Hallo!
Sinds een aantal maanden heb ik last van drastische dalingen van 10- 15 seconden in de snelheid van mijn internet.
Dit begon toen ik een zytel modem en een Tplink deco m5 (x3) had staan. Dit ging jaren goed maar ineens kwam het probleem: het ergste in de avonduren zakt de snelheid zodanig hard weg dat games keihard laggen en soms uitloggen, wifi audio stottert en webpagina’s laden alsof het 2001 is. Dit houd dan een aantal seconden aan en dan is het weer ok. Het lijkt dus het ergst in de avond, als we beide thuis zijn en online.
Ik ben begonnen met het vervangen van de deco m5 set door een deco m9 set, met de verwachting dat de set mogelijk niet goed meer was naar 3 jaar. Leek even goed te gaan en daarna weer heibel. Daarna contact gehad met de T-mobile klanten service en een hoop testjes en ander dingen gedaan en later een monteur langs gehad die wat met de glasvezel heeft gedaan. Weer niet opgelost. Vervolgens hebben we een nieuw modem gehad. En weer geen oplossing.
Nu had ik de verwachting dat het misschien aan de deco’s lag. Ver gezocht, 2 sets niet goed maar ik kon niets anders bedenken. Duis de m9 ingewisseld voor een Devolo powerline magic 2 multiroom set. En nu heb ik NOG STEEDS hetzelfde probleem en ben inmiddels een dikke 200,- verder.
Ik heb absoluut geen idee meer wat het kan zijn en ik heb een redelijke IT achtergrond. Is het de T-mobile capaciteit? Kan het nog wat zijn wat ik fout doe?
Alvast bedankt!