Skip to main content
Beantwoord

LSC smartlamp wil niet koppelen met Zyxel T-56

  • 14 June 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Hi,

Ik ben onlangs overgestapt naar Odido en heb hierdoor een nieuwe router gekregen (Zyxel T-56). Hierdoor moet ik al mijn LSC smartlampen opnieuw koppelen aan de wifi, maar dit lukt me na veelvuldig proberen niet. Ik heb allerlei andere community posts doorgenomen en de tips opgevolgd, maar niets lijkt te helpen. Ik heb de router op enkel 2.4G gezet (5G wifi staat uit), easymesh uitgezet, wifi 6 uitzet (gekozen voor 802.11b/g/n Gemend) en de beveiligingsmodus van de 2.4G gezet op WPS A2-PSK. Daarnaast heb ik de LSC Smart Connect app al verwijderd en opnieuw gedownload en heb ik de WPS knop op mijn router ook al ingedrukt tijdens enkele koppelpogingen, maar niets werkt.

De smartlamp knippert wel om te verbinden en wordt ook herkend in de app, maar iedere keer krijg ik aan het eind van de koppelingsinstallatie de foutmelding "toevoegen van toestel niet gelukt", waardoor de koppeling niet compleet is.

 

Weet iemand wat ik kan doen om het op te lossen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Franka94, welkom op onze Community!

De lampen van LSC kunnen inderdaad moeite hebben met de verbinding. Dit kan na enige tijd uit zichzelf oplossen na een aantal pogingen. Ik raad wel aan om bandsteering uit te zetten en WPA-3 op 2 te zetten. Op dit moment zie ik wel 3 lampen verbonden met het modem. Zijn de lampen toevallig op een lange afstand van het modem?

Mod edit:

Hi @Franka94, welkom op onze Community!

De lampen van LSC kunnen inderdaad moeite hebben met de verbinding. Dit kan na enige tijd uit zichzelf oplossen na een aantal pogingen. Ik raad wel aan om bandsteering uit te zetten en WPA-3 op 2 te zetten. Op dit moment zie ik wel 3 lampen verbonden met het modem. Zijn de lampen toevallig op een lange afstand van het modem?

Hi Tommie, 

Veel dank voor je reactie en je tips! Ik heb gisteravond nog een tijdje zitten prutsen en toen ontdekte ik dat ik het WiFi wachtwoord met 1 letter verkeerd in mijn Samsung pass had opgeslagen. Helaas dus 4 uur gekloot voor niets, maar wel volledig mijn eigen schuld :p 

Gelukkig heb ik dus gisterenavond de lampen aan kunnen sluiten, dus ik ben erg blij om weer licht te hebben in de keuken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Franka94, super fijn dat je de oplossing te pakken hebt! Dit kan ons allemaal overkomen, ik ben blij dat je er nu achter komt dan dat je nog 4 uur mee bezig was geweest. 🙂

Ik wens je nog veel plezier met je verlichting toe!

Reageer