Ik heb bij ons thuis al een tijdje last van slechte wifi wanneer ik aan het gamen ben. (Dit gaat dan over een PlayStation) Meestal als ik in een potje zit krijg ik lag spikes wat best irritant is als je net tegenstanders tegenkomt. We hebben thuis een WiFi versterker die ik heb neergezet op mijn kamer en aangesloten heb met een ethernet cable op mijn playstation, echter lost dit niet veel op aangezien de WiFi versterker te ver van de router lijkt te zijn. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Een kabel trekken van de router wordt ook lastig aangezien ik niet de enige ben die lag ervaar tijdens het gamen en onze router in de meterkast zit. Dit gaat om zogeheten "packet loss" deze zit dan rond de 15%.
Bladzijde 1 / 2
Een kabel trekken van de router wordt ook lastig aangezien ik niet de enige ben die lag ervaar tijdens het gamen en onze router in de meterkast zit.
Wat is er dan lastig?
Een kabel trekken van de router wordt ook lastig aangezien ik niet de enige ben die lag ervaar tijdens het gamen en onze router in de meterkast zit.
Wat is er dan lastig?
Nou we hebben niet echt zin om een kabel door het hele huis te trekken
Geen zin.. tja dat is lastig.
Geen zin.. tja dat is lastig.
En het probleem ligt bij Odido. Er is een topic met exact hetzelfde probleem waar er packet loss optreedt. Odido blijft hier echter akelig stil over. Het trekken van een kabel is het probleem niet. Best erg als je een kabel door je hele huis zou moeten trekken voor stabiel internet.
@Tommie van Odido Topic aangemaakt zoals gevraagd. Hoe nu verder? Het gaat vooral om de game Fortnite waarin ik het ervaar.
@Tommie van Odido Topic aangemaakt zoals gevraagd. Hoe nu verder? Het gaat vooral om de game Fortnite waarin ik het ervaar.
Dit is al een langere tijd aan de gang. We zijn aan het twijfelen om te switchen van ISP omdat het gewoon niet opgelost lijkt te worden...
Ik zal vanavond dit topic aanvullen @Rachid54321, met mijn metingen.
@Tommie van Odido
Odido Modem (500x naar 1e hop, google dns en epic):
Eigen (1000x naar 1e hop, google dns en epic):
@Tommie van Odido Ha tommie, ik zie overal verzamel topics verschijnen, maar nog niet van onze region (met @Rachid54321). Is het inmiddels al geëscaleerd intern? Lijkt mij niet een regio probleem.
@Tommie van Odido Ha tommie, ik zie overal verzamel topics verschijnen, maar nog niet van onze region (met @Rachid54321). Is het inmiddels al geëscaleerd intern? Lijkt mij niet een regio probleem.
Vraag me dat ook af
Helemaal geen internet op PlayStation nu. Het gaat steeds af en aan. Als ik een beetje in de buurt van normaal internet wil komen, moet ik m'n hotspot aanzetten en daarmee verbinden. Dit is natuurlijk geen oplossing.
Toen straks gebeld met Odido en zij zeggen dat alles met de wifi gewoon perfect is. Dus beetje apart dat een aantal mensen exact hetzelfde probleem hebben. We hebben nu klik & klaar aangevraagd in de hoop dat ik weer een beetje goed internet heb vind het nog steeds apart dat er niet gereageerd wordt op dit topic vanuit Odido...
Ik stap weer over, ben er een beetje klaar mee
Ik stap weer over, ben er een beetje klaar mee
Snap ik. Wij stappen waarschijnlijk ook over in het volgende jaar.
Ik heb voor jullie op Delta ook een ticket aangemaakt. Hopelijk kunnen ze wat vinden!
Ik heb voor jullie op Delta ook een ticket aangemaakt. Hopelijk kunnen ze wat vinden!
Wanneer kunnen we een reactie verwachten?
Thanks Tommie, wij zijn natuurlijk wel klant van jullie (niet van Delta). Dus ik hoop iets van jullie te horen, ook updates (ook zijn die er misschien niet).
update vanuit mij: issues zijn er nog steeds vanavond.
update vanuit mij: issues zijn er nog steeds vanavond.
Van mij ook! Kan geen potje fortnite spelen met vrienden zonder lag. Is niet grappig meer. Gister gebeld met klantenservice en die geven aan dat alles op de router perfect is, echter kan dit natuurlijk nooit kloppen. Ze gaven ook aan dat er teveel apparaten op 2.4 GHz zitten, maar er zijn niet meer apparaten bijgekomen dus het lijkt me niet dat dat de oorzaak is. We hebben ook klik & klaar aangevraagd, maar als dat de situatie niet oplost, weten wij het ook niet meer. Klantenservice geeft aan niets meer te kunnen doen dan dat ze gister gedaan hebben (meting op router). Als er geen oplossing is wordt het helaas toch tijd om over te stappen. Dit is namelijk al de hele week aan de gang en ik zie weinig voortgang in een oplossing...
@Tommie van Odido Is hier een update over? Ik zie in een ander topic dat veel anderen er ook last van hebben. Lijkt me een probleem intern? Ik moet al de hele week verbinden met mijn hotspot omdat mijn PlayStation de normale WiFi niet meer pakt. Hij geeft aan dat het '’te zwak'' is.
Hoi @Sjoerdgqp & @Rachid54321, ik heb direct gevraagd om een update! Zodra ik meer informatie heb, zullen jullie het van mij of Tommie horen. Voor nu dank ik jullie oprecht voor je geduld en wens ik jullie alsnog een mooi weekend! Groetes, Ishana
Ik hoor ook graag wat er gaande is. Eerste 3 maanden geen problemen en sinds een week of 2 enorme spikes in de avonduren, 7 a 9% packetloss
Afgelopen weekend geen verbetering. Issue is breder, hier in de buurt bekenden met zelfde infra (“via” delta, odido hardware).
Het onderzoek loopt nog, hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.