Skip to main content

Ik ga verhuizen en heb mijn KPN internet op mijn oude adres opgezegd en ben over naar Odido op mijn nieuwe adres. Echter lukt het niet om mijn Harman Kardon Citation speakers via de Google Home app te connecten. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Security terugzetten naar WPA2 was niet de oplossing. Ook geen optie gevonden om zelf een Firmware update te forceren.

 

Binnenkort mijn housewarming en zou het fijn vinden als ik dan wel muziek kan afspelen.

 

Kunt u dit voor mij oplossen?

 

Hartelijk dank

Hi @Raoulj, welkom op onze Community!

Dit was eerder inderdaad een issue maar is opgelost met de laatste firmware. Ik heb voor de zekerheid Wifi 6 op 5 gezet en WPA-3 op WPA-2. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt maken? Heb je de box al eens voorzien van een factory reset? De laatste firmware staat al wel op het modem namelijk.


Dank voor de snelle reactie. Vreemd dat hij het dan toch niet doet met de nieuwste firmware. Ik ben morgen weer op mijn nieuwe adres en zal het meteen proberen en laten weten


En idd 2x factory reset gedaan


Laat het morgen maar weten, dan ga ik dan verder op onderzoek uit als het niet lukt @Raoulj. Welke citation is het precies? 


2x de Citation one, die heb ik verhuisd en getest en deden het niet. 1x de multibeam 700, maar die staat nog thuis. Net als de surround set en Sub S woofer. Die moet ik nog verhuizen


Bedankt voor de info @Raoulj, ik weet niet precies hoe de Google Home app in elkaar zit, maar kan het zijn dat hij nog het oude netwerk “onthoud” door de apparaten die daar nog mee verbonden zijn en dat je daarom geen verbinding kunt maken? 


Hi @Raoulj, welkom op onze Community!

Dit was eerder inderdaad een issue maar is opgelost met de laatste firmware. Ik heb voor de zekerheid Wifi 6 op 5 gezet en WPA-3 op WPA-2. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt maken? Heb je de box al eens voorzien van een factory reset? De laatste firmware staat al wel op het modem namelijk.

 

Het werkt met de Citation one. Dank

 


Ah top, fijn om te horen @Raoulj


Beste Odido,

 

Ik moest mijn Google Home even opnieuw inrichten en dat is gelukt voor mijn Google Speaker en mijn HK Citation 700 Multibeam. Echter voor de Citation One krijg ik weer dezelfde meldingen als eerst (zie ook boven) Ik heb de router gereset, biede HK Citation ones gereset. Van alles weer geprobeerd, maar geen connectie mogelijk. Geen idee welke magic je hebt toegepast vorige keer, maar kan dat nog een keer?


Ik heb de instellingen weer aangepast @Raoulj, kan je het modem rebooten en nogmaals proberen verbinding te maken? 


Reboot gedaan, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nieuw huis aangemaakt, google speaker kunnen toevoegen. Alsook de HK Citation 700 multibeam inclusief subwoofer. Beide HK Citation one speakers worden niet herkend.


Heb je toevallig een reset uitgevoerd @Raoulj? Ik zie dat de instellingen weer teruggezet zijn namelijk. Graag alleen het modem 30 seconden stroomloos maken, ik heb de instellingen weer aangepast. Daarna nogmaals proberen, lukt het nu wel? 


Had idd reset gedaan, ga morgen nog eens proberen. Dankjewel 


Zojuist weer geprobeerd. Geen succes. Speaker connect wel met home via WiFi, maar blijft dan steeds proberen te connected weer met odido wifi die de melding toont wpa3 verbinding vereist. Wat deden jullie de eerste keer dat 't wel werkte? Terug naar wpa2 miss?

 


Als je die melding krijgt dan dien je het netwerk volledig te vergeten @Raoulj, kan je eens een nieuwe thuis omgeving aanmaken en opnieuw verbinden met het netwerk in de app en op je telefoon? Dus vergeet netwerk en opnieuw inloggen.

Ik heb exact gedaan wat ik de vorige keer ook gedaan heb. 


Jeetje wat een lastige toestand dit en wat kost dit veel tijd. Heb modem herstart. Netwerk vergeten in foon opnieuw opgestart. Daarna meteen home app verwijderd (eerst verbonden apparaten verwijderd en toen het huis, toen de app) Foon weer opnieuw opgestart. Met Wifi netwerk verbonden. Toen google home app geïnstalleerd. Hk citation one uit stroom getrokken. Gewacht en weer ingestoken. Toen reset op hk citation one gedaan. Gewacht tot hij opnieuw was gestart. Nieuw huis met nieuwe naam aangemaakt in google home app. Toen gekozen voor apparaat toevoegen. Hk citation one wordt gevonden en krijg melding verbonden met Google home. Dan is next step in installatieproces dat hk citation one gaat connected met de WiFi. Dat proces duurt oneindig lang en resulteerd in melding "kan geen verbinding maken met je Hk citation one"

Heel frusterend dit. Kan ik een andere modem krijgen of is er een modem dat ik zelf kan kopen die deze problemen niet geeft? Met Kpn experia v10 nooit problemen. Wat is een next step die zinvol is? 

 

 


Heb je toevallig het MAC-address van die Citation One @Raoulj? Dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem of helemaal niet. 


Heb t ff laten liggen want 't koste allemaal veel tijd. Heb t anders aangepakt. Via mijn tablet geprobeerd beide HK Citation One toe te voegen. En dst is gelukt. Dus mijn home is gereed. Niets meer aan veranderen 🤪. Dank voor de hulp


Hi @Raoulj, wat super om te zien dat het nu via de tablet op deze manier gelukt is, dat is goed nieuws! 😄 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan kan je hier altijd een nieuw topic voor starten. Ik wil je een hele fijne dag wensen! 


Reageer