Skip to main content

Overstap KNP naar Odido met hergebruik 3 KPN Wifi Superpunten (2021)

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi Allen, ik zou graag willen overstappen van KPN naar Idido, ik heb echter 3 gekochte KPN Wifi Superpunten die ik weer graag zou willen hergebruiken. Is dit mogelijk ? Scheelt huur en/of nieuwe aankoopkosten. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en advies !! Olf

Uitgelichte reactie

10 april 2025

Hallo ​@Olf 

Ja dat is mogelijk maar de Zyxel router zal dan zijn eigen netwerk blijven uitzenden. De WiFi punten vormen een mesh netwerk met elkaar.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 10 april 2025

Hallo ​@Olf 

Ja dat is mogelijk maar de Zyxel router zal dan zijn eigen netwerk blijven uitzenden. De WiFi punten vormen een mesh netwerk met elkaar.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 april 2025

Dag Waqqas, dank voor je snelle reactie ! Ehm, ik ben niet helemaal leek op dit gebied maar jouw info gaat mij een beetje te diep….sorry ;(………...dus als ik het goed begrijp dan kan ik het signaal van de Zyxel naar de 1e verdieping van onze woning verlengen door een KPN WIFI punt aan te sluiten en daar een pc of telefoon mee laten verbinden ? Moet ik er dan 1 bekabeld aansluiten bij de Zyxel en via WIFI naar een ander die op de 1e verdieping staat ? Moet ik in de KPN punten ook nog e.e.a. aanpassen of gaat dit automatisch ? Nogmaals dank voor je reactie en hulp ! Mvg Olf

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 10 april 2025

@Olf 

Je kan een WiFi punt boven aansluiten (bekabeld) en dan een telefoon of pc hiermee verbinden.

Voor beneden kan je de Zyxel gebruiken of plaats hier dan ook een WiFi punt en schakel WiFi op de Zyxel uit.

De WiFi punten moet je wel eerst resetten volgens mij 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 april 2025

Dank je wel. Ik zal dan 2 kpn wifi punten resetten. De ene sluit ik bekabeld aan op de Zyxel en de ander boven  via wifi met de bekabelde beneden. Wifi zet ik uit in de Zyxel. Eigenlijk zoals het nu ook is met het kpn modem. Mvg Olf 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen