Skip to main content

Onlangs is zowel de mail van mijn vader als die van mij gehackt. Ik heb meerdere virus scanners laten lopen en AVG geeft aan dat er op de router een poort open staat en dat dit een toegang kan zijn voor hackers. Wanneer ik vervolgens naar de Wan instellingen ga van de router zie ik geen regel die een poort openhoudt. Iemand enig idee waar ik moet kijken om die poort te sluiten?

Hallo @wijers19 

Je bedoelt bij NAT > poortdoorschakelingen geen regels? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets is gedownload wat malware bevat.

Neem iig wel de nodige acties via Google.


Onlangs is zowel de mail van mijn vader als die van mij gehackt. Ik heb meerdere virus scanners laten lopen en AVG geeft aan dat er op de router een poort open staat en dat dit een toegang kan zijn voor hackers. Wanneer ik vervolgens naar de Wan instellingen ga van de router zie ik geen regel die een poort openhoudt. Iemand enig idee waar ik moet kijken om die poort te sluiten?

Ik zou als de wiedeweerga mijn gmail terugvorderen en het wachtwoord aanpassen.


Gmail account is niet meer te herstellen, we zijn beide volledig buitengesloten.. 


Hallo @wijers19 

Je bedoelt bij NAT > poortdoorschakelingen geen regels? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets is gedownload wat malware bevat.

Neem iig wel de nodige acties via Google.

Jaa dat is hoogstwaarschijnlijk wat er gebeurd is. Ik heb AVG, Eset en Windows allemaal diepe scans laten maken en de hele computer is opgeschoond, maar die poort staat dus nog open volgens AVG... Enig idee wat ik daar tegen kan doen? Ik zie inderdaad geen regels bij NAT poortdoorschakelingen...


Hallo @wijers19 

Je bedoelt bij NAT > poortdoorschakelingen geen regels? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets is gedownload wat malware bevat.

Neem iig wel de nodige acties via Google.

Jaa dat is hoogstwaarschijnlijk wat er gebeurd is. Ik heb AVG, Eset en Windows allemaal diepe scans laten maken en de hele computer is opgeschoond, maar die poort staat dus nog open volgens AVG... Enig idee wat ik daar tegen kan doen? Ik zie inderdaad geen regels bij NAT poortdoorschakelingen...

Welk poortnummer staat open?

Kijk ook even of UpnP aanstaat in de router. Zo ja, direct uitzetten.


Wat @Darkman ook al aangeeft, over welke poort hebben we het hier .. en i.d.d. UPnP op disable zetten is zeker aan te raden.

Of poorten open staan, gebruik ik al jaren https://www.grc.com en dan ShieldsUp!

Dat er een poort open staat is aan zich nog niet gelijk een probleem, maar als er een device / computer / server in je LAN netwerk zit die er ook nog eens op reageert … dan is er zeker iets wat onderzocht moet worden.


Het gaat om deze poort


@wijers19 

Kan je bij onderhoud > extern beheer eens kijken of WAN staat uitgevinkt bij beide?

 


Yes, staat uit. Inmiddels lijkt de poort gesloten, heb nogmaals een scan gedaan en hij is nu gesloten dus ik denk dat het goed is zo. 🤷‍♂️


Reageer