Skip to main content

Sinds ik in januari verplicht ben overgestapt op jullie glasvezelabonnement na de overname van Tweak, ervaar ik al vanaf dag één problemen met de verbinding. Eerst had ik helemaal geen wifi, en toen het eindelijk werkte, viel de verbinding constant weg. Het is onmogelijk om een fatsoenlijke Teams-vergadering te houden zonder dat mijn internetverbinding vastloopt. Dit probleem speelt ook op mijn telefoon: internet valt constant weg! (Schrijf ik terwijl ik weeeer op 5g zit)

Ondanks meerdere pogingen van jullie kant na heel veel telefoontjes, heel veel minuten en heeeeeel veel praten om het probleem op te lossen, zoals het toesturen van nieuwe modems, versterkers en zelfs het langssturen van een monteur, blijft de situatie onveranderd. De klantenservice probeerde behulpzaam te zijn door me twee versterkers aan te bieden en een maand gratis internet, maar dat bleek al direct geen oplossing te zijn. We hebben de versterkers de volgende dag direct geretourneerd, maar tot mijn verbazing werd de beloofde gratis maand niet toegepast en moest ik zelf actie ondernemen om dit stop te zetten in mijn profiel. Resultaat: weer onnodig geld kwijt.

Na alles geprobeerd te hebben, heb ik besloten om mijn abonnement conform de wetgeving op te zeggen. Dit verzoek werd echter door jullie hoofdkantoor afgewezen met als reden dat er "teveel apparaten aangesloten waren op de switch die we aan het modem hebben gehangen". We moesten zelf uitleggen dat wifi uit het modem komt en niet uit de switch. Het echte probleem, namelijk de instabiele verbinding, werd wederom genegeerd.

De enige manier waarop ik nu een stabiele internetverbinding kan krijgen, is door over te schakelen op mijn 5G-verbinding, maar dat betekent dat mijn bundel snel op is. Dit is ronduit schandalig. Ondanks meerdere beloftes, zoals een terugbelverzoek door het crisisteam binnen 24 uur, blijf ik in de kou staan.

Het is frustrerend en machteloos om te zien dat dit soort zaken in Nederland kunnen gebeuren. Daarom doe ik via deze weg nogmaals een beroep op de Nederlandse wet- en regelgeving, zoals omschreven door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens deze regelgeving heb ik als consument recht op beëindiging van een contract zonder extra kosten wanneer een dienst niet naar behoren wordt geleverd.

Ter afsluiting: onze buren hebben precies hetzelfde probleem, zonder "switch". Net zoals heel veel mensen in deze community. Ik wil kosteloos opzeggen!!!

Hey @S_stuurop, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Aller eerst mijn excuses voor hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad alle info terug in mijn systeem. Ik ga hier ook verder niet moeilijk over doen en ik wil het contract voor je opzeggen. Per wanneer wil je dat het contract bij ons stopt? Dan zal ik dit voor je in gang zetten.


Reageer