Skip to main content

Latency problematiek Glasvezel Odido Wifi

  • 10 november 2023
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Ik ervaar sinds ik ben overgestapt op Odido glasvezel tijdens het gamen latency spikes, het gebeurd op verschillende momenten door de dag, ochtends, in the middag of in de avond. Voorheen bij Ziggo of wanneer ik mijn laptop aan de wifi hang bij mijn ouders treden deze problemen niet op. Wat mij toch echt doet concluderen dat het aan de service van Odido ligt. Ik stuur een paar speedtests en bufferbloat tests mee met dit bericht. Zijn er nog andere dingen die ik kan meesturen voor verduidelijking in mijn probleem?

Ik snap dat een van de eerste adviezen zal zijn dat ik mijn laptop aan de LAN moet hangen, echter heb ik dit probleem nooit eerder ervaren en ervaar ik het ook niet elders, dit vind ik dus niet een passende oplossing. Tevens heb ik ook de router meerdere keren gereset en maak ik geen gebruik van tussen apparatuur, ofwel ik maak rechtstreekse verbinding(5ghz) met de router (Zyxel-T56) waar ik 3m vanaf zit.

Mijn vraag dan ook, wat kan ik of kunnen jullie doen om dit zeer vervelende en irritante probleem op te lossen?

 

Bij voorbaat dank voor de hulp!

 

Uitgelichte reactie

11 november 2023

Hallo @mojo5040 

Zou je de T50 eens kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld? Gaat het daarna beter? Je kan ook de mediaconverter even herstarten om te kijken of dat helpt?

Heb je wel de mogelijkheid om bekabeld te testen? Odido heeft de bekabelde testen wel nodig om het probleem te onderzoeken.

Sluit hiervoor een laptop/pc rechtstreeks bekabeld aan op de router en voer een aantal speedtest uit met de Ookla speedtest app, kan je de resultaten hier delen?

Zou je ook een trace route naar 8.8.8.8 kunnen doen bijvoorbeeld?

1 reactie

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21724 reacties
  • 11 november 2023

Hallo @mojo5040 

Zou je de T50 eens kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld? Gaat het daarna beter? Je kan ook de mediaconverter even herstarten om te kijken of dat helpt?

Heb je wel de mogelijkheid om bekabeld te testen? Odido heeft de bekabelde testen wel nodig om het probleem te onderzoeken.

Sluit hiervoor een laptop/pc rechtstreeks bekabeld aan op de router en voer een aantal speedtest uit met de Ookla speedtest app, kan je de resultaten hier delen?

Zou je ook een trace route naar 8.8.8.8 kunnen doen bijvoorbeeld?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen