Skip to main content
Beantwoord

Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding

  • 10 January 2024
  • 70 reacties
  • 2861 Bekeken

De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. 

Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.

We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.

Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?

 

Ik hoop dat u me verstan!!!


@Gamshid Sorry voor het misverstand en dank je wel voor de duidelijke uitleg! 

Ik heb deze informatie opnieuw doorgespeeld naar onze technische dienst. Wil jij vanaf maandag het T-54 modem weer aansluiten? Dan kunnen zij gelijk gericht onderzoek doen in het modem. Geef jij een seintje als je zover bent? 


Beste van odido 

Paar dagen geleden kregen ik modem T-54 , na installatie ik kreeg helemaal geen internet, lk bel meteen me odido hij heeft alles proberen maar gelukt niet, internet lampje blijft Roode Brand,  en hij zegt modem is kapot moeten nog andere t-54 verzenden, du hoeft niet nog een keer proberen, binnen Mi dagen ik hab meer dan honderd keer ik belt en alles proberen. Ik ben echt moe van , sturen so snel mogelijk andere t-54 collega van odido gezegd sturen eigenlijk met gisteren binnen zijn. En hij zegt kapotte modem t-54 terug sturen naar odido .

 

Dus collage van odido heeft al onder zoek gedaan, 


Gamshid6 dagen geleden

Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding. Ik ben meer dan 3 manden bezig met odido van af t-56 krijgt. 2 keer montuur geweest een keer modem wisselend ook t-56. Blijft zelfde . An andere keer kleine witte kast veranderde, toch blijft zelfde.Zyxel T56 Modem/Router: WiFi wordt regelmatig verbroken, geen internetverbinding. Het is ruim 3 maanden geleden dat ik de t-56 in Odido kreeg. Het frame is twee keer gerepareerd, de eerste keer dat de modem werd vervangen, ook T-56. Het probleem bleef. De tweede keer verwisselde hij het witte doosje, maar het probleem bleef hetzelfde. Gedurende deze periode heb ik minstens 100 keer gebeld. Maar nog steeds Zyxel T56 modem/router: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding


@Gamshid Van wat ik kan inzien is er nog geen bericht verstuurd om het T-54 modem terug te sturen naar ons. Dit is iets wat door de technische dienst wordt besloten.

Ik heb in ieder geval de aanvullende informatie doorgegeven, zodat zij hier maandag weer mee aan de slag kunnen. 


Beste Teresa van odido

lk denk dat het een vergeefse poging is, maar ik zal morgenavond (zondag) de t-54 modem aansluiten.  Maandag wacht ik graag op een telefonisch antwoord van de technische groep van Odido.  Alsjeblieft doorgegeven 

 


In afwachting maandag op reactie, van onderzoek t-54 modem 

 


Hallo beste 

Ik had vanaf rond  6 Manden, meer dan 100 keer gebeld, en alles geprobeerd, en 3 keer montuur geweest. Niet vooranderd blijft het zelfde probleem, 

De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. 

Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.

We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.

Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem? 


Ik krijg modem zyxel T-54 hij doet helemaal geen internet, en internet lamp blijft rode , lk heb gebeld klantenservice. , en hij heeft controleren, en zegt modem t-54 is kapot, en zal andere sturen. maar komt Een monteur van Guidion  zonder t- 54 modem, en hij zegt modem t-54 is defect , zegt hij sorry lk forget mij te bringen . 😟😟😟🥺😔😬😬 

Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op het telefoontje van de technische dienst, wat weer hetzelfde is als de afgelopen maanden.  Er is niets veranderd Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op.

 


Hallo @Gamshid 

Weet je zeker dat het geen probleem met de verbinding is? Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de router?


Hoi @Gamshid, goed dat je hier melding van maakt, ik zie je graag snel zorgeloos genieten van je Internetverbinding! Ik was blij om te zien dat je met je oude T-56 modem in ieder geval een actieve verbinding hebt. In de tussentijd loopt het onderzoek bij de technische dienst door en ik verwacht dat we dit komende week voor je op kunnen lossen.

Wij gaan hier voor je achteraan, dit komt helemaal goed!


😟

Hallo beste

Ja technische dienst ،meer dan 4 manden onderzoeken nog niet veranderd.

😬😡


De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. En  alles geprobeerd. Hoeft niet blij zijn problemen blijft zelfde ،😬😬😡😡🥺😔bij t-54 internet  lampjes blijf Roode . Defect is T-54

3 keer montuur geweest 

krijg modem zyxel T-54 hij doet helemaal geen internet, en internet lamp blijft rode , lk heb gebeld klantenservice. , en hij heeft controleren, en zegt modem t-54 is kapot, en zal andere sturen. maar komt Een monteur van Guidion  zonder t- 54 modem, en hij zegt modem t-54 is defect , zegt hij sorry lk forget mij te bringen . 😟😟😟🥺😔😬😬 monteur van Guidion kon geen verbeteringen 

Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op het telefoontje van de technische dienst, wat weer hetzelfde is als de afgelopen maanden.  Er is niets veranderd Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op.


Hoi @Gamshid, wij gaan dit helemaal voor je oplossen! Ik verwacht dat de technische dienst in de komende dagen een nieuw modem en een afspraak met de monteur zal regelen. Je hoort in de komende dagen meer van ons!


Hallo beste vriend 

Het is beter om de gezonde Odido T-54 modem zo snel mogelijk als eerste op te sturen, een reparateur is wellicht niet nodig als de modem werkt.  Als het probleem zich blijft voordoen, wordt een zeer groot percentage van het probleem veroorzaakt door de glasvezel lijn van KPN.  Daarnaast was ik zelf al 25 jaar geleden collega.,Het is beter om de gezonde Odido T-54-modem zo snel mogelijk als eerste op te sturen, als de modem werkt, heeft deze mogelijk geen reparateur nodig.  Als het probleem zich blijft voordoen, wordt een zeer groot percentage van het probleem veroorzaakt door de glasvezellijn van KPN.   Dan kan uw reparateur niets doen, hij moet de glasvezelkabels repareren, bovendien was ik 25 jaar geleden zelf collega.  En nu ons internet problemen heeft, is mijn informatie over glasvezel toegenomen, want toen ik werkte, werd er nieuwe glasvezel aangelegd.


Defect t-54


Hallo odido

T-56 krijgen nieuw software of firmware ?/


Hi @Gamshid, we updaten onze apparatuur regelmatig zodat alles goed blijft werken. Wanneer de T-56 weer een nieuwe versie krijgt, durf ik voor nu niet te zeggen. Maar als het goed is, heb je nu de T-54 in gebruik en heb je deze van de monteur gekregen toch? Werkt dit voor nu beter dan de T-56?


Sinds enige tijd (aantal maanden) heb ik exact hetzelfde probleem, eens in de x tijd valt alles, zeer onstabiel en niet chill. Ik heb geen rare setup thuis. Vanaf de router heb ik 2 netwerkkabels lopen naar een 2 switches. Beneden staat 1 switch met apple tv en playstation, niets raars. Boven heb ik een switch met kabels naar iedere slaapkamer, 1 synology nas en 1 extra zyvel punt. Er is al 2x een monteur langs geweest en daar ben ik wel klaar mee, want die doet niet zoveel. Het lijkt er eerder op dat het een lokaal probleem is en bijv. een configuratie instelling verkeerd staat in de router waardoor die vast loopt oid. De geadviseerde stroom af wachten methode de enige oplossing is, maar daar zit ook zeker niet elke keer op te wachten. Als ik de draad naar 2de switch eruit laat lijkt hij minder snel vast te lopen. Maar heb niet verder kunnen uit sluiten wat het probleem is, misschien de nas of de extra wifi punt van zyxel? Eerder met Ziggo heb ik dit probleem nooit gehad.

@Gamshid en/of Odido, zijn de logs van de router wel eens helemaal geanalyseerd om dit probleem op te lossen?


Alles wat hier wordt beschreven heb ik ook beleefd met de Zyxel T56. Wifi werkte prima tot er een update kwam. Daarmee werden mijn eigen wifi-repeaters (TPLink) in een keer niet meer te gebruiken. Moest van Odido een Zyxel repeater aanschaffen. Drama, nog steeds nauwelijks wifi. Mijn oplossing? Eigen modem/router aangeschaft waarmee ook de TPLinkjes weer werken. Alle Zyxel gaat retour Odido. Wifi van Zyxel?=zeiksnel!


Reageer