Hoi,
Ik word er kriebelig van!!…….even lezen!!!…..van de Nieuwe T56 werkt 5ghz werkt uitstekend!!! Het 2,4hz gedeelte doet het NIET!!.
Van mijn Aangeschafte 2eHandse Asus modem(en de vlan300 er gezet)…..werkt het 2,4ghz En 5ghz uitstekend!! Plug in en internetten maar. De lijn is dus goed!
Vrijdag 3 nov, mn internet gekregen, monteur langsgeweest, 10min en aangesloten….lampjes op t56 branden groen.
Mn desktop werkt/pakt de 5ghz…..werkt uitstekend, mn telefoons pakken ook de 5ghz.
Ik zit ermee dichtbij de abonnement snelheid,hiermee tevreden.
Maar…...mn oudere laptop pakt enkel de 2,4ghz…….bedroevend om 10minuten 1 pagina te laden, ook telefoon geforceerd om 2,4ghz op te pakken…….zelfde, laadt niet of nauwelijks.
ZaterdagOchtend 1uur gebeld met Odido…..ja, ook van jullie kant is er In de modem geprobeerd alles aan te passen…….gereset, kanalen gesplitst, andere kanalen geprobeerd(wat ik zelf ook al heb geprobeerd, ook wpa3 teruggezet naar wpa2)….dit geld voor zowel wifi als bedraad (geprobeerd) ……...op 2,4ghz heb ik nog net een download van 1,1mb.
Media converter brand ook goed.
Toen al gezegd...kom van Ziggo af...werkte alles wel.
Niets opgelost……..krijg wel een wifipunt opgestuurd!!??….ja, denk ik,als 2,4ghz niet werkt...kan ik er wel 80 achter elkaar zetten, zal het niet beter van worden toch??
Zaterdag middag nog maar eens gebeld, ben er nog niets mee opgeschoten….word wel een monteur ingeschakeld.
Zondag mn 'nieuwe’ 2ehandse router opgehaald...instelling er in gezet…….voila…..werkt!!….zowel de 2,4ghz als de 5ghz……...5ghz zit tegen de beloofde snelheid aan, de 2,4ghz uiteraard wat minder snel, maar prima.
Maandag Odido weer gebeld, weer verhaal uitgelegd,dat waarschijnlijk modem kapot is, of de Modem omgeruild kan worden, wifipunt afzeggen, monteur annuleren.
Donderdag nog geen mail ontvangen over het terugsturen van wifipunt ,dus nog maar eens gebeld met Odido,...verkeerde menukeuze gedaan, kom bij Guidion uit, kom ik erachter dat de monteur niet is geannuleerd...dus deze Zelf afgezegd.
Eindelijk iemand bij Odido zover kunnen krijgen dat het wifipunt retour kan worden gestuurd(inmiddels op terugweg).
Nu zit ik nog met die (waarschijnlijk kapotte) modem…….kan ik deze omruilen?
mvg.