Skip to main content

Sinds zaterdag is glasvezel aangesloten. Sinds die tijd is het onmogelijk om te internetten op mijn Macbook Pro.  Na VELE gesprekken met klanten service, alles in en uitschakelen, elke kabel apart onderzoeken etc etc heb ik nu wel constant een groen lampje op het modem voor internet en valt dit niet meer uit op mijn Iphone.

Helaas is dat niet het geval met mijn Macbook Pro.  Daar komt constant de melding: ‘can’t connect to server”, terwijl de verbinding met de wifi nu eindelijk wel stabiel is.  De klantenservice zegt dat dit nu aan mijn Macbook ligt en dat alleen de “community” nog kan helpen omdat zij/hij windows kent maar Mac niet.

Wat moet ik nu doen om dit probleem op te lossen.  Mijn Macbook werkt “gewoon” op het wifi netwerk van anderen, dus is dit specifiek met deze nieuwe wifi verbinding.

Ik heb heel weinig technische kennis, dus uitleg moet erg specifiek zijn en ik denk dat het niet verstandig was dat ik deze vraag op mijn laptop gesteld heb

Hallo @Jacomina de Regt 

De MacBook verbond niet met de WiFi?

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit en probeer dan eens verbinding te maken. Mocht dit niet helpen ga dan naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Jammer genoeg gaat dit allemaal niet.  Bij mij thuis komt het inmiddels bekende bericht dat ze geen verbinding kunnen maken met deze website.

Zodra ik ergens anders ben, kreeg ik deze uitleg van waarom ik niet verder kon:

“Firefox detected a potential security threat and did not continue to 192.168.1.1. If you visit this site, attackers could try to steal information like your passwords, emails, or credit card details.”

 

Als ik naar netwerkinstellingen (network)  ga, kom ik op de wifi pagina, maar verder kan ik niks.

 

De waarschuwing over security threat stond eerst ook al onder de nieuwe Odido wifi netwerk naam die ik heb gekregen met dit nieuwe modem.  

 

 

 


@Jacomina de Regt 

Voer eens een fabrieksreset van de router uit door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en probeer dan 192.168.1.1 te gaan.

Als je de melding over een beveiligingsrisico krijgt dan kun je gewoon op Geavanceerd klikken en doorgaan, deze pagina is enkel toegankelijk voor jou dus je kunt zonder zorgen doorgaan.


Met de reset, advanced settings en een nieuw wachtwoord aanmaken, lijkt het allemaal te werken, maar ik heb het nog niet langdurig kunnen testen.  Ik ben erg benieuwd of het een hele dag zal werken als ik later van de week een hele dag vergadering heb.  Maar alvast enorm bedankt. 


Reageer