Skip to main content

Probleem met aansluiten van Nokia G-010G-Q

• September 30, 2025
  • 11 reacties
  • 65 Bekeken

Beste,

Ik heb van u het apparaat Nokia G-010G-Q ONT ontvangen, maar ik ondervind een probleem bij het aansluiten.

De aansluiting in de muur (Fiber wall outlet) is kleiner dan de stekker van het apparaat, waardoor ik de kabel niet kan aansluiten.

Kunt u mij voorzien van de juiste kabel of adapter, of eventueel een monteur sturen om het apparaat correct te installeren?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Abdulla

September 30, 2025

Normaal gesproken sluit je een ONT niet zelf aan maar doet een monteur dat. Heb je geen brief of mail gehad om een afspraak met een monteur (Guidion) te maken? 

Als het om een nieuwe installatie gaat zou er altijd een monteur bij te pas moeten komen. 

11 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 30, 2025

Beste,

De aansluiting in de muur is kleiner dan de stekker van de Nokia G-010G-Q. Ik kan de kabel dus niet aansluiten.

Kunt u mij hierbij helpen of de juiste kabel/adapter sturen?

Met vriendelijke groet,

Abdullah

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2277 reacties
  • September 30, 2025

Normaal gesproken sluit je een ONT niet zelf aan maar doet een monteur dat. Heb je geen brief of mail gehad om een afspraak met een monteur (Guidion) te maken? 

Als het om een nieuwe installatie gaat zou er altijd een monteur bij te pas moeten komen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 30, 2025

Ik heb nog geen brief of e-mail ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van mijn ONT. Kunt u mij laten weten hoe ik een afspraak met de monteur (Guidion) kan plannen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • 2277 reacties
  • October 1, 2025

Raar dat je verder helemaal geen informatie hebt gekregen.

Vul dan onder je profiel hier op de community even je volledig naam, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in. Dit zijn privé velden en alleen zichtbaar voor moderators (medewerkers van Odido) en nodig ter verificatie dat de moderator in je gegevens mag kijken.

@Odido kan dan kijken wat er aan de hand is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23304 reacties
  • October 1, 2025

Hallo ​@Abdullah.7 

Wat is de status in je Odido account?

Soms krijg je het installatiepakket al terwijl er nog geen monteur kan komen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • October 1, 2025

Hallo,

In mijn Odido account zie ik geen afspraak of status over de monteur. Ik heb alleen het installatiepakket ontvangen, maar ik wil graag een afspraak maken met een monteur die de internetverbinding voor mij komt installeren.

Kunt u dit voor mij regelen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23304 reacties
  • October 1, 2025

@Abdullah.7 

Als je jouw abonnement gekoppeld hebt in je Odido account dan zie je de status van je bestelling.

Als mede klant kan ik dit niet voor je regelen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • October 1, 2025

Ik heb het installatiepakket ontvangen maar nog geen afspraak met een monteur. Kunt u mij uitleggen hoe ik een afspraak kan maken met een monteur om mijn wifi te laten installeren?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23304 reacties
  • October 1, 2025

@Abdullah.7 

Odido stuurt Guidion aan en dan ontvang je een mail om een afspraak te maken, je kan hiervoor niet zelf bellen met Guidion.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • 2277 reacties
  • October 1, 2025

Uit mijn welkomstmail van Odido toen ik vorig jaar afsloot:

Onderwerp: Van harte welkom bij Odido!
[...]

Over de installatie.
We sturen je een Installatiepakket met alles wat je nodig hebt. Dit pakket heb je uiterlijk twee weken vóór de installatieafspraak in huis. Als het pakket onderweg is, kan je met een track & trace-code je pakket volgen. Onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op om een afspraak te maken voor het installeren. De monteur komt thuis bij je langs om alles te installeren, makkelijk toch?

Ik heb ook de nodige mailtjes gehad over voortgang (van activatie van de lijn tot de melding dat Guidion contact met mij op gaat nemen).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • October 1, 2025

Bedankt! Ik wacht af tot Guidion contact met mij opneemt