Beantwoord

Nieuwe laptop (Lenovo) verbind niet met T56

  • 6 May 2024
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Hallo community,

Ik heb sinds 2 maanden een T56 die prima werkt. Nu heb ik een nieuwe laptop (Lenovo, windows 11 home) die geen verbinding wil maken, niet op 2.4G en niet op 5G. Met andere apparaten (Pc, ipad, iphone, samsung, chromecast etc etc) heb ik geen problemen qua wifi.

De laptop verbindt wel correct met de hotspots van mijn iPhone en mijn Samsung en met een aantal routers van de buren (experia's en fritzbox) waar ik gelukkig even alle updates (Lenovo drivers, system, e.d. en microsoft) over kon binnenhalen. 

De laptop verbindt dus alleen niet met de T56…. (model EX5601-T1 , firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 ).

Ik heb ook geprobeerd met alleen 2.4G actief en met alleen 5G actief, en dat ook nog eens met alle beveiligingen op de T56 uit. Geen effect….

Iemand een idee hoe dit op te lossen?  

icon

Beste antwoord door simon3052 8 May 2024, 11:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @simon3052 

Welke melding krijg je bij het verbinden met 2,4 of 5 GHz? En wat bedoel je met alle beveiligingen uit?

Je kan in de web interface van de router naar het menu gaan, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan je de laptop nu verbinden?

Voor de apparaten die dan de verbinding verkiezen helpt het om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinden.

Dag Waqqas,

De melding die ik zowel bij 2,4 als bij 5 krijg is (de bekende) “geen internet, beveiligd”, om die melding te geven heeft de laptop overigens erg lang nodig.

Met alle beveiliging uit bedoel ik geen versleuteling en geen wachtwoorden, dus in de router bij Netwerkinstelling > Draadloos > Algemeen > Beveiligingsniveau zet ik het van "Veiliger (aanbevolen)” naar "Geen beveiliging” (en kllk op toepassen ;-) );  en ja iedere keer dat ik probeer te verbinden heb ik ook eerst “Vergeet wifinetwerk” gedaan.

Ik heb nu WPA2/PSK ingesteld ipv WPA3, maar dat helpt niet.

Reputatie 7
Badge +15

@simon3052

Vreemd, werkt het internet wel met een internetkabel?

Heb je de Zyxel ook al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Ja vreemd, vind ik ook.

Met een kabel verbindt hij ook niet : “ onbekend netwerk, geen internet”.

Ik heb nog geen factoryreset gedaan, zal ik straks even proberen.

Dank je Waqqas,

Je tip was goed. Het was inderdaad een reset naar fabrieksinstellingen (had ik eigenlijk meteen al moeten bedenken) , nu werkt alles zoals het hoort…. zowel via wifi als via kabel..

Dank!

Reageer