Skip to main content

Nieuwbouw woning met Tuya Thermostaat (H64-2) koppelt niet, zelfs op 2.4GHz WiFi

  • March 18, 2026
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft, want ik loop volledig vast. Ik ben net verhuisd naar een woning met vooraf geïnstalleerde H64-2 thermostaten (met + en - knoppen), maar het lukt me niet om ze toe te voegen in de Smart Life of Tuya app.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • WiFi: Ik heb 5GHz tijdelijk uitgeschakeld op mijn router; ik zit nu puur op een 2.4GHz band.

  • Telefoon: iPhone gebruikt, Bluetooth staat AAN en 'Lokale netwerk' machtigingen staan aan voor de app.

  • Modus: Ik heb de standaard koppeling geprobeerd (EZ Mode / snel knipperen). Het lukt me echter niet om de thermostaat in AP Mode (langzaam knipperen) te krijgen met de bekende knoppencombinaties.Volgens mij is dit ook niet mogelijk met dit type. 

Het probleem: De app begint met zoeken, maar na een tijdje krijg ik de foutmelding "Failed to add the device" (zie screenshots).

Mijn vragen:

  1. Kent iemand de exacte knoppencombinatie voor de H64-2 (versie met + en -) om hem in AP Mode (F2) te dwingen? Of kan dit niet?

  2. Zijn er specifieke instellingen in de router (zoals WPA3 of firewall) waar deze thermostaten niet tegen kunnen?

  3. Kan je in de router forceren dat de thermostaat altijd via 2.4G gaat? 

     

Alle tips en trucs zijn welkom! Alvast bedankt!

March 18, 2026

Hallo ​@NoahdeBell 

Je kan de thermostaat ook eens resetten door power en de instellingenkknop ongeveer 10-15 seconden in te drukken.

Kijk anders eens of dit helpt:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

De thermostaat zou gewoon met 2,4 GHz verbonden moeten blijven.

3 reacties

rvk01
  • March 18, 2026

Mijn vragen:

  1. Kent iemand de exacte knoppencombinatie voor de H64-2 (versie met + en -) om hem in AP Mode (F2) te dwingen? Of kan dit niet?

Nadat je in EZ mode zit, nogmaals + en O 5 seconden indrukken om in AP mode te komen??


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 18, 2026

Hallo ​@NoahdeBell 

Je kan de thermostaat ook eens resetten door power en de instellingenkknop ongeveer 10-15 seconden in te drukken.

Kijk anders eens of dit helpt:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

De thermostaat zou gewoon met 2,4 GHz verbonden moeten blijven.


Timo78
  • is een King Poster
  • March 23, 2026

@NoahdeBell,

is het inmiddels gelukt om te koppelen met de Tuya app? 

Ik heb hetzelfde probleem gehad dat de automatische kattenbak niet toegevoegd kon worden. Alles verwijderd in de Tuya app, vervolgens Bluetooth, Wi-Fi en Locatie aangezet en voilà, het lukte toen wel. 

Vraag me niet waarom, maar vaak heeft Tuya je Locatie nodig om een item toe te voegen aan de app. Nu krijg ik wel de vraag om Locatie aan te zetten als ik de app open, linksboven in de pop-up op x aanraken/klikken en alles werkt gewoon...althans hier ✌🏻