Sinds een week of twee ervaren wij packet loss in de avonduren. Glasvezelmodem en Unify Dream Machine al meerdere keren gereset. Geeft helaas totaal geen verbetering. Speedtest laat lage download en normale uploadsnelheden zien. Help?
Hoi,
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ps5, Call of Duty, 14 ms, maar al dagen op rij in de avond 12% packet loss. Absoluut niet te doen. Mijn vrienden hebben kpn, ziggo en nergens last van 0% package loss. Dit ligt volledig bij Odido. Ik heb inmiddels ook alles al geprobeerd en meerdere keren alles gereset, zonder effect.
Hoor graag hoe dit opgelost gaat worden.
Hey
Nu ben ik benieuwd of je dit ook merkt in je dagelijkse internet gebruik, ervaar je daar ook haperingen of vastlopende diensten? Of is het echt alleen in de avonduren? Ik ben benieuwd of je dit ook merkt met de Zyxel aangesloten, zou je die eens willen aansluiten?
Ook ben ik benieuwd wat de resultaten zijn van een pingtest. Zou je die eens willen uitvoeren?
Vragenlijst:
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.