Hi @Tokkie Bromtol, dat kan zeker! Ik heb de instellingen direct voor je aangepast, laat je me weten of dit de oplossing is geweest?
Zou dit voor mij ook kunnen worden aangepast? Ik heb ook de hotspot truc geprobeerd, wifi 6 uit en aan gehad, wpa 3 uitgezet en zo nog even door.. niks pakt bij mij.
Hi @misterff1, ik wil dit graag voor je aanpassen, echter kan ik geen verbinding maken met het modem. Kan het zijn dat je eigen apparatuur aangesloten hebt? Zou je in dat geval ons modem willen aansluiten zodat ik de instellingen voor je kan aanpassen? Dan kunnen we controleren of het op deze manier wel lukt om de apparaten verbinding te laten maken.
Hi @misterff1, ik wil dit graag voor je aanpassen, echter kan ik geen verbinding maken met het modem. Kan het zijn dat je eigen apparatuur aangesloten hebt? Zou je in dat geval ons modem willen aansluiten zodat ik de instellingen voor je kan aanpassen? Dan kunnen we controleren of het op deze manier wel lukt om de apparaten verbinding te laten maken.
Hi Nora,
Dankje voor de reactie! Ja eerlijk, ik was er klaar mee en ben mn eigen router gaan gebruiken. Voor nu vind ik het wel best zo, want de zyxel t56 is gewoon niet een fatsoenlijk modem en/of de firmware is ontoereikend. Ik heb ook al sinds de start last van bufferbloat en dergelijke, wat overduidelijk een bekend probleem van dit modem is.
Ik sluit met alle liefde jullie hardware op een later moment weer aan als die hardware en bijbehorende firmware de moeite waard is om te gebruiken. Voor nu is mijn probleem dus opgelost en ik hoop dat dit gezeur snel over is voor diegenen die blijven martelen met jullie modem.
Hier hetzelfde probleem. Heb al een paar weken geprobeerd en kom nu dit forum tegen. Wat moet ik doen?
Ook hier zelfde probleem. Alles geprobeerd. Hotspot oplossing werkt ook niet (iPhone?). Issue speelt al ruim 8 maanden, zou verwachten dat er vanuit Odido een oplossing zou komen. Hoor graag wat de vervolg stappen van Odidio zijn.
Hi @Angelo76, ik heb gelijk wat aanpassingen in je netwerk gemaakt. Je hebt nu twee losse netwerken. Degene met de normale SSID is je 2.4Ghz, zorg dat je Nest hiermee verbindt. Achter het 5Ghz netwerk heb ik letterlijk 5Ghz gezet, zo kan je deze herkennen. Wil je opnieuw verbinden? Dankjewel!
@Roger J Zijn bij jou deze aanpassingen al eens getest? Het gaat dan om het uitzetten van de bandsteering waardoor je twee losse netwerken hebt, en WPA3 + wifi6 uitzetten. Als je wilt dat ik dit probeer, laat het dan weten. Dat de jouwe echter ook geen connectie met de hotspot maakt, zegt mij dat er mogelijk wat misgaat met je deurbel. De hotspot staat namelijk los van ons thuisnetwerk.
Dag Cheyenne,
prima als jij dit probeert. Overigens heb ik een Nest Cam ipv deurbel.
Super @Roger J, de aanpassing is gedaan. Verbind niet met het netwerk waar nu 5Ghz achter staat, maar de ander. Test het over minimaal 10 minuten, ik ben benieuwd!
Hoi, als ik op mijn iPhone wil verbinden krijg ik de melding dat “ Geen verbinding mogelijk met netwerk” ?
@Cheyenne van Odido, zou je voor mij ook de aanpassingen willen doen? Ik heb ook problemen met de installatie van een nieuwe Nest Cam en heb alle andere opties geprobeerd. Het lijkt er ook op dat ik nog niet de nieuwste firmware heb. Alvast bedankt!
Hallo @Roger J ,
Even het netwerk laten vergeten en opnieuw verbinden door het netwerk met 5ghz erachter te kiezen en wachtwoord invoeren. Dan zou het weer moeten werken.
Hallo @Roger J ,
Even het netwerk laten vergeten en opnieuw verbinden door het netwerk met 5ghz erachter te kiezen en wachtwoord invoeren. Dan zou het weer moeten werken.
Hallo, dank voor het meedenken. Het 5Ghz netwerk werkt prima. Het gaat om het 2.4 netwerk. Daar wordt geen verbinding mee gemaakt.
Hallo @Roger J ,
En als je hetzelfde herhaalt maar dan kiest voor het netwerk zonder 5ghz erachter. Lukt het dan wel?
Of verbind er helemaal geen apparaat met het 2.4 netwerk? Dan zou je het zelfde kunnen proberen door het opnieuw aan te melden op het 2.4 netwerk
Hoi, geen enkel apparaat verbindt met het 2.4 netwerk.
@Cheyenne van Odido kun jij aangeven wat nu nog mogelijk is?
Hi @twanschipper, zeker! Ik heb ze gedaan. Waarop baseer je dat je niet de nieuwste firmware hebt trouwens? Welke staat er op jouw modem? Laat weten of je nu wel kunt verbinden. Test het met het netwerk waar geen 5Ghz achter staat!
@Roger J Gek, het netwerk is gewoon beschikbaar! Het gaat om het netwerk met alleen jullie familienaam. Welke melding krijg je wanneer je wilt verbinden. Je kunt anders ook het modem een harde reset geven. Dan gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen. Wat je dan zou kunnen proberen voor de Google Nest is de hotspot workaround:
1, Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zrg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
@Cheyenne van Odido , inderdaad vreemd. Hotspot oplossing werkt niet omdat google nest de hotspot niet herkent. En het 2.4 netwerk met onze familie naam maakt geen verbinding. Ik krijg dan de melding “Geen verbinding mogelijk met netwerk NETWERKNAAM”.
Waarom is er geen structurele oplossing vanuit Odido? Dit probleem speelt al vrij lang en bij meer mensen?
Als je Google Nest al niet kan verbinden met een Hotspot @Roger J, kan hij dan überhaupt wel met een netwerk verbinden?
Hoi Tommie, het is op geen manier gelukt om te verbinden. Heb inmiddels de camera’s omgeruild voor Eufy en die werken en verbinden wel.