Skip to main content

Sinds de overstap naar glasvezel is het internet, voornamelijk in de avonduren met vlagen erg langzaam. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn, dsl speed tests die niet meer uit te voeren zijn en packetloss bij pingen van websites. Dit gebeurt zowel met wifi als bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen…

 

Hey @slaapvaak, bedankt voor de testen, echter kan ik nergens zien of dit bekabeld aangesloten is of dat het op wifi getest is. Heb je nu vooral problemen met wifi of bekabeld? Ook ontvang ik graag de testen wanneer je bekabeld verbonden bent en dit te zien is,


Alle testen zijn bekabeld uitgevoerd zoals in de instructies aangegeven... de problemen zowel bekabeld als wifi, zie ook mijn eerste post in dit topic.


@slaapvaak 

Maak een printscreen van je hele scherm zodat rechtsonder te zien is of je via WiFi of bekabeld verbonden bent.


@slaapvaak

Maak een printscreen van je hele scherm zodat rechtsonder te zien is of je via WiFi of bekabeld verbonden bent.

Zie mijn antwoord hierboven, ik hoef dit toch niet te bewijzen....?


Op dit moment heb ik weer de verbindingsproblemen, speedtest is bijna continue niet uit te voeren. Met mobiel internet lukt dit wel gewoon. De ping test geeft in principe niet bijzonders aan. Zie het bewijs dat bekabeld internet wordt gebruikt… 
 

 


En bij deze het bewijs dat ik nu in de avond met mijn telefoon gewoon een speedtest kan doen en met de laptop die bekabeld niet kan doen.

Het lukt mij dit nu alleen om up te loaden met mijn hotspot… 


En nogmaals de ping resultaten die de verbindingsproblemen niet reflecteren met het bewijs dat ze bekabeld zijn uitgevoerd… 
 

En het internet is nu overigens gewoon weer vlot. Speedtest is gewoon weer uitvoerbaar etc.


Hi @slaapvaak ,

 

Helaas een bekend probleem op dit forum. Lijkt maar 1 oplossing te zijn, overstappen. Kijk is op mijn forum post, precies dezelfde problemen.

Mvg,

Ronald


Bedankt @slaapvaak, ik krijg ook nog steeds geen goede lijnmeting en heb alles opnieuw voor je doorgezet! 


De technische dienst enkele dagen geleden aan de lijn gehad, die gaven aan dat het een bekend probleem is van de ONT en dat deze vervangen moet worden.  KPN monteur is langs geweest en zijn eerste reactie bij het zien van de ONT was, dit is niet het model waarmee dit soort problemen zijn. Hij heeft de ONT met een nieuwere versie vervangen maar leek sceptisch te zijn of dat problemen zou verhelpen. En helaas, het heeft geen effect gehad. Op dit moment is het internet weer erg traag. De speedtest kan ik nu niet eens uitvoeren en de meeste pagina's laden niet of erg langzaam… 

 

 


Een ping naar 8.8.8.8 laat uiteraard niks bijzonders zien. Wat is de volgende stap?


Overigens zelfde wijk en zelfde problemen als deze poster:

https://community.odido.nl/wifi-515/unstable-internet-364940


Ik had graag wat anders gehoord @slaapvaak. Zou je eens drie speedtesten willen uitvoeren? Maak een screenshot van je hele scherm zodat we de datum en tijd ook kunnen zien. Dan kan ik het opnieuw doorzetten voor je! 



Heel veel sites zijn nu weer niet te laden. De speedtest is vaak niet uit te voeren. De latency is enorm en geeft ook regelmatig 0 mbps upload aan… 

 


De datum/tijd valt op de middelste 2 screenshots weg maar is rond dezelfde momenten als de andere. Het gaat vooral om momenten in het weekend en de avond...


Sites laden traag/niet (ook deze site) en speedtest kan niet eens uitgevoerd worden…
 

 


@slaapvaak Heel erg bedankt voor het doorsturen van de screenshots. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst! 

Ik zie alleen dat er onlangs een monteur is langs geweest die het modem heeft vervangen. Het actuele serienummer en MAC adres staan niet in ons systeem, wil je mij deze in een privébericht sturen? Ook ontvang ik voor de zekerheid graag het serienummer en MAC adres van de ONT.  Alvast bedankt voor de moeite! 


Ik heb die gegevens enkele dagen geleden naar je gestuurd. Nu zie ik dat ik gisteren een mail heb ontvangen dat de melding is opgelost. Is er een status update?


Die melding is van het oude ticket @slaapvaak. Het nieuwe ticket staat nog open. Hopelijk kunnen ze het eindelijk oplossen! 


Beschrijft eigenlijk voor een groot gedeelte het probleem wat ik ook ervaar. Wanneer ik VPN aanzet laden sommige sites/game servers wel...


@slaapvaak Dank je wel voor de aanvullende informatie! Ik heb dit topic ook doorgegeven aan onze technische dienst, zodat ze dit eventueel kunnen meenemen in hun onderzoek. 


Hoe staat het onderzoek ervoor? Ik zie vergelijkbare topics oppoppen, problemen met jitter, traag in de avond etc. waar dezelfde problematiek speelt en vaak geen oplossing maar wanneer ze overstappen naar bv KPN dit verdwijnt. In hoeverre herkennen jullie dit als een probleem en wordt er gewerkt aan een structurele/ standaard oplossing? 


Het is in onderzoek bij KPN NetwerkNL @slaapvaak. Lijkt op een capaciteits probleem. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen! 


Okay. Fijn dat dit het probleem wordt erkend. Ondertussen is het internet weer niet te gebruiken. Hoe gaat het nu verder, hoe ziet de oplossing eruit, op welke termijn dit wordt opgelost en hoe wordt dit naar jullie/mij gecommuniceerd? 


Nu is het aan KPN NetwerkNL om dit op te lossen @slaapvaak. Op dit moment weet ik niet hoelang het zal duren. Dit soort issues kunnen vaak niet heel snel opgelost worden maar hoeft ook niet heel lang te duren. Als het goed is wordt er contact met je opgenomen als er een bezoek nodig is. 


Reageer