Skip to main content

Sinds kort klant bij Odido en helaas was dit een verkeerde keus geweest waarschijnlijk.

Op internet kom ik net als vele andere klanten van Odido hetzelfde probleem tegen van draadloos internet.

Ik heb ook slecht tot geen draadloos internet met de Odido app.

Bekabeld gaat prima, maar ik wil draadloos.

De vraag waarom ik niet bekabeld wil is niet relevant.

We hebben een Samsung model: UE43TU7020.

De app al opnieuw geïnstalleerd, modem opnieuw opgestard/ gereset.

Niks helpt, wordt er moedeloos van.

Ik denk er sterk over om dit jaarcontract uit te dienen en dan weer zsm terug naar KPN, duurder wel beter.

 

Hallo @Trabantsmurf 

Kun je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat?

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Helpt dit?


Ik heb geprobeert dit te doen via internet op de tv, dat is niet gelukt.

Zal dit nog gaan proberen via de tablet.


@Trabantsmurf 

Werken andere apps zoals YouTube wel goed op de tv wanneer verbonden met de WiFi?


Nee, bij youtube viel ook het beeld steeds stil.


@Trabantsmurf 

Probeer de netwerkinstellingen eens te resetten of fabrieksinstellingen. Gaat het wel beter als je met een mobiele hotspot verbind bijvoorbeeld?


Met een mobiele geprobeerd, dat ging perfect.

Netwerkinstellingen resetten hielp niks.


@Trabantsmurf 

Maakt de tv verbinding met de WiFi van de router of van een versterker? Misschien is de WiFi verbinding slecht?


De verbinding is rechtstreeks met de modem.

Het internet met de wifi op de telefoons en tablets is wel goed, dat vind ik juist zo raar.

 


De WiFi antennes van een tv zitten vaak achter het scherm verstopt. De tv hangt of staat tegen de muur. Hierdoor hebben tv's heel vaak een slechte WiFi ontvangst.


Onze tv staat zeker 35 á 40 cm van de muur af, dat zal het probleem niet zijn.


Reageer