Sinds ik een nieuwe smartphone heb, heb ik wel wifi (ik kan printen naar een wifi-printer), maar geen internet. Ik gebruik een Zyxel T56 router. Overigens alle apparaten thuis verbonden met internet doen het prima.
Gelukkig heb ik een Odido-winkel in mijn woonplaats. Daar kreeg men internet via wifi wel aan de praat.
Maar toen ik thuis kwam deed ie het weer niet. Opnieuw inloggen werkte niet, dan kwam de melding "verbonden/geen internet". Het modem gereset via de aan/uit knop. Fairphone opnieuw opgestart.”
Zelfde verhaal. WPA3 naar WPA2 gezet. werkte ook niet. Weer teruggezet. Weer opnieuw ingelogd krijg dan melding "”Opgeslagen/niet beschikbaar met huidige veiligheidsinstellingen” en even later “Verbonden/geen internet”. Geeft wel een door de router toegekend IP adres aan, Maar soms ook een in de 100.___.___.___ range (??)
Naar mijn dochter gegaan de volgende dag. Daar had ik normaal internet en kon ik een update uitvoeren.
Klantenservice gebeld. Van alles geprobeerd (prima geholpen overigens). Lukte niet. Advies nog eens naar de winkel te gaan. Daar kon men mij ook niet ver helpen en adviseerden ze me op toch weer contact op te nemen met de klantenservice omdat het leek of het toch iets was met de router omdat internet het wel doet op andere lokaties.
Nog eens Klantenservice gebeld. Kwam er ook niet uit (maar wel prima geholpen). Suggestie om contact op te nemen met de service van Fairphone. Heb ik gedaan, maar nog geen respons gehad.
Nu het HUAWEI kastje waar het glasvezel signaal doorgegeven wordt aan de router én de router van de stroom gehaald, gereboot, wifi wachtwoord ingetikt en komt de melding "Verbonden”. Testen van internet levert geen resultaat.
Log weer in na "Vergeten” gekozen te hebben. En nu komt de melding “Opgeslagen/Check het wachtwoord en probeer het opnieuw”. Dit tot driemaal toe, Daarna verschijnt “Verbonden/geen internet”. En de cirkel is rond! Wie maakt er een lijn van?

