Goedemiddag,
Waarschijnlijk al de 100ste die met problemen over het mesh netwerk begint maar ik kan toch niet helemaal vinden waar het nou aanligt na het nodige speurwerk op dit forum.
Ik heb de 1Gb internet variant met de Zyxel DX5401-B1. Ik heb een erg geïsoleerd huis dus ik moet wel gebruik maken van iets wat mijn bereik verbetert. Ik heb de Deco M4 punten aangesloten op mijn router omdat die in mijn vorige huis erg goed werkten. De situatie is als volgt:
Wifi op de router zelf heb ik uitgezet;
Het hoofdpoint heb ik in de meterkast gezet bij de router en bekabeld verbonden. Ik heb op de benedenverdieping nu goed bereik;
Ik heb een extra meshpunt aangesloten (bekabeld) aangesloten in een slaapkamer. Zijn bereik met het hoofdpunt is “matig”;
Snelle roaming, IPTV/VLAm, Kloon MAC, DDNS zijn allemaal uitgeschakeld. Het systeem staat ingesteld als Wifi-router en niet als acces point.
Het internet is nu veel instabieler dan zonder mesh netwerk. Het valt constant weg en als ik een spelletje speel, dan happert die als een gek. Hij valt ook om de haverklap even weg.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor deze IT leek!
Groetjes Bas