Packet loss + upload speed hoge latency in de avonduren
Ik ervaar recentelijk problemen (met name in de avonduren) met mijn internet.
Meerdere keren de modem als zowel de ONT gereset door middel van de stekker er 10 seconden uit laten.
Nu lees ik op een verzamel topic
dat meerdere mensen hier last van hebben en dat de ONT van Huawei problemen kan veroorzaken. Ik heb al gebeld met de klantenservice (maar die had niet echt de technische kennis om mij verder te helpen) Referentie nummer: 74762265
Is er iemand met wat meer technische kennis die mij verder kan helpen, want het begint best irritant te worden en ik kan zo mijn werk niet goed doen 's avonds. @Tommie van Odido wellicht?
Ping test:
Bladzijde 1 / 1
Dit is om 9:30 ‘s ochtends op de werklaptop:
--- 1.1.1.1 ping statistics --- 1000 packets transmitted, 996 received, 0.4% packet loss, time 1000351ms rtt min/avg/max/mdev = 5.163/10.067/77.213/5.450 ms
Hi @JesseW28, goed dat je dit hebt opgemerkt.
Voor de duidelijkheid het WBA topic staat hier volledig los van, dit geldt namelijk alleen op het WBA netwerk met een Genexis ONT. Jij zit op ODF met een Huawei ONT dus zullen we dit verder moeten onderzoeken.
Nu ben ik benieuwd of deze pingtest via wifi gedaan is of bekabeld. Ik zie namelijk geen bekabeld apparatuur aangesloten op dit moment. Wel zie ik dat er een monteur is aangestuurd voor wifi problemen. Deze komt morgen al langs. Zou je mij wat meer informatie kunnen geven? Dan kunnen we dit verder onderzoeken!
Hey tommie dank voor je reactie.
Deze ping testen zijn uitgevoerd op de wifi met het extra wifipunt die draadloos is aangesloten.
Ik ervaar het vooral ‘s avonds tussen 18:00-22:00, zoals gisteravond was dit weer het geval. De download/upload speeds zijn prima, het is vooral de ping en lag spikes mbt de upload die heel irritant zijn. Het lijkt me dat de wifi (mesh network) gewoon naar behoren zou moeten werken toch?
Ik zal vanavond een bekabelde ping test doen.
ook heeft een medewerker van de customer service gisteren een lijnmeting gedaan, maar die kon het extra wifipunt niet zien. Kan dit komen door de fout in de firmware waar ik meer over gelezen heb?
Als de monteur morgenochtend is geweest zal ik ook even terugkoppelen wat daar uit komt. Die komt wel overdag dus ben benieuwd of er dan wat te vinden is.
In ieder geval bedankt voor je reactie tussen alle topics door.
@Tommie van Odido
Dit is een bekabelde speed en ping test waarbij ik wel soms ping spikes zag bij zowel download/upload speed. Dit is allemaal rond 20:30 uitgevoerd.
Ping test:
In de ping test zag ik zoals je ziet vaak pings voorbij komen van 100+ Voorbeeld:
Ik vind het vreemd dat er zoveel ping spikes zijn op een bekabelde verbinding…
Kan het liggen dat het extra wifipunt (draadloos aangesloten) niet goed functioneert, waardoor die ping spikes nog erger op het wifi spelen?
De monteur is zojuist langs gekomen en liet nog eens de back office een lijnmeting doen. Alles zag er goed uit wat wel mijn verwachting was, aangezien de problemen vooral ‘s avonds voorkomen.
SA: SA-5039727
Het vermoeden is een probleem in de avonduren (hoge belasting) van de wijkkast/splitter.
Mij is verteld om nog een ping test te doen overdag, nadat de monteur is langsgekomen. En ook ‘s avonds nog een keer. Allebei met de tijd als bewijslast. Dit vervolgens doorsturen via het contact formulier, zodat een werkorder doorgezet kan worden naar de beheerder voor die wijkkast.
Dit is een bekabelde ping test op woensdag 11 dec om 13:00 ‘s middags na de komst van de monteur.
DIt is de bekabelde speedtest op woensdag 11 dec om 13:00 ‘s middags na de komst van de monteur.
Dit is een draadloze speedtest op woensdag 11 dec om 13:00 na de komst van de monteur:
Ik zal vanavond nog een keer bekabeld/draadloze tests uit voeren.
@Tommie van Odido ik gebruik dit topic als de bewijslast met een referentie naar dit topic via het contact formulier. Is dat voldoende of zeg jij lever ook deze screenshots echt aan in het contactformulier.
Hier is prima @JesseW28, ook heb ik je in dit topic toegevoegd en aan het ticket:
Is het ook prima als ik het allebei doe. Dit in verband met dat iemand anders van de customer service het sneller oppakt?
Ik zal rond 20:15 opnieuw een bekabelde ping test uitvoeren.
Dit is de bekabelde ping met timestamp woensdag 11 december om 20:30
Speedtest:
Vanavond zie ik niets geks, draadloos lijkt het af en toe nog wel boven de 90 te komen.
Kan er toch voor de zekerheid bij de wijkcentrale (splitter locatie) gekeken worden, want ben bang dat het toch weer terugkomt.
EDIT:
Ik heb later nog het wifipunt bekabeld op een iets andere plek gezet, waardoor het signaal naar mijn desktop alleen nog maar door een 'dunne’ houten deur moet.
Hopelijk zal dit het ook deels verhelpen, omdat er nu maar 1x een wifi signaal naar mijn desktop komt in plaats van 2x.
Ik merk het vooral bij het spelen van Oldschool Runescape, dat er bij pingen naar 1 van de Engelse servers er soms een timeout is.
Is er iets wat daar aan gedaan kan worden, voor specifieke servers/hosts?@Tommie van Odido
Bovendien de traceroute:
Elke keer bij hop 8 een timeout, kunnen jullie zien wat daar fout gaat? @Tommie van Odido
Opnieuw een bekabelde ping test op donderdag 12 december ‘s avonds:
De packet loss lijkt voor nu niet meer terug te komen, maar ben toch benieuwd of er iets is ‘opgelost’ of dat er al in de wijkcentrale is gekeken?
Wifi lijkt af en toe nog te haperen, ondanks een bekabelde extra wifipunt. :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.