Skip to main content
Beantwoord

mobiel ziet nieuw modem wel maar maakt niet automatisch verbinding

  • 21 June 2024
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Goede avond,

 

wij zijn eerder deze week overgestapt naar glasvezel via een zytel T56 modem maar mijn telefoon maar niet automatisch verbinding met het netwerk of met het gast netwerk.

In de wifi instellingen van android zie je wel het netwerk en het gast netwerk met volledig bereik maar het toestel koppelt niet automatisch.

 

Als ik dieper in de instellingen kijk van mijn toestel staat automatisch verbinden wel aan voor dit netwerk echter het toestel wil niet koppelen zonder dat ik handmatig het netwerk aantik

Dit was niet het geval met ons oude T50 modem, die maakte ‘normaal’ verbinding zodra je binnen bereik was

 

Zou iemand mij op weg kunnen helpen met een oplossing?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @surf the web 

En als je de Zyxel eens voorziet van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Reputatie 5
Badge +5

Hi @surf the web, willen andere toestellen wel automatisch met het wifinetwerk verbinden? Je kan in dat geval naast het modem een reset geven ook het netwerk helemaal vergeten in je mobiele telefoon en hier opnieuw verbinding mee maken. Ook helpt het vaak om het toestel eens helemaal opnieuw op te starten! Laat je me weten als het gelukt is? 

Hi @surf the web, willen andere toestellen wel automatisch met het wifinetwerk verbinden? Je kan in dat geval naast het modem een reset geven ook het netwerk helemaal vergeten in je mobiele telefoon en hier opnieuw verbinding mee maken. Ook helpt het vaak om het toestel eens helemaal opnieuw op te starten! Laat je me weten als het gelukt is? 

Hallo Nora,

 

andere toestellen willen wel met het modem verbinden. Mijn toestel wil ook wel automatisch met andere netwerken verbinden, alleen deze niet

 

heb het modem eerst gereset door even de stekker er uit te doen. 

 

netwerk vergeten en opnieuw ingelogd, toen vergeten en gastnetwerk geprobeerd

 

Toen via de reset knop op de achterkant toen het niet hielp

 

weer op het ‘hoofd’ netwerk ingelogd maar moet nog steeds handmatig het netwerk aantikken om verbinding te maken

 

de enige 2 dingen die veranderd zijn in onze situatie is het nieuwe modem en dat we een wifi extender weg gelaten hebben. Nu dus alleen maar het modem voor draadloze verbinding

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@surf the web 

Kan je eens inloggen op de router door in je browser naar 192.168.1.1 en gebruik admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Voor de apparaten die dan de verbinding verkiezen moet je even het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

@surf the web

Kan je eens inloggen op de router door in je browser naar 192.168.1.1 en gebruik admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Voor de apparaten die dan de verbinding verkiezen moet je even het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

super!

 

telefoon maakt nu wel automatisch verbinding, was de instelling van de beveiligingmodus en van de ‘WPA3-SAE/WPA2-PSK’ af halen

 

bedankt voor de hulp, mijn issue is verholpen!

Reageer