Skip to main content
Beantwoord

printer verbinden met Wifi lukt niet

  • 17 June 2024
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

Hallo. Sinds vandaag nieuwe klant.Het koppelen van printer HP 2710 desktop lukt niet.Niet via HPsmart en WPS. Heb modem Zyxel T56

Hoe los ik dit op bij de provider hiervoor werkte het nog.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronnieboy67 

Het volgende helpt vaak voor printers :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit of ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Okay ik zal eerst de tweede optie doen want ik 5 ghz er wel bij houden ( minder druk) of kun je dan later 5 weer terugzetten?

Je hoort morgen van me want dan heb ik tijd om het te doen en zijn er minder wifi gebruikers.Bedankt zo ver😀

Reputatie 7
Badge +15

@Ronnieboy67 

Ik denk zelf dat het 2de zal helpen maar mocht 5 GHz uitschakelen de oplossing zijn dan kan je achteraf 2,4 en 5 GHz splitsen zodat je 2 netwerken hebt.

Hoi heb in de modem omgeving een gastaccount geactiveerd met alleen 2.4 ghz en wpa2-psk.Dit wifi account log ik dan op in bij het printer installeren via HPsmart gaat goed tot de laatste stap dan wordt de installatie verbroken.Als ik hierna op de printer kijk brandt het wifi lampje constant.Als ik dan bij alle wifi s kijk staat daat HPsmart direct printer 2700 als ik die kies moet ik een pin ingeven.Op de printer staat een pin maar ook deze wordt niet geaccepteerd.Zal nu de printer helemaal resetten en dan het gehele modem op WPA2-PSK zetten.Doe dit later want de verbinding valt dan tijdelijk weg en dat vinde de gebruikers niet fijn.Ik moet op het modem bij printer installeren op het modem de WPS knop een aantal seconden indrukken maar op het modem zelf of op de repeater die in de huiskamer staat?

Hallo, eindelijk gelukt.Alle 2 de mogelijkheden toegepast.Printer eerst terug naar fabrieksinstelling.5 G uitgezet printer doet het 5 G teruggezet printer doet het nog steeds.

bedankt voor de verkregen info.

Reputatie 7
Badge +3

@Ronnieboy67 Super fijn om te lezen dat het is opgelost en dank je wel voor het delen van die oplossing! 😊

Reageer