Skip to main content

Sinds ik Odido heb (vorige week) zijn er veel series/films niet meer beschikbaar in mijn Netflix. Als ik op 5G verbinding zit en niet op Wifi, heb ik wel toegang tot alles. Het lijkt dus echt aan de Wifi te liggen.

Ik heb oudere topics in de community gelezen maar zie bij geen een echte oplossing. Ik heb telefonisch 30 minuten contact gehad en met 2.4G en 5G geprobeerd, maar niks werkte. Factory reset geprobeerd, maar dat was ‘m ook niet. Wie kan mij helpen?

Hi @lsfoo, dat is vreemd! Ik ga je zeker helpen. Staat er toevallig een VPN verbinding te draaien? Dat zou goed de reden kunnen zijn waarom je bepaalde titels niet kunt vinden. Zo nee, kun je mij vertellen om welke apparatuur het gaat? Heb je dit bijvoorbeeld via de wifi op zowel je smart tv als mobiele apparaten? Of werkt het op de wifi wel op één apparaat, maar op de ander niet?

Als je een speedtest doet via bijvoorbeeld www.speedtest.net, welke server stad zie je dan staan? Ook wil ik je vragen eens deze test te doen. Komen hier Nederlandse locaties uit? Dan checken we ook of de DNS goed staat. Dankjewel!


Hi @lsfoo, dat is vreemd! Ik ga je zeker helpen. Staat er toevallig een VPN verbinding te draaien? Dat zou goed de reden kunnen zijn waarom je bepaalde titels niet kunt vinden. Zo nee, kun je mij vertellen om welke apparatuur het gaat? Heb je dit bijvoorbeeld via de wifi op zowel je smart tv als mobiele apparaten? Of werkt het op de wifi wel op één apparaat, maar op de ander niet?

Als je een speedtest doet via bijvoorbeeld www.speedtest.net, welke server stad zie je dan staan? Ook wil ik je vragen eens deze test te doen. Komen hier Nederlandse locaties uit? Dan checken we ook of de DNS goed staat. Dankjewel!

Hi Cheyenne, nee ik gebruik geen VPN dus niet dat ik het weet in ieder geval. Het gaat om wifi op m’n smart tv, laptop en mobiele telefoon. Wifi werkt gewoon overal, maar Netflix op alle apparaten toont hetzelfde probleem. Alleen als ik op m’n mobiel switch naar 5G, dan zie ik wel gewoon alle titels.

De Speedtest toont gewoon Amsterdam. Ook de DNS checker toont alleen Nederlandse locaties. 

Goed om te weten: Vandaag zie ik opeens wel alle titels zoals gewoonlijk op alle apparaten! Ik las dit ook op een andere thread in de community, dat het van de ene dag naar de andere weer goed stond. Toch ben ik benieuwd waar dit door kan zijn gekomen? Want gisteren heb ik ook het IP adres gecheckt, en toen stond als locatie ook overal Amsterdam of Utrecht.


Hi @lsfoo, wat goed dat het weer werkt! Het klopt trouwens dat bepaalde klanten hier last van hadden, maar dit ging voornamelijk om klanten die aan de rand van Nederland wonen en er een andere DNS werd gebruikt. Voor jou geldt dit niet, dus dat was gek. Omdat we de DNS test niet hebben gedaan toen het niet werkte, zou ik nu ook niet zo kunnen vertellen waar het door is gekomen. Hou je het in de gaten? Mocht het weer gebeuren dan start ik een onderzoek, want dan geven we niet op!


Reageer