gekeken. Alleen zie ik dat er momenteel 2 netwerken actief zijn (TMNL-1C5353 = 2.4GHZ en TMNL-1C5353-5Ghz = 5Ghz). Klopt dit? 

Ik wil je sowieso vragen om de volgende stappen eens te doorlopen, lukt het dan wel om verbinding te maken? Voor een andere community gebruiker was dit een succes!

1. Factory reset je router.

2. Maak een mobile hotspot met je telefoon met de EXACTE inloggegevens van je router’s wifi gegevens.

3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.

4. Zet de hotspot uit/zet je vliegtuigmode aan,  zorg er in ieder geval voor dat de deurbel geen verbinding er meer mee kan maken.

5. Zet via een browser je router terug naar oude staat, zorg vooral dat je geen typo’s maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 

Hotspot settings:

Naam van router’s wifi

Wachtwoord van router’s wifi

Band: 2,4GHZ 

Security: WPA2/WPA3-personal

Router settings:

Na factory reset heb ik alleen naam en wachtwoord verandert, verder niet met de settings gespeeld.

Oude wifi naam

Oude wifi wachtwoord

Band: 2.4 / 5 GHZ

Security: WPA3-SAE / WPA2-SPK

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik ben benieuwd! 

Ik probeer het, maar kom met geen mogelijkheid in de router. Inloggegevens kan ik ook nergens veranderen. Wel zie ik in de Odido app dat de 5ghz al uit staat. Dus is dat dan wel het probleem?

• 2 reacties
  • 12 augustus 2025

Voor mij zelfde probleem. Kan mijn Google Nest deurbel niet verbinden met het Zyxel modem/router. Gebruik ik een hotspot dan is de deurbel prima te registeren (zelfde SSID en wachtwoord), maar vervolgens weet het zich niet aan te melden bij de router voor het wifi netwerk. 

Ik las dat er instellingen aan het modem gewijzigd kunnen worden. Gaat dat over het opsplitsen van het 5 en 2.4 GHz netwerk? (Dat is voor mij eigenlijk geen optie, aangezien er tientallen devices gekoppeld zijn op beide netwerken.)

Welke stappen kan ik en kunnen jullie bij Odido nemen?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 augustus 2025

Hi ​@alexthissen ,

Mij is het gisteren gelukt zonder het splitsen van mijn netwerken.
Wat ik wel heb gedaan is Wifi 6 uitgezet en de WPA settings veranderd zoals je ook in dit forum kunt vinden. (WPA2) Ook heb ik tijdens het installeren het modem niet alleen uitgezet maar ook de stekker eruit getrokken, daarna een zo kort mogelijke overbruggingsperiode.
Deurbel geïnstalleerd, richting modem lopen, vliegtuigstand aan/hotspot uit van iPhone, stekker modem erin en aan. 

• 2 reacties
  • 14 augustus 2025

Dankjewel ​@SophieDr 

Heb dezelfde aanpassingen gedaan (Wifi6 uit door over te schakelen naar 802.11 b/g/n Gemengd en heb WPA2 als enige beveiligingsmodus.

Met hotspot de deurbel aanmelden gaat prima. Daarna zelfde stappen gevolgd als jij noemde. De Google Home app blijft Offline aangeven. 

Nog suggesties?

MRVN80R
  • 1 reactie
  • 24 augustus 2025

Ook ik heb te maken met een nieuwe Google Nest Cam indoor/outdoor, welke niet met mijn WiFi wil verbinden, dit terwijl ik al geruime tijd een Google Nest Doorbel zonder problemen heb draaien.

Ik heb letterlijk alle hierboven beschreven opties geprobeerd, maar verder dan het kunnen toevoegen van de camera middels de hotspot workaround kom ik niet.

Zodra ik de hotspot uitschakel weigert de camera over te schakelen op de WiFi en geeft deze de status offline.

Aan de Odido medewerkers; In mijn modem inloggen heeft denk ik niet zoveel zin, ik heb zelf alle instellingen al geprobeerd en gewijzigd, maar niets werkt. De huidige instellingen zijn dan ook niet correct.

Daarnaast heb ik er een Netgear Orbi Pro Mesh oplossing achter staan, welke primair de WiFi verzorgt, maar daar zit het probleem niet in want 1. die staan slechts in Access Point Mode en 2. ook als ik deze Netgears volledig uitschakel en over schakel naar WiFi op de Zyxel modem werkt het niet met de door de admins aanbevolen instellingen.

Belachelijk om te zien dat er zoveel mensen last van hebben en dat er maar geen passende oplossing geboden wordt. 

Als ik dit vantevoren geweten had had ik geen honderden euro's uitgegeven aan deze camera plus toebehoren.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 augustus 2025

Het toevoegen met hotspot lukt maar steeds niet. Enige tips? Heb gewoon 2 iphones en heb maximaliseer compatibiliteit uitstaan anders verbinden de twee phones niet. De hotspot zelf heeft kpn als aanbieder dus dat kan het ook niet zijn. Echt frustrerend dit ben al twee dagen bezig.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen