Skip to main content
Beantwoord

Mesh wifi aansluiten lukt niet

  • 3 June 2024
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb WiFi van Odido, via een Zyxel T-56 modem. En ik heb twee Zyxel WX5600 wifipunten. Echter ik krijg ze niet werkend. Eentje heeft ooit gewerkt volgens mij, maar op een gegeven moment niet meer. De tweede heeft het nooit gedaan. Het power lampje gaat groen branden. Daarna ook het wifi lampje. Maar het “flatgebouwtjes” lampje gaat nooit branden, en het power lampje gaat ook niet oranje branden. In de Mpro app kan ik ze ook niet vinden. Die kan geen apparaten vinden. 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JaapVerh, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, echter zie ik op dit moment geen wifipunten verbonden. Zou je mij iets meer informatie kunnen geven over de situatie?

Heb je de wifipunten bedraad aangesloten of via wifi? Als het via wifi is werkt het wifipunt dan wel goed bedraad of dat ook niet? 

Heb je het modem en wifipunten al is voorzien van een factory reset?

Dank je wel Tommie.

 

Op dit moment staat 1 wifipunt bedraad aangesloten op de modem. Die kabel werkt, want als ik die kabel gebruik in bijvoorbeeld mijn Playstation 5 dan werkt de bedrade verbinding. Dit wifipunt laat nu een groen lampje zien bij Power en een groen lampje bij Wifi. De lampjes van de “flatgebouwtjes” en de sleutel branden niet. Ik denk niet dat het wifipunt werkt. Ik zie deze bijvoorbeeld niet terug in de Mpro Mesh app. 

 

Het andere wifipunt staat aangesloten op de stroom, en staat ook aan, maar is dus niet bedraad aangesloten. Daarbij branden de lampjes exact hetzelfde. Dus Power en Wifi branden groen, de andere 2 branden niet. 

 

De wifipunten heb ik regelmatig gereset door met een sateprikker de reset knop in te drukken en een tijdje in te houden. De modem heb ik denk ik nooit gereset. Alleen de stekker even eruit en weer erin. 

Reputatie 7
Badge +9

Er zit een bug in de firmware waardoor de Mpro Mesh app niet goed werkt @JaapVerh, dit wordt opgelost in een volgende firmware update.

Kan je het modem en wifipunten nogmaals voorzien van een factory reset? Houd het knopje 30 seconden lang in met een tandenstoker. Kan je ze dan beiden bekabeld aansluiten en opnieuw installeren? Welke lampjes branden dan? 

Dank je wel Tommie. Zojuist eerst de modem gereset, en daarna de 2 wifipunten.

 

Bij de wifi punten heb ik het volgende gedaan.

  • Startsituatie: wifipunt staat aan, met stekker in stopcontact, en netwerkkabel ook verbonden. Power lampje en wifi lampje branden groen, rest niet.
  • Dan 30 seconden het reset knopje ingedrukt. Het wifi lampje gaat uit, het power lampje gaat groen knipperen.
  • Wachten.
  • Na een paar minuten brandt het power lampje groen, en het wifi lampje ook. De andere twee lampjes branden niet. Hetzelfde als hiervoor dus. 
Reputatie 7
Badge +9

In welke poort heb je het wifipunt zitten @JaapVerh? Ik zie op dit moment niks verbonden, kan je eens een andere kabel en poort proberen? 

In welke poort heb je het wifipunt zitten @JaapVerh? Ik zie op dit moment niks verbonden, kan je eens een andere kabel en poort proberen? 

 

Oeps! Wat stom, er was dus wel wat mis met de kabel. Ik heb nu inderdaad een andere kabel geprobeerd, het stappenplan doorlopen, en het functioneert nu gewoon. Bedankt Tommie!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het gelukt is @JaapVerh, ik wens je nog een fijne avond!  

Reageer