Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik heb bij Odido een glasvezel abonnement met een Zyxel modem Zyxel EX5601-T1. En nu als ik een Google Nest deurbel en Google Nest cam wilt koppelen krijg ik de volgende melding “Kan geen verbinding maken bij Wifi” 

 

Ik heb meerdere producten van Google Nest wel weten te koppelen alleen met bovenstaande producten problemen. Als ik ze met een andere aanbieder (Ziggo) verbind dat heb ik geen enkel probleem.

 

Het volgende heb ik al gedaan en geprobeerd. het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router,  Maar helaas wat ik ook probeer blijft hij problemen houden met koppelen van Wifi. Klantenservice zegt dat ze niks meer kunnen aanpassen ze adviseren mij om hier een berichtje achter te laten wie kan mij helpen

 

Groetjes Stefan Kasteel

Hoi @Steef0510, fijn dat je hiervoor aan de bel trekt, ik pak dit graag grondig en goed voor je aan! Super dat je al zoveel met de Wifi hebt geprobeerd, heel vaak is dit inderdaad de oplossing. In jouw geval denk ik alleen dat het aan de firmware van het modem ligt. Graag zorg ik ervoor dat je firmware snel wordt geupdate. Ik ga een update voor je aanvragen en dit zal vlak na het weekend geregeld zijn. Zodra de update op het modem is doorgekomen starten wij het modem opnieuw voor je op zodat de update goed wordt ingeladen.

Hiermee zal je snel beterschap merken, ik ga er achteraan om de nieuwe firmware voor je te regelen! 😄


Goedenavond Cal, 

 

ondertussen alweer meerdere keren contact gehad met Odido klantenservice. Omdat het nog steeds niet werkt. Ze zeggend dat ik bij jou moet zijn om te vragen naar een update wanneer die nieuwe Firmware geïnstalleerd wordt. het ligt 100% niet aan de producten omdat ik deze inmiddels op meerdere plekken geprobeerd heb. Dan maken ze probleemloos verbinding met de Wifi en werkt het ook. Alleen bij Odido geeft hij deze probleem aan. Ik ben er ondertussen mega klaar mee. En wil graag nu een oplossing maar de klantenservice zegt dat alleen jij me nog kan helpen. Graag ontvang ik spoedig een reactie 

 

groetjes Stefan 


Hi @Steef0510, ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Kan je het modem opnieuw opstarten en kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? 


Hi ik heb hetzelfde probleem en ben door de klantenservice doorverwezen naar dit forum om een firmware update te vragen. Ik heb Cal hier ook een privé bericht voor gestuurd, maar nig geen reactie ontvangen. Gr. Lars


Ik heb het inmiddels zelf opgelost door zelf een router te halen. Alleen jammer van Odido dat ze ons dan opzadelen met extra kosten (router).. Dus het beste kan je zelf een router halen. Wij hebben echt heel veel geprobeerd maar te vergeefs
 

Groetjes Stefan 


Hmm oke dat is slecht van Odido.. bij mij hebben ze qua instellingen ook al van alles geprobeerd, maar het is er allemaal niet beter op geworden. Welke router heb je gekocht? Misschien verkoop ik anders de deurbel wel weer.. gr. Lars


@Steef0510 @TheAkkaman hebben jullie een update van de firmware van de router gekregen? Als dat het probleem is (en dat is makkelijk te zien in de logfile waar dan om de paar minuten dnsmasq 0/0 ethers in staat) helpen alle andere instellingen niets, alleen een firmware update.

Die test is heel simpel, maar wordt door niemand van de helpdesk gebruikt. In plaats daarvan doen ze een heel riedeltje andere dingen die totaal zinloos zijn als het aan de firmware ligt.


@henkdeleeuw ik heb nog geen bericht van Odido gehad over de update en of ze überhaupt mijn verzoek hebben ontvangen. 
 

In mijn logboek staat vaak dnsmasq-dhcp: bedoel je dat?

Zou fijn zijn als Odido reageert. 😄


@henkdeleeuw ik heb nog geen bericht van Odido gehad over de update en of ze überhaupt mijn verzoek hebben ontvangen. 
 

In mijn logboek staat vaak dnsmasq-dhcp: bedoel je dat?

Zou fijn zijn als Odido reageert. 😄

Dnsmasq-dhcp komt sowieso vaak voor. Het gaat om de combinatie met 0/0 ethers


Hey @TheAkkaman, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.


@Tommie van Odido kan je mij een seintje geven als het is gebeurd? Gr. Lars


Het modem wordt vanmiddag nog geupgraded @TheAkkaman


Ik heb hier hetzelfde probleem, ik krijg mijn neat deurbel maar niet gekoppeld, dacht ook eerst dat het aan het apparaat lag maar heb nu een nieuwe van Google gekregen en deze verbind ook niet… ook vanalles al geprobeerd


Hi @jarnohermans, inmiddels zijn alle modems voorzien van de nieuwe firmware update, dit kunnen we dus gelijk al uitsluiten. Wel heb ik hier wat instellingen voor je aangepast. Wil je het modem opnieuw opstarten en kijken of dit heeft geholpen? Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je altijd jouw wifinetwerk nog splitsen in het 2,4 GHz netwerk en het 5 GHz netwerk. Dit kan vaak ook het probleem oplossen! 


@Nora van Odido Bedankt voor je reactie, helaas heeft geen van beide geholpen… wat kan er verder nog gedaan worden?


Hi @jarnohermans, ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet, Wifi 6 en je gastnetwerk uitgeschakeld. Je kunt de volgende melding ontvangen: WPA-3 vereist, als dit zo is dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je deurbel? 


@Nora van Odido Bedankt voor je reactie, helaas heeft geen van beide geholpen… wat kan er verder nog gedaan worden?

Zover ik weet is er maar 1 iemand die het werkend gekregen heeft in de afgelopen maanden. Die had zelf een hotspot gemaakt met dezelfde WIFI naam en wachtwoord. Dat trucje werkte voor mij helaas niet.

Updaten van de modem heeft zover ik het forum heb afgespeurd de afgelopen weken ook niet geholpen. Ik overweeg een eigen modem aan te schaffen om dit probleem te omzeilen.

Odido reageert op elk topic op dezelfde manier met dezelfde oplossingen die niet werken. Ik prijs hun reactiesnelheid en begrijp dat ze ook niet alles kunnen/weten maar er is gewoon iets mis met hun modem en laten iedereen in hetzelfde rondje lopen.

 

 

 

 


Hi @jarnohermans, ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet, Wifi 6 en je gastnetwerk uitgeschakeld. Je kunt de volgende melding ontvangen: WPA-3 vereist, als dit zo is dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je deurbel? 

@Tommie van Odido Helaas heeft ook dit niet geholpen… 

 


Kan je mij uitleggen waar het precies misgaat en of je een melding te zien krijgt @jarnohermans


Kan je mij uitleggen waar het precies misgaat en of je een melding te zien krijgt @jarnohermans

Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met het wifi netwerk


Heb je toevallig een MAC-adres voor mij @jarnohermans? Dan kan ik kijken of hij uberhaupt communiceert met het modem of niet. 


Hoi wij kunnen onze deurbel ook nog steeds niet verbinden, ondanks vele malen contact met klantenservice en backoffice. Zie de gegevens in casenummer 70880882. Kan iemand ons helpen? 


@msnoeks Ik help je graag verder! Ik durf niet te garanderen dat dit werkt, maar in dit topic lees je hoe @bart stolwijk het voor elkaar heeft gekregen: firmware update zyxel t-56 | Odido community. Zijn antwoord is geselecteerd als het Beste antwoord. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik kijk graag nogmaals met je mee indien nodig! 😊


@Teresa van Odido Nee, dit is het helaas ook niet. Dit 'trucje' had ik al eens geprobeerd en nu weer voor de zekerheid. De deurbel blijft dan offline en maakt geen verbinding met de wifi. Zijn er nog andere oplossingen? 

 


Hi @msnoeks, een andere klant heeft het kunnen oplossen door een bijzonder trucje. De deurbel heeft moeite met het verbinden met het modem uit zichzelf en heeft wat hulp nodig. Ik zal hieronder zijn work around met je delen:  

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 


Reageer