Skip to main content

odido vraagt me contact op te nemen na truspilot review

  • 20 August 2024
  • 35 reacties
  • 287 Bekeken

Mijn gegevens: AG van der Velde XXXX huisnr XXXX geb dat:  XXXX, XXXX XXXX

 

Beste @Annagh 

Zet klantnummer in je forumaccount! Klik op je naam kies instellingen - Internet + Tv Klantnummer (privé) 


Hi @Annagh, welkom op onze Community!

Bedankt voor het aanmaken van dit topic, hopelijk kan ik je helpen en dit sentiment voor je omdraaien. Zou je mij kunnen uitleggen welke issues er op dit moment spelen en waar je het meest last van hebt? Dan weet ik waar ik moet gaan zoeken. Ik heb al meteen een blik geworpen en het eerste wat mij opvalt is dat je een Deco Mesh M5 aangesloten hebt. Deze kan voor verstoringen zorgen op je netwerk. Daarnaast zie ik dat alles via wifi verbonden is, heb je verder nog apparatuur wat bekabeld aangesloten is of niet?


Hallo Tommie, Sentiment speelt juist niet mee. Ik wou het zakelijk benaderen, maar als er niks mogelijk is houdt het op. Ik hoop dat jullie opnames terug luisteren en dan zult u horen dat er 1 niet zakelijk was. Ik ben tot het laatst netjes gebleven. Nu het probleem: De deco mesh is niet nieuw. Die had na het omzetten van Caiway naar Odido een nieuwe naam nodig. Is door een bedrijf 3 jr geleden geïnstalleerd. Voor Odido was de wifi altijd heel goed. Tv mediabox ook nooit problemen mee. Internet valt nu steeds weg en om dan weer de mediabox aan te krijgen moeten we terug naar fabrieksinstellingen. Gemiddeld 3x per week. We hebben ook op onze tel/ipads wifi die geregeld blijft draaien. Het abonnement zou sneller moeten zijn, maar is flink minder. Overstap hebben we gedaan omdat we al 3 mobiele abo’s van Odido hebben en wel tevreden daarover waren. 


Zou je de Deco uit je netwerk willen halen @Annagh? Om te kijken of je daarna wel stabiel internet hebt?

Ik zie dat je op 15 juli en op 19 augustus contact met ons hebt opgenomen. De gesprekken mag ik zelf niet terugluisteren dat is alleen voor hun managers. Wel zie ik dat er gebeld is over een onstabiel wifi netwerk. Zou je een schets kunnen maken van de situatie en waar je de apparaten hebt staan? Het wifisignaal op de Mediaboxen is namelijk niet heel sterk en we raden aan om deze bekabeld aan te sluiten. Nu zie ik dat we onze wifipunten hebben aangeboden maar dat je die niet wilde proberen. Ik wil je er toch graag 1 opsturen, geheel kosteloos, om te kijken of dit verbetering biedt. 

 

Ook ben ik wel erg benieuwd naar de snelheden die je bekabeld haald. Als deze snelheden al niet goed zijn dan zal de wifi al helemaal niet goed zijn. Zou je een bekabelde speedtest willen aanleveren zodat ik het verder voor je kan onderzoeken? Alvast bedankt.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 


Ik ga de voorstellen straks uitproberen. Wat u zegt over dat ik een wifipunt heb geweigerd klopt niet. Ik heb er zojuist één ontvangen en aangesloten.


Deze is met het wifipunt behaald


Bekabeld


Deze laatste is zonder het Odido wifipunt


Nou, 400 Mbit via een wifi verbinding lijkt me toch een prima snelheid? Hangt ook nog wel af van welk apparaat je dit mee test, ondersteund het bijvoorbeeld Wifi 6 en 5Ghz band ondersteuning.


Ja als dan de mediabox de wifii ook pakt en vasthoudt zou het goed zijn. Als je om de 2 dagen geen tv hebt en opnieuw moet installeren is toch bijzonder. U neemt nu voor het gemak de meting met het wifipunt. De meting zonder houdt toch niet over als je een abo hebt met 1000mb?  Dit is bij andere providers nog nooit nodig geweest. Komt bij dat je hier maandelijks voor moet bijbetalen. De test is met de nieuwste iphone gedaan. 


En weer geen wifi op de mediabox. Gebed zonder end dit. Zou het ook aan de mediabox kunnen liggen?
 


Hi @Annagh, ik zie dat de testen op wifi gedaan zijn maar ik zie graag ook een bekabelde speedtest volgens onze norm. Zou je die kunnen uitvoeren? De linkjes zijn klikbaar met de instructies. 


Nee er zijn 3 testen gedaan. Ook 1 bekabeld! Ik heb ze alle 3 laten zien!


Ja maar dit is niet getest hoe het in het document staat @Annagh, maar als ik de testen bekijk is ziet het er prima uit. Hoe ver van het modem is de laatste wifitest gedaan? Hoe ver staat de Mediabox van het modem en/of wifipunt af? 


Die is op 3m van  de modem getest. 
mediabox staat 2 m van het wifipunt. Het wifipunt staat op 3 m van de router.


Dat lijkt me iets te dichtbij het modem @Annagh, het wifipunt doet zijn werk het best op een RSSI van -70 ongeveer. Als hij te dichtbij staat kan het voor verstoringen zorgen. Kan je het wifipunt eens ertussenuit halen? Heb je dan een stabielere verbinding?


Bij verplaatsen ook geen internetverbinding.

 


Heb je het wifipunt verplaatst of uitgezet @Annagh? Is het toevallig mogelijk om de Mediabox bekabeld op het modem aan te sluiten? Dat lost dit euvel direct op namelijk.


Ik heb het wifipunt uitgezet en later ook verder weg van de router. De mediabox bekabelen kan niet. Ik ga op vakantie en moet erna maar verder kijken hoe het gaat. Tot zover: bedankt voor het meedenken.


Hele fijne vakantie @Annagh, ik hoor het wel als je terug bent! 


Beste Tommie,

 

We hebben weer geen tv boven. Elke dag moeten we de mediabox opnieuw instellen.

Om toch tv te kunnen kijken probeerde mijn man via de app Odido TV te kijken, maar ook daar een foutcode 214999.

We wonen afwisselend in NL en Spanje. We zien het al gebeuren dat we daar vanaf morgen ook niets kunnen ontvangen.

We hebben overal aan meegewerkt en van alles uitgeprobeerd, maar het houdt een keer op.  Zoveel tijd hebben we er al ingestoken om gebruik te kunnen maken van een produkt wat hier niet voldoet. 
We willen het contract met Odido per 1 okt as opzeggen. Normaal heb je 14 dagen bedenktijd, maar  als een overeenkomst tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen kan het ontbonden worden art 6:265 BW.

Ik kan weer telefoneren met een medewerker van Odido ( die zelfs aangeeft dat we geen wifipunt wilden uitproberen, terwijl die al onderweg was) maar dat schiet dan ook niet op. Is het mogelijk dat u dit verzoek doorspeelt, zodat we dit per 30 sept as kunnen afsluiten?

 

met vriendelijke groet,

AG van der Velde

 

 


Hoi @Annagh, ik begrijp je reactie volkomen! Ik zal met mijn collega’s bespreken wat er mogelijk is en dan zul je na het weekend van ons horen. Groetjes, Ishana


Hi @Annagh, wat zou je precies willen opzeggen?

De Mediabox heeft niet het beste wifi signaal. Als het boven niet optimaal is zou een wifipunt moeten werken, echter raden we altijd aan om de Mediabox bedraad aan te sluiten op het modem. In het buitenland is het niet mogelijk om met de Mediabox of TV app te kijken, dit komt omdat je verbonden moet zijn met een Odido vaste verbinding. Wel is het mogelijk om met je mobiel op tablet tv te kijken.


We willen internet/tv opzeggen. Er zit een wifipunt van jullie tussen en nog doet hij het niet. We zijn zelf met vakantie, maar de oppas thuis had gisteravond weer geen signaal boven. Een vaste bedrading ligt er niet en dat gaan we ook niet aanleggen. We weten dat dit voor Ofido ook niet nodig was. We hebben van alles geprobeerd: met wifi punt, zonder enz enz. Het werkt gewoon niet.


Ga nu maar eerst lekker genieten van jullie vakantie @Annagh, als je daarna weer thuis bent dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen met het opzeggen van het abonnement. Komt goed! 


Reageer